Hon sa faktiskt rent ut att deras forskning tydde på att cannabis sänkte våldsbenägenheten.
Japp, jag hörde det nu i slutet.
Synd att det var sånt jävla oväsen när hon sa det och att de inte hann gå djupare in på det. Var precis som att alla bara skrattade åt hela grejen.
Japp, jag hörde det nu i slutet.
Synd att det var sånt jävla oväsen när hon sa det och att de inte hann gå djupare in på det. Var precis som att alla bara skrattade åt hela grejen.
Precis, dessutom började Janne Josefsson (givetvis) direkt säga "men du förespråkar inte cannabis, du förespråkar inte cannabis!"
Precis, dessutom började Janne Josefsson (givetvis) direkt säga "men du förespråkar inte cannabis, du förespråkar inte cannabis!"
Visst gjorde han det, men det var verkligen inte så farligt som du får det att låta där. Givetvis så vill de säga att de inte uppmanar till något olagligt, jag tyckte ändå att det hon sade var väldigt skönt att höra i klartext i svensk tv. Det är ju sånna små uttalanden som får folk att tänka till och ifrågasätta den politiken som förs i Sverige, jag är väldigt nöjd med kvällens avsnitt av debatt.
Har nu kollat på denna Debatt sändning och kan bara säga att den var väldigt bra.
Detta behövs tas upp mer i media,synd att programmet bara var dryga halvtimmen..
Skulle vilja höra mer om cannabisen
Det kommer nog att tas upp nu när kemikalieföretag börjat skapa syntetiska dito. Det kommer säkert att framhållas för sina positiva sidor och som kan patenteras. Ungefär som antidep. t.ex. SSRI som går att patentera medans kroppsegna varianter som 5 HTP och dyl inte är intressant för företagen.
"Ska vi straffa syndare eller hjälpa människor? I slutändan kokar debatten om alkohol, narkotika och tobak ned till den frågan. Om vi ser dem som brukar hälsofarliga substanser som brottslingar eller som medmänniskor som behöver hjälp. I Sverige har vi hittills sett de som använder narkotika som brottslingar."
Dett var rätt intressant faktiskt... Före avkriminaliseringen hade Portugal under hela 90-talet bland de värsta drogproblemen i hela EU, om inte det värsta. Ju hårdare straffen blev, desto värre blev problemen. Så beslutade sig Portugal för att avkriminalisera narkotikan år 2001. Nu börjar vi se resultaten. Efter avkriminaliseringen har Portugal en av de lägsta droganvändningarna i Europa.
Nån som tror att den cannabis-luktande helikoptern kommer till svedala???
Listigt vapen i marijuanakriget - skriver nyheter24.se
copsen i holland har byggt en superhelikopter som kan lukta sig fram till weed:en.
Man undrar ju om denna ens skulle kunna göra någon nytta här. Jag menar den kan ju inte flyga runt i städera. Den skulle typ inte hitta något.
"Ska vi straffa syndare eller hjälpa människor? I slutändan kokar debatten om alkohol, narkotika och tobak ned till den frågan. Om vi ser dem som brukar hälsofarliga substanser som brottslingar eller som medmänniskor som behöver hjälp. I Sverige har vi hittills sett de som använder narkotika som brottslingar."
Dett var rätt intressant faktiskt... Före avkriminaliseringen hade Portugal under hela 90-talet bland de värsta drogproblemen i hela EU, om inte det värsta. Ju hårdare straffen blev, desto värre blev problemen. Så beslutade sig Portugal för att avkriminalisera narkotikan år 2001. Nu börjar vi se resultaten. Efter avkriminaliseringen har Portugal en av de lägsta droganvändningarna i Europa.
Listigt vapen i marijuanakriget - skriver nyheter24.se
copsen i holland har byggt en superhelikopter som kan lukta sig fram till weed:en.
Man undrar ju om denna ens skulle kunna göra någon nytta här. Jag menar den kan ju inte flyga runt i städera. Den skulle typ inte hitta något.
En Dansk nyhetsartikel om Christiania, där polisen själva kritiserar nedstängningen av Pusher Street och säger att alla insatser mot Christiania varit en slöseri med skattepengar. När till och med poliserna själva kritiserar, då vet man att något är riktigt fel.