2009-04-15, 17:46
Medlem
[quote=Rulta]till och med den extremt konservative Bill O'Riley har lagt ner stridsyxan.QUOTE]

Vill se det.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=y-CZaiAi3q0
Citera
2009-04-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrakt85
Jag kommenterade artikeln, men eftersom den säkerligen inte publiceras då censur tillämpas i Sverige så publicerar jag den även här:

I Verkligheten..

Det är verkligen inte bra att ungdomar tar droger överhuvudtaget, särskilt inte på skoltid. Om man legaliserar cannabis kommer det helt plötsligt inte att vara lika lätt för ungdomar att få tag i det. Langare kollar ingen legitimation och bryr sig heller inte om hur livet påverkas för den som köper. Langare säljer också oftast andra droger än just cannabis och där är den s.k. "inkörsportsteorin" förklarad. Man har en grav missuppfattning att drogliberala vill sprida droger till alla när det handlar om raka motsatsen. Att alkohol och tobak är svårare att få tag i för unga än exempelvis cannabis och amfetamin borde vara en väckarklocka. Kombinera legalisering med seriös droginfo i skolan, utförd av medicinskt kunniga, inte poliser. Då kan de unga få en vettig bild av droger och deras olika verkningar istället för att mata dem med propaganda. Problemet är att unga idag VET att mycket av informationen de får är just propaganda, och när de märker att en del droger inte är så farliga som det påstås så litar de heller inte på att informationen de får om exempelvis kokain eller heroin heller. Och att skylla drogbruk bland ungdomar på oss liberala är ett riktigt lågvattenmärke, det här har den repressiva politiken och dess anhängare skapat. Hur kan man försvara en politik som bevisligen inte fungerar!?

Mycket bra skrivet!

Men tyvärr så ser det ut som att du har rätt ang censuren. 0 Kommentarer till artikeln

Maila annars reportern, så kanske din kommentar blir publicerad i tidningen istället. Fast det är väl ingen risk att det kommer hända
Senast redigerad av slurbt 2009-04-15 kl. 18:58.
Citera
2009-04-15, 19:38
Medlem
Abstrakt85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurbt
Mycket bra skrivet!

Men tyvärr så ser det ut som att du har rätt ang censuren. 0 Kommentarer till artikeln

Maila annars reportern, så kanske din kommentar blir publicerad i tidningen istället. Fast det är väl ingen risk att det kommer hända

Är säkert fler än jag som skrivit kommentarer som inte anses "passande", det är antagligen därför inte en enda syns, men nu kanske jag är konspiratorisk och även det är ju som bekant en av många påhittade bieffekter av cannabis hehe Får se om jag mailar eller om jag helt enkelt visar prov på "amotivationssyndrom" genom att helt enkelt skita i det
Senast redigerad av Abstrakt85 2009-04-15 kl. 19:41.
Citera
2009-04-15, 23:14
Medlem
HAHA!! den va bra

Men ärligt talat! Är det verkligen så dåligt med våran "fria press" här i Sverige??
Citera
2009-04-16, 00:31
Medlem
Citat:
Jag kommenterade artikeln, men eftersom den säkerligen inte publiceras då censur tillämpas i Sverige så publicerar jag den även här:

I Verkligheten..

Det är verkligen inte bra att ungdomar tar droger överhuvudtaget, särskilt inte på skoltid. Om man legaliserar cannabis kommer det helt plötsligt inte att vara lika lätt för ungdomar att få tag i det. Langare kollar ingen legitimation och bryr sig heller inte om hur livet påverkas för den som köper. Langare säljer också oftast andra droger än just cannabis och där är den s.k. "inkörsportsteorin" förklarad. Man har en grav missuppfattning att drogliberala vill sprida droger till alla när det handlar om raka motsatsen. Att alkohol och tobak är svårare att få tag i för unga än exempelvis cannabis och amfetamin borde vara en väckarklocka. Kombinera legalisering med seriös droginfo i skolan, utförd av medicinskt kunniga, inte poliser. Då kan de unga få en vettig bild av droger och deras olika verkningar istället för att mata dem med propaganda. Problemet är att unga idag VET att mycket av informationen de får är just propaganda, och när de märker att en del droger inte är så farliga som det påstås så litar de heller inte på att informationen de får om exempelvis kokain eller heroin heller. Och att skylla drogbruk bland ungdomar på oss liberala är ett riktigt lågvattenmärke, det här har den repressiva politiken och dess anhängare skapat. Hur kan man försvara en politik som bevisligen inte fungerar!?

Right on brother, håller med dig till punkt och prickar.
Bra skrivet ^^
Citera
2009-04-16, 17:13
Medlem
Abstrakt85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen78
HAHA!! den va bra

Men ärligt talat! Är det verkligen så dåligt med våran "fria press" här i Sverige??

Det beror nog helt på vilken typ av tidning det handlar om.

Små lokaltidningar drar sig förmodligen mer för att publicera inlägg som inte passar med journalisten i frågas egna intressen och åsikter, tyvärr.

Just små lokaltidningars läsare är annars, enligt mig, en väldigt viktig målgrupp för oss som står för en liberal och framförallt human narkotikapolitik.
Om man får anta att just lite äldre personer i glesbygden är de som vet allra minst om frågan. (Yngre läser ju snarare sina nyheter på nätet än i papperstidningar.)
Det kanske låter lite fördomsfullt men som sagt så är det bara vad jag personligen tror.

Kvällspressen däremot publicerar nog nästan vad för skit som helst, se bara på all uppmärksamhet Linda Rosing & CO får.

Jag tror att det är oerhört viktigt att även de som inte själva röker förstår att det handlar om så mycket mer än att få "knarka i fred", som många så fint uttrycker det, för att få till en seriös debatt.
Eftersom de som förespråkar nolltoleransen använder en taktik som framförallt går ut på personangrepp så tar man bort en viktig del av deras så kallade "retorik" om de plötsligt inte kan slänga ur sig desperata anklagelser om "haschflum" och "knarkromantik".

Jättekul att ni tyckte att det var bra skrivet iallafall, det uppmuntrar alltid att skriva mer. Man kan ju alltid publicera det på de ställen där yttrandefrihet fortfarande råder om inte annat.

EDIT: Det var som fan, min kommentar är faktiskt publicerad nu! Cred till Östran, och en ursäkt för mina fördomsfulla antaganden!

EDIT2: Och det roligaste är att jag pratar om papperstidningar när kommentaren skrevs på internet, jävla cannabis som gjort mig korkad! Självdistans bör man nog ha gott om!
Senast redigerad av Abstrakt85 2009-04-16 kl. 17:27.
Citera
2009-04-16, 17:32
Medlem
Citat:
Det beror nog helt på vilken typ av tidning det handlar om.

Små lokaltidningar drar sig förmodligen mer för att publicera inlägg som inte passar med journalisten i frågas egna intressen och åsikter, tyvärr.

Just små lokaltidningars läsare är annars, enligt mig, en väldigt viktig målgrupp för oss som står för en liberal och framförallt human narkotikapolitik.
Om man får anta att just lite äldre personer i glesbygden är de som vet allra minst om frågan. (Yngre läser ju snarare sina nyheter på nätet än i papperstidningar.)
Det kanske låter lite fördomsfullt men som sagt så är det bara vad jag personligen tror.

Kvällspressen däremot publicerar nog nästan vad för skit som helst, se bara på all uppmärksamhet Linda Rosing & CO får.

Jag tror att det är oerhört viktigt att även de som inte själva röker förstår att det handlar om så mycket mer än att få "knarka i fred", som många så fint uttrycker det, för att få till en seriös debatt.
Eftersom de som förespråkar nolltoleransen använder en taktik som framförallt går ut på personangrepp så tar man bort en viktig del av deras så kallade "retorik" om de plötsligt inte kan slänga ur sig desperata anklagelser om "haschflum" och "knarkromantik".

Jättekul att ni tyckte att det var bra skrivet iallafall, det uppmuntrar alltid att skriva mer. Man kan ju alltid publicera det på de ställen där yttrandefrihet fortfarande råder om inte annat.

EDIT: Det var som fan, min kommentar är faktiskt publicerad nu! Cred till Östran, och en ursäkt för mina fördomsfulla antaganden!

EDIT2: Och det roligaste är att jag pratar om papperstidningar när kommentaren skrevs på internet, jävla cannabis som gjort mig korkad! Självdistans bör man nog ha gott om!

Hehe, ja jag såg också idag att det faktiskt har trillat in några positiva kommentarer till artikeln ändå. Dom var väl bara slöa med publiceringen. Som sagt, creds till Östran!
Citera
2009-04-18, 15:22
Medlem
Fick svar av kvinnan som la upp Artikeln på Expressen med rubriken "Han odlar knark i gaderoben" så här lyder det!

Hej Anton, tack så mycket för ditt mail!

jag vet inte om jag skrivit "sanningen" men är glad om artikeln kan väcka lite debatt.
Lycka till med stjärnkocksdrömmarna!

hälsar
Natalia

Anton eriksson <nalle_p@hotmail.com> Skriver:
Hej Natalia!

Mitt namn är Anton är 18 år gammal och går på hotell och resturang programmet i Södra Dalarna.
Jag vill bara tacka för en väldigt "uppriktig och sann" artikel som du skrev i Expressen i Måndags (13/4) om Cannabis.
Det var den första artikeln jag har läst om cannabis som inte är uppbyggd på massa propaganda och lögner.
Själv röker jag Cannabis då och då men sköter fortfarande min skolgång och mitt liv (ska bli stjärnkock xD....) =)
Du ska veta att dom verkligen uppskatta din artikel på Flashback's forum om cannabis där många hurrar för dig. ^.^

Aja Tack ska du ha och jag och många andra håller tummarna för fler artiklar om sanningen bakom Cannabis.
Ha en trevlig dag önskar Anton från Hedemora =)

ps. Tack tack tack tack för sanningen till svenska folket! du är bäst!

Natalia Kazmierska, reporter

Expressen
105 16 Stockholm
Sweden
Citera
2009-04-18, 15:36
Medlem
Wimms avatar
Notis i Metro 18/4:

http://www.metro.se/se/misc/pdf/2009/04/16/SERIK_2009_04_16.pdf
(sid 2 längst ner)
Citera
2009-04-18, 16:00
Medlem
Stridspitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latoy
text
Bra att du inte outar dig själv iaf.
Citera
2009-04-18, 17:45
Medlem
"Hash och narkotika"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article4936291.ab
Citera
2009-04-20, 15:34
Medlem
"Revealed: Government helpline tells children 'cannabis is safer than alcohol'"

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/politics/lawandorder/5177360/Revealed-Government-helpline-tells-children-cannabis-is-safer-than-alcohol.html

Samma story men annan tidning

http://www.thepublican.com/story.asp?sectioncode=7&storycode=63488&c=3

"Mexico begins legal debate on cannabis legalization"

http://www.ottawacitizen.com/news/Mexico+begins+legal+debate+cannabis+legalization/1492101/story.html

"Wallmark (M) frågar den danska regeringen angående narkotika"

http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/wallmark-m-fraagar-den-danska-regeringen-angaaende-narkotika-283628

"The Point: Marijuana should be legal, and left alone"

http://www.philly.com/inquirer/opinion/20090419_The_Point__Marijuana_should_be_legal__and _left_alone.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in