2015-09-05, 13:44
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Denna finns nog tom en tråd om.
Jag har för mig föräldrarna själva ringde polisen, och skapade en extrem press stress i situationen och för denna tjej.
Jag förstår att föräldrarna tror att det var cannabisen som tog deras dotters liv.
Då jag antar ingen har ifrågasatt den apparat som de riktade mot sin dotter, och den stress de riktade mot sin dotter.
Som antagligen hade ett dåligt rus före, denna stress som sen introducerades.

Annars är ju det ett par kommuner som skippar sådan här skräck propaganda.
Då den är kontraproduktiv, borde vara fler kommuner än Jönköping och Kalmar som tagit detta beslut om skippa polisens "drogundervisning".
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jonkopingsnytt/droginformation-fick-motsatt-effekt
Finnns minst en tråd om Flickan och fönstret: Dottern dog av Cannabis
En annan tidningsartikel om mamman som föreläser: Anjas dotter tog sitt liv efter drogpsykos
Citera
2015-09-05, 15:25
Medlem
Citat:
Denna finns nog tom en tråd om.
Jag har för mig föräldrarna själva ringde polisen, och skapade en extrem press stress i situationen och för denna tjej.
Jag förstår att föräldrarna tror att det var cannabisen som tog deras dotters liv.
Då jag antar ingen har ifrågasatt den apparat som de riktade mot sin dotter, och den stress de riktade mot sin dotter.
Som antagligen hade ett dåligt rus före, denna stress som sen introducerades.

Annars är ju det ett par kommuner som skippar sådan här skräck propaganda.
Då den är kontraproduktiv, borde vara fler kommuner än Jönköping och Kalmar som tagit detta beslut om skippa polisens "drogundervisning".
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jonkopingsnytt/droginformation-fick-motsatt-effekt

Vet inte vad jag ska säga, om föräldrarna själva ringer polisen på sin dotter när hon då redan är i ett uppstressat tillstånd. Alltså jag finner inga ord.. Maken till idioti får man leta efter!! Och nu är den människan ute och propagerar snacka om fel människa på fel plats, missförstå mig rätt har själv tre knoddar och skulle aldrig i livet sätta polisen på dem, definitivt inte i en situation då de tagit någon form av drog!! Jag har till och med svårt att förstå varför man skulle ringa polisen i en sådan situation..
Citera
2015-09-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Vet inte vad jag ska säga, om föräldrarna själva ringer polisen på sin dotter när hon då redan är i ett uppstressat tillstånd. Alltså jag finner inga ord.. Maken till idioti får man leta efter!! Och nu är den människan ute och propagerar snacka om fel människa på fel plats, missförstå mig rätt har själv tre knoddar och skulle aldrig i livet sätta polisen på dem, definitivt inte i en situation då de tagit någon form av drog!! Jag har till och med svårt att förstå varför man skulle ringa polisen i en sådan situation..

Kan bara hålla med, satans idiot till morsa tragiskt som fan och så fullständigt onödigt, kan dock inte skylla allt på mamman, hon trodde ju bara "hon gjorde rätt" världens värsta brott mot mänskligheten började ju trots allt ur välvilja...
Citera
2015-09-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Kan bara hålla med, satans idiot till morsa tragiskt som fan och så fullständigt onödigt, kan dock inte skylla allt på mamman, hon trodde ju bara "hon gjorde rätt" världens värsta brott mot mänskligheten började ju trots allt ur välvilja...
Ja, trots att Anslinger var en riktig dåre och en extrem rasist (en sån rasist som andra rasister tyckte gick långt över gränsen (på 30-talet!)), så fick han sina idéer av att han som barn fick åka till apoteket för att köpa droger till en hysterisk missbrukare, och efter att ha hört denne missbrukare skrika efter droger så bestämde han sig för att, precis som kärringen, ägna sitt liv åt att utrota narkotika.

Precis som kärringen (med största sannolikhet) så försökte han utrota narkotika istället för alla andra underliggande problem som den absoluta majoriteten av alla som får problem av narkotika har, och tack vare det helt bakvända försöket att förhindra problem (lite som whack-a-mole) så har vi förbud och krig mot droger som orsakar extremt lidande, har kostat miljoner liv, drivit hela samhällen i botten, kostat samhällen oändligt mycket och gjort kriminella oändligt förmögna.
Citera
2015-09-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Ja, trots att Anslinger var en riktig dåre och en extrem rasist (en sån rasist som andra rasister tyckte gick långt över gränsen (på 30-talet!)), så fick han sina idéer av att han som barn fick åka till apoteket för att köpa droger till en hysterisk missbrukare, och efter att ha hört denne missbrukare skrika efter droger så bestämde han sig för att, precis som kärringen, ägna sitt liv åt att utrota narkotika.

Precis som kärringen (med största sannolikhet) så försökte han utrota narkotika istället för alla andra underliggande problem som den absoluta majoriteten av alla som får problem av narkotika har, och tack vare det helt bakvända försöket att förhindra problem (lite som whack-a-mole) så har vi förbud och krig mot droger som orsakar extremt lidande, har kostat miljoner liv, drivit hela samhällen i botten, kostat samhällen oändligt mycket och gjort kriminella oändligt förmögna.

Farligt när lagar skapas av oförstånd, rädsla och pengabegär.. Visste inte det om Anslinger att han fick de idéerna som barn, tack för info
Citera
2015-09-06, 00:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketchen
Föräldrarna döda inte sitt barn, inte heller cannabisen.
Dock så skapade dom en sjuk press på sitt barn.
Genom vända upp och ner på allt, för denna ungdom.
Som hade testat cannabis, och fått ett taskigt rus.

Kan förstå att mamman, går och gör föredrag.
Då hon är övertygad om att hon har rätt.
Och för att hon skulle reflektera att dom agera fel i situationen, finns inte.
Undrar om de funderade om de hade agerade fel, och vad de kom fram till.
Vore skrämmande om de anser de agera 100%-igt.

Enda rätta, hade varit att vara där för sin flicka.
Prata ner henne först.
Sen om man ville och kände sig tvungen statuera exempel, så hade det funnits så mycket tid att göra detta senare.
Då när hon hade nyktrat till.
Och antagligen hade varit psykisk stabil/stabilare, än när hon var onykter..
Sen kanske det fanns psykisk ohälsa, men är nog svårt att reda ut nu.
Citera
2015-09-06, 08:07
Medlem
Citat:
Föräldrarna döda inte sitt barn, inte heller cannabisen.
Dock så skapade dom en sjuk press på sitt barn.
Genom vända upp och ner på allt, för denna ungdom.
Som hade testat cannabis, och fått ett taskigt rus.

Kan förstå att mamman, går och gör föredrag.
Då hon är övertygad om att hon har rätt.
Och för att hon skulle reflektera att dom agera fel i situationen, finns inte.
Undrar om de funderade om de hade agerade fel, och vad de kom fram till.
Vore skrämmande om de anser de agera 100%-igt.

Enda rätta, hade varit att vara där för sin flicka.
Prata ner henne först.
Sen om man ville och kände sig tvungen statuera exempel, så hade det funnits så mycket tid att göra detta senare.
Då när hon hade nyktrat till.
Och antagligen hade varit psykisk stabil/stabilare, än när hon var onykter..
Sen kanske det fanns psykisk ohälsa, men är nog svårt att reda ut nu.

Det var just agerandet som gjorde mej så arg, men jag förstår att föräldrarna bara ville deras barns bästa.

Och allt det här hade förmodligen kunnat undvikas om vi i Sverige inte hade varit så kåta på att sända ut i media om hur farligt cannabis är, och mata den oförstående massan med hur det kan gå om du testar.

Med rätt information så hade nog både mamman/pappan/dottern till och med polisen förstått att det som hänt kunnat undvikas, de hade förstått att ok den här tjejen har fått ett dåligt rus, det kommer gå över..

Att i en sån situation av polisen inte råda föräldrarna att ta hand om det själva eller ringa psykakuten säger mig att de inte heller är informerade om hur det är att snea på någon drog, för
vem vill träffa på polisen när man mår så dåligt och precis har begått ett brott.

Det enda hon egentligen borde vara ute och propagera för är att information som handlar om droger och vad man ska göra i sådana situationer är och kan vara livsviktig, då den person som brukat drogen och sneat även efter det, känner sig älskad och inte som det svarta fåret i samhället.

Och hade hon fått den informationen hade förmodligen hennes lilla flicka varit i livet idag.
Citera
2015-09-09, 10:30
Medlem
Per Andersson recenserar Magnus Lintons ”Knark”
Citera
2015-09-09, 18:51
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Shit pommes frites, Magnus Lintons nyaste lär skapa en del svallvågor. Vågar vi hoppas på en tsunami?
Citera
2015-09-09, 19:26
Medlem
murtennios avatar
Citat:

trevligt att läsa.
Citera
2015-09-09, 23:19
Medlem
LARS JOHANSSON

"Jag är chefredaktör och ställföreträdande ansvarig utgivare för Helsingborgs Dagblad, Nordvästra Skånes Tidningar och Landskrona Posten samt hd.se."

Fy fan för knarkliberaler

edit: Den var visst gammal, såg den på twitter, men men.
Senast redigerad av cleft 2015-09-09 kl. 23:21.
Citera
2015-09-09, 23:52
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Shit pommes frites, Magnus Lintons nyaste lär skapa en del svallvågor. Vågar vi hoppas på en tsunami?

Köpte boken i eftermiddags och har suttit och sträckläst den fram tills nu. Cirka halva boken avklarad. Väldigt bra hittils. Den är indelad i fyra kapitel där det första kapitlet handlar om den svenska narkotikapoliitkens historia med Nils Bejerot osv, det andra kapitlet handlar om metadonprogrammens historia i Sverige och hur de länge motarbetades. De sista två kapitlen har jag inte läst än så jag vet inte vad de handlar om. Jag planerar att låna ut den till alla i min umgängeskrets som är villiga att läsa den, så fort jag själv läst färdigt den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in