Researchers at the University of Bristol and the London School of Hygiene and Tropical Medicine analyzed numbers of users, the risk of developing schizophrenia and the risk of marijuana use causing schizophrenia and found it would be necessary to stop 2,800 young men who are heavy marijuana users or in young women, 5,000 heavy users, to prevent a single case of schizophrenia.
Among light marijuana users, those numbers rise to more than 10,000 young men and nearly 30,000 young women to prevent one case of schizophrenia
Researchers at the University of Bristol and the London School of Hygiene and Tropical Medicine analyzed numbers of users, the risk of developing schizophrenia and the risk of marijuana use causing schizophrenia and found it would be necessary to stop 2,800 young men who are heavy marijuana users or in young women, 5,000 heavy users, to prevent a single case of schizophrenia.
Among light marijuana users, those numbers rise to more than 10,000 young men and nearly 30,000 young women to prevent one case of schizophrenia
Haha det här är helt galet, man har verkligen ingen aning om vad man ska tro nu för tiden,, ibland säger någon att det finns ett stark samband, nån annan säger absolut inget samband alls, och nu är bara liiite samband...
”Det finns länder i Sydamerika som vill legalisera marijuana till exempel och personligen tycker jag det är ett väldigt farligt steg”, sade drottningen bland annat i en intervju i Ekot igår.
Drottningen uttalade sig om Sydamerika – den kontinent där hon är uppvuxen – men det förändrar inget i sak. Legaliseringsdebatten pågår även inom EU och kan snart också nå Sverige på allvar.
Monarkin tillhör det förgångna och är likt den svenska narkotikapolitiken inte kompatibel med dagens samhälle.
Håller helt med om att drottningens roll som opinionsbildare i den här typen av frågor inte är acceptabel. Men jag är ändå rätt övertygad om att Obama och de andra ser de svenska monarkerna för vad de är...galjonsfigurer.
Borde inte dom socfallen skaffa sig riktiga jobb istälet för att snylta på oss andra ?
Och snyltar dom som värsta white trash packet så ska dom fan ha nock med vett i huvudet att inte öppna flabben av skam.
Nu blev jag besviken, hade väntat mig någon rolig nyhet när det varit sån torka de senaste dagarna. Så kommer detta om några/någon klant som åker dit haha.