2011-01-04, 00:56
Medlem
ThemeBoys avatar
Synd att det stod så lite om cannabis med tanke på rubriken.
Citera
2011-01-04, 01:15
Medlem
jag har gjort ett par kommentarer i denna artikel men nu jag försöker står det bara att jag måste vara en registrerad användare.... har de blockat mig tro?

edit: jaha nu gick det tydligen att posta efter en massa om och men.... provade totalt 3 webbläsare
Citera
2011-01-04, 01:50
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellez
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8360032.ab

Ännu en artikel om legalisering på aftonbladet. Jag tror helt klart att en legalisering börjar närma sig nu.

Angående att en legalisering börjar närma sig; var då? Jag tar för givet att du inte menar Sverige..
Citera
2011-01-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
inte cannabis

Jahaaaa... Då vet jag inte. Morsan har iaf alltid sagt att alla droger dödar.
Citera
2011-01-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noggerator
Hoppas det inte blir någon legalisering iaf. Droger dödar!

Haha, hoppas du skämtar.

Tusentals dör varje år pga. alkohol och cigaretter, 0 pga cannabis.
Citera
2011-01-04, 12:31
Medlem
Fattar inte det här om legalisering, det är skity, det ska barta inte vara ngt straff att tala om och så ska man kunna odla för 1-2 miljoner per år som man kan kränga så vi får lite privat välfärd!
Citera
2011-01-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Haha, hoppas du skämtar.

Tusentals dör varje år pga. alkohol och cigaretter, 0 pga cannabis.
Onej, CB är väldigft farligt, dessutom så vet man inte vad det innehåller för tillsatta och strainexcluisiva cancerogena ämnen.
Citera
2011-01-04, 12:36
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Onej, CB är väldigft farligt, dessutom så vet man inte vad det innehåller för tillsatta och strainexcluisiva cancerogena ämnen.

Odlar du eget så behöver du inte oroa dig över dessa myter och osanningar du talar om
Citera
2011-01-04, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.

Menar du att du förnekar sanningen att cannabis aldrig har dödat någon? Isåfall får du gärna komma med en källa.
Citera
2011-01-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeZi
har du några bevis på ditt uttalande? Cannabis har aldrig och kommer aldrig vara orsaken till dödén för någon eller nått!!

Information först.. Uttala dig sen!

-

En leagalisering hade nog haft mer fördelar en nackdelar hoppas nöttera på toppen förstår det också nångång!

Ojo näst intill allt knark dödar, till och med cb. Men det som får folk att dö av cannabis är inte att själva drogen i sig...det är att den är olaglig -----> kriminella gäng---->poffpoffdöd

så båda ni hade fel
Citera
2011-01-04, 21:35
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Det här med att cannabis aldrig har dödat är en sanning med modifikation.
Hur ni än vrider och vänder på det så är det hälsovådligt att dra ner rök i lungorna och cannabisrökning har garanterat lett till en hel del cancerfall genom åren.
Saken är ju då att det är själva rökningen och inte cannabisen som är bovet i dramat, men som sagt; en sanning med modifikation.
Citera
2011-01-04, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Det här med att cannabis aldrig har dödat är en sanning med modifikation.
Hur ni än vrider och vänder på det så är det hälsovådligt att dra ner rök i lungorna och cannabisrökning har garanterat lett till en hel del cancerfall genom åren.
Saken är ju då att det är själva rökningen och inte cannabisen som är bovet i dramat, men som sagt; en sanning med modifikation.

Men varför är det inte legaliserat när cigaretter som står för en stor andel cancerfall och död varje år är det? För att inte tala om alkohol som bidrar till våld och en stor andel dödsfall varje år. Som med allting annat har saker och ting att göra med hur man konsumerar det och i vilka mängder. Att röka eller dricka någon gång då och då för njutningens skull är knappast speciellt skadligt. Det gäller att ha lite karaktär och förstå när saker och ting börjar bli negativt för ens egen hälsa. Vuxna människor ska själva kunna ha förstålse för hur deras egen kropp fungerar och när det blir för mycket, inte staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in