2009-03-31, 19:47
Medlem
vanskapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Håller med, men vi skulle verkligen behöva ha en halv timme i svts debatt. Det är ju yonny absolut med på, och jag kan garantera att legaliserings sidan skulle vinna

Du får hojta direkt när du vet mer om det blir någon debatt. Kan man ju bara inte missa alltså. Hoppas!
Citera
2009-03-31, 19:57
Medlem
Sushimans avatar
absolut stora steg att CNN och The economist skriver om ämnet, dock verkar politiker både i USA men framförallt i Sverige vara oförmögna att lyssna och komma med repliker.
Känns som de bara försöker ignorera frågan och hoppas på att den kommer försvinna.
Citera
2009-03-31, 20:00
Medlem
snurreboxs avatar
Obama gillar ju apple så han kanske kör en "Oh, and one more thing! Starting this Monday we will start selling marijuana in special shops all over our great nation, Thank you." Han kan ju köra den på nån presskonferans här framöver? Vad tror ni?
Citera
2009-03-31, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Obama gillar ju apple så han kanske kör en "Oh, and one more thing! Starting this Monday we will start selling marijuana in special shops all over our great nation, Thank you." Han kan ju köra den på nån presskonferans här framöver? Vad tror ni?

Han sade väl häromdagen att någon lagändring inte är intressant?
Citera
2009-03-31, 20:21
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox

Det låter bra tycker jag men tyvärr är det inte så troligt
Citera
2009-03-31, 20:50
Medlem
Elammets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel

Han sa att att en lagändring är inte intressant med den lagen som ligger, att redan ändra på den som är... men att en ny ska planeras och den gamla slopas.
Citera
2009-03-31, 22:03
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:

Tiden är inte inne ännu, han måste hålla det hemligt tills det är dags fattar du väl?
Citera
2009-03-31, 22:35
Medlem
Citat:
Håller med, men vi skulle verkligen behöva ha en halv timme i svts debatt. Det är ju yonny absolut med på, och jag kan garantera att legaliserings sidan skulle vinna

Ja varför inte be Yonny att skicka ett mail till SVT debatt ?

Sedan ber du Yonny att förbereda sig med enormt mycket fakta.
Citera
2009-03-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Ja varför inte be Yonny att skicka ett mail till SVT debatt ?

Sedan ber du Yonny att förbereda sig med enormt mycket fakta.

Vet inte riktigt om du vet vem yonny är. Tro mig, han kan debattera .
Vi på Cannabisera har längre försökt att få kontakt med Debatt och försökt få med artiklar på sidan men det har inte hänt något. Om det däremot kommer upp så tror jag dom kommer höra av sig...
Citera
2009-03-31, 23:01
Medlem
Chilifoefans avatar
Citat:
Vet inte riktigt om du vet vem yonny är. Tro mig, han kan debattera .
Vi på Cannabisera har längre försökt att få kontakt med Debatt och försökt få med artiklar på sidan men det har inte hänt något. Om det däremot kommer upp så tror jag dom kommer höra av sig...
Jag har läst en del om yonny lite här och var men vet inte riktigt vem han är. Kan du visa mig något han har gjort?
Citera
2009-03-31, 23:51
Medlem
Vafan, har det nånsin ens funnit en debatt om det här på Svensk TV??
Vad jag vet, så är det helt vanligt i dom flesta västerländer iaf...

Så det krävs att Danmark först avkriminaliserar/reglerar så staten styr marknaden, innan en sån fråga får ens komma upp i Svensk TV??

Även då skulle många Svenska politiker säkert motsätta sig själva debatten..?
Citera
2009-04-01, 11:03
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Bara jag som känner att det verkligen händer grejjer nu? Alltså på riktigt, explosivt skulle jag vilja kalla det!

Folk säger "Cannabis kommer legaliseras men inte under vår livstid", men vafan, såsom det går på nu behöver det fan inte ta mer än några år
Vill inte vara pessimisten, jag tycker också det är mycket "coverage" nu, men danmark ville legalisera nån gång under sena 80talet/tidiga 90talet, men det gick inte igenom. Samt att alla cannabisaktivister(om man kollar på the union) säger att dom alltid kände att det var runt hörnet nere i amerika när dom va yngre, men att det inte blev så.

Men det absolut största steget, som verkligen hade gjort stora rubriker, hade vart legaliseringen i californien, om den kommer gå igenom det vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in