Citat:
Ursprungligen postat av Filosofen78
HAHA!! den va bra
Men ärligt talat! Är det verkligen så dåligt med våran "fria press" här i Sverige??
Det beror nog helt på vilken typ av tidning det handlar om.
Små lokaltidningar drar sig förmodligen mer för att publicera inlägg som inte passar med journalisten i frågas egna intressen och åsikter, tyvärr.
Just små lokaltidningars läsare är annars, enligt mig, en väldigt viktig målgrupp för oss som står för en liberal och framförallt
human narkotikapolitik.
Om man får anta att just lite äldre personer i glesbygden är de som vet allra minst om frågan. (Yngre läser ju snarare sina nyheter på nätet än i papperstidningar.)
Det kanske låter lite fördomsfullt men som sagt så är det bara vad jag personligen tror.
Kvällspressen däremot publicerar nog nästan vad för skit som helst, se bara på all uppmärksamhet Linda Rosing & CO får.
Jag tror att det är oerhört viktigt att även de som inte själva röker förstår att det handlar om så mycket mer än att få "knarka i fred", som många så fint uttrycker det, för att få till en seriös debatt.
Eftersom de som förespråkar nolltoleransen använder en taktik som framförallt går ut på personangrepp så tar man bort en viktig del av deras så kallade "retorik" om de plötsligt inte kan slänga ur sig desperata anklagelser om "haschflum" och "knarkromantik".
Jättekul att ni tyckte att det var bra skrivet iallafall, det uppmuntrar alltid att skriva mer. Man kan ju alltid publicera det på de ställen där yttrandefrihet fortfarande råder om inte annat.
EDIT: Det var som fan, min kommentar är faktiskt publicerad nu! Cred till Östran, och en ursäkt för mina fördomsfulla antaganden!
EDIT2: Och det roligaste är att jag pratar om papperstidningar när kommentaren skrevs på internet, jävla cannabis som gjort mig korkad!

Självdistans bör man nog ha gott om!