2009-05-15, 21:48
Medlem
InOurNatures avatar
Ja det är bara en massa skit. Fattar inte riktigt vad dom vill ha sagt, först är den en ny livsfarlig drog som liknar cannabis. Sen är det en livsfarlig drog som är cannabis fast inte riktigt. Den är till och med farligare än hash? Vad är det för mening? Det finns massa strains som har högre thc halt än skunk, men skunk är alltså något annat farligare, eller vad?

"Skunk är en starkare form av marijuana. Liksom hasch utvinns den ur cannabisplantan."

"Skunk odlas med särskilda metoder där rätt tillförsel av vatten, näring och syre ges. Vid skörd torkas blomknopparna från honplantorna och mals ner."

Va??? Så all annan cannabis odlas alltså inte med särskilda metoder, eller ja särskilda metorder. Vatten näring och syre är ju verkligen något nytt. Så odlar _ingen_, alla andra slänger bara ner några frön och hoppas på det bästa, eller vad????

"Några missbrukarröster om skunk: ”Effekten är galenskap, man fnittrar vansinnigt”

Och det är farligt, tänk om alla skulle fnittra vansinnigt. Herregud vilken värld vi skulle leva i då.

”Lägger nycklarna i kylskåpet, pengarna i strumpan”

Oj, då förstår jag faran med det. Det får ju verkligen INTE hända.

”Jag tycker det stinker som kattpiss”

Kanon relevant, det måste ju vara farligt om det luktar som kattpiss...

”Man kan höra saker som man får noja av. Man kan få panik och vill därifrån”.

Man kan också sticka en gaffel i ögat, man kan till och med dö. Ohh vi måste nog förbjuda livet.

Alltså det här var den värsta jävla skiten jag läst. Byggd på lögner och idioti. Problemet är att 80% av Sveriges befolkning köper detta. Fy fan, det är så jävla sjukt.
Citera
2009-05-15, 22:47
Medlem
Cincardos avatar
Det jag blir mest brydd på är hur i helv. dessa artiklar kan få publiceras överhuvudtaget?

Eller är det så lätt att få sin egen åsikt och tankar publicerade?,för då ska jag genast skriva om den nya efterrätten som har kommit nu till mitt jobb,men om man lusläser på förp. så ser man en massa kemiska saker som inte alls kan vara bra att få i sig.

Tror ni AB är intresserad att publicera?
Jag är ju ändå resturangbiträde/kallskänk och då borde jag ju vara expert på alla dess tillsatser eftersom jag håller på med mat hela dagarna..
Citera
2009-05-15, 23:02
Medlem
Ordentligt skrattretande artikel när jag läste den.
”Missbrukare av skunk blir som gamla målare” hahaha

Sen insåg jag att svensson antagligen köper dehär och började fundera på om jag inte skulle fälla en tår istället :S
Citera
2009-05-16, 01:03
Medlem
luxxxinteriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Alltså att de sitter här och säger att hasch är lika farligt som skunk är lika farligt som cannabis och så vidare... Fattar de inte att de alla är samma drog?

Pinsamt är vad det är. Dom biter sig själv i arslet till slut. Idioter. Well well, inget nytt under solen!
Citera
2009-05-16, 12:41
Medlem
De är ena uthålliga små grisar som fortsätter att basunera ut sin dynga på det här viset. Men vi är uthålligare! Det är bara att pressa redaktionerna med krav på saklighet och att de borde försöka ha en seriös framtoning på sina artiklar.

Frågan är hur stort ansvar den enskilda redigeraren har, hur det kan slinka igenom redaktionsledningen, eller om ruttenheten är beordrad uppifrån någon som är organiserad med de sektliknande organisationer som har ett oproportionerligt stort mediautrymme.
Senast redigerad av Captain_Napalm 2009-05-16 kl. 12:44.
Citera
2009-05-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanskapad
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/217047-piratpartiet-rostar-ja-till-knark

Fan vad glad jag blev. hoppades att piratpartiet skulle utvecklas till ett riktigt liberalt parti och de verkar ju vara på väg iaf.

EDIT: jag skrev ett lång email till maria som skrivit skunk artikeln. krävde mer fakta mindre propaganda men berättade även att jag förstod att hon itne är insatt i cannabis utan det var narkotikagruppen i frölunda som ljugit för henne.
Citera
2009-05-16, 14:04
Medlem
Poddubnys avatar
OK, nu blir jag förbannad! Dags att mailbomba GT och ställa de till svars. Ett ord som "livsfarlig" kan inte användas utan källhänvisnigar till höger och vänster. Detta är ju skandalöst. Kom igen nu, maila!
Citera
2009-05-16, 15:24
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poddubny
OK, nu blir jag förbannad! Dags att mailbomba GT och ställa de till svars. Ett ord som "livsfarlig" kan inte användas utan källhänvisnigar till höger och vänster. Detta är ju skandalöst. Kom igen nu, maila!

Jag flummade ihop ett mail, kanske mer stjälper än hjälper iofs

Jag vet iofs inte om skunk brukar rökas som hasch eller grönt, så mycket möjligt att jag är dummern.

"Hej.

Du har verkar ha blandat ihop lite saker i din artikel.

http://www.gt.se/nyheter/1.1569842/ny-livsfarlig-drog-sprids-i-skolan

Skunk är marijuana. Av marijuana kan det utvinnas hasch. Det är alltså inte korrekt språkbruk att säga att det är starkare än marijuana, däremot hade du kunnat skriva att det var en mer potent sorts marijuana, du framställer det som det rörde sig om två olika droger. Du får gärna även vidarelänka mig till en källa av Thomas Lundqvists påståenden.

"Den röks som en cigarett, men är två-tre gånger starkare än marijuana och starkare än hasch." I vilken form? Du är medveten om att man kan göra hasch av skunk? Givetvis blir det isåfall så starkt att man får en haschpsykos vid molekylär luftkontakt. Iran håller därför på att forska om skunk som biologiskt vapen, jag önskar att förbli anonym efter det tipset.

Mvh Grof"
Citera
2009-05-16, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
http://www.gt.se/nyheter/1.1569842/ny-livsfarlig-drog-sprids-i-skolan
Notera livsfarlig

Väldigt hög koncentration av thc kan möjligtvis ge psykiska problem bland de som är instabila, om man nu använder lika mycket av det som med mindre potent sådant.

Cannabinoiden CBD förminskar dock dessa symtom, men det finns det vanligtvis inte speciellt mycket av i vanlig cannabis.

Detta är dock bara ännu ett argument för att legalisera cannabis. Så att man kan hålla en seriös koll på hur mycket av detta det innehåller, och reglera det därefter.
Dessa förbannade stofiler upphör aldrig till att överraska.
Citera
2009-05-16, 18:22
Medlem
Fan vad awesome att piratpartiet pratar om avv avkriminalisera/legalisera vissa droger... (förmodligen huvudsakligen CB). Då kommer ju huuuuur många som helst unga att rösta på dem tror jag , både för nedladdning och weed .
Citera
2009-05-16, 18:25
Medlem
vanskapads avatar
någon som kan kolla upp det där med piratpartiet lite närmare?
Citera
2009-05-16, 20:06
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanskapad
någon som kan kolla upp det där med piratpartiet lite närmare?

Alltså Piratpartiet har bara sagt att de ska rösta med den liberala partigruppen i EU i frågor som inte rör fildelning. Eftersom den liberala partigruppen har någorlunda liberala åsikter när det rör cannabis och prostitution, så kommer Piratpartiet rösta liberalt i dessa frågor om det skulle komma några lagförslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in