Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Tänker sticka ut huvudet här ock kanske verka okänslig men det här med skrämselpropaganda har ju inte visat sig vara det bästa sättet att gå, fast det är väl rätt så likt Sverige att försöka utbilda genom att sätta skräck i unga elever. Måste också inflika att det var nog ett av de mest extrema fall jag hört talas om, känns lite som att: Nej nu ökar graden av cannabisrökning nu måste vi ha en föreläsning för våra unga så de förstår vad som kan hända!! Om de håller på med den där växten som gör människor galna!!
Lite Reefer Madness över det hela.. Sen är jag lite nyfiken på att veta hur alkoholföreläsningarna i Sverige ser ut? och kidsen kommer hem efter en sådan föreläsning går hem och har lärt sig att alkohol toppar listorna i våld,mord trasiga familjer.. Samtidigt som man gör reportage i nöjessidor om vilka barer det är bäst röj på, och vilket lådvin som passar bäst för att avnjutas den där efterlängtade fredagen då majoriteten av befolkningen ändå har en storönskan om att berusa sig för att slippa tänka på vardagen.. Inget fel med det, problemet är väl att dem som inte gillar att dricka och finner ett annat berusningsmedel, alltså de som inte tillhör min grupp eller den stora massan dem ska vi stämpla, anklaga, stöta ut och straffa och skrämma så de känner sig så små och bortgjorda.. För de här med brasset det är inte att leka med.. Men Olle han som dricker två helrör om dagen, ja han är bara lite glad i spriten som det så fint heter..