2010-08-24, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Vad gör du ens i den här tråden? Gå iväg och knulla katten istället.

Den här sortens publicitet är bra publicitet.

Kan tyvärr inte uppfylla din fantasi eftersom att jag inte har någon katt.

Då borde väl alla kasta plantor överallt runt om sig. Skulle det se bra ut? Fan, försök iallafall tänka som en grå och trist svensson, det är väl trots allt dom (trångsynta dvs) som ni ska få att ändra uppfattning om plantan?

EDIT: Jag gör vad fan jag vill i vilket tråd jag vill. Jag har lika rätt att skriva/tala som du. Idiot.
Senast redigerad av cumgun 2010-08-24 kl. 01:00.
Citera
2010-08-24, 02:07
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Problemet är bara att det aldrig kommer att legaliseras i Sverige, så varför inte bara ge upp?

Ja, varför försöka förändra något, det är ju dumt. Och se på fan, visste inte att du satt inne på facit, thats it, screw it guys im going home!

Citat:
Ursprungligen postat av cumgun
Tror du att Svenssons skulle tycka att amfetamin eller typ heroin skulle kännas mer OK om det slängdes in en massa hos polisen? Tror du att Svenssons skulle få en bättre syn på t.ex. heroin då? Tänk efter... Precis. Svenssons ser cannabis precis som amfetamin eller heroin.

Kan du svara på varför DU tror att det hjälper mer än stjälper?

Var skrev jag att svensson skulle böja gilla cannabis för att man planterar ut det? Dock tror jag att det bidrar till debatten pga att svensson märker att det finns människor som vill legalisera detta, tänk på ordspråket "all publicitet är bra publicitet". Jämför debattklimatet i legaliseringsfrågan nu och för 10år sedan så lär du se att det förändrats en del och jag vill tro att den legaliseringsrörelse (overgrow inräknat) som växt fram påverkat. Kan du nu svara på varför det stjälper mer än hjälper då du konstigt nog missade det.

Citera
2010-08-24, 03:38
Medlem
Extremegrinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
...
...
Den här sortens publicitet är bra publicitet.
Håller med!
Det här är bara lite provocerande humor med syftet att väcka lite debatter i media.
Det kunde vart mycket värre, typ att folk slagit sönder bilar och skrivit ord som "legalisera" på dem osv...
Citera
2010-08-24, 03:45
Medlem
Extremegrinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy_Fox
Don't fear, de är en utdöende generation!
I gubbfittans twistade psyke så har han säkert "räddat" några liv också!
Haha ja! Han har indirekt blivit en god medmänniska genom hans heroiska handlande.
Vilket slöseri på skattepengar... Förmodligen industrihampa också...
Citera
2010-08-24, 12:48
Avslutad
Frågan är ju hur detta flum-par blev hittade? Satellit/flygplans foton eller rent av någon som satte dit dem?
Citera
2010-08-24, 15:29
Medlem
molotowtoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Ja, varför försöka förändra något, det är ju dumt. Och se på fan, visste inte att du satt inne på facit, thats it, screw it guys im going home!
Jag tycker det var ett bra sätt att försöka väcka debatter i media, men med Sveriges drogpolitik så kan ni kyssa Fredrik Reinfelts bak, hade ni bott i Holland eller något annat land med mildare politik så tycker jag det känns värt besväret, men i Sverige kommer Cb bara vara något som tas upp i debatt, aldrig något som kommer att legaliseras.

Skicka hem lite varuprover till Fredrik och alla andra Politiker och se vad dom tycker om det. Dom behöver nog bara övertygas, precis som det är med alla människor.
Citera
2010-08-24, 18:37
Medlem
luxxxinteriors avatar
7 ton e väl rätt stort beslag även för ett land som Holland?!

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1210868/Sju-ton-knark-i-magasin.html
Citera
2010-08-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allak
Var skrev jag att svensson skulle böja gilla cannabis för att man planterar ut det? Dock tror jag att det bidrar till debatten pga att svensson märker att det finns människor som vill legalisera detta, tänk på ordspråket "all publicitet är bra publicitet". Jämför debattklimatet i legaliseringsfrågan nu och för 10år sedan så lär du se att det förändrats en del och jag vill tro att den legaliseringsrörelse (overgrow inräknat) som växt fram påverkat. Kan du nu svara på varför det stjälper mer än hjälper då du konstigt nog missade det.

SVAR:

Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Jag tycker det var ett bra sätt att försöka väcka debatter i media, men med Sveriges drogpolitik så kan ni kyssa Fredrik Reinfelts bak, hade ni bott i Holland eller något annat land med mildare politik så tycker jag det känns värt besväret, men i Sverige kommer Cb bara vara något som tas upp i debatt, aldrig något som kommer att legaliseras.

Skicka hem lite varuprover till Fredrik och alla andra Politiker och se vad dom tycker om det. Dom behöver nog bara övertygas, precis som det är med alla människor.

Lyssna på molotowtoy. Kunde inte sagt det bättre själv.

Fjolla.
Senast redigerad av cumgun 2010-08-24 kl. 20:35.
Citera
2010-08-24, 23:54
Medlem
Allaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cumgun
SVAR:

Lyssna på molotowtoy. Kunde inte sagt det bättre själv.

Fjolla.

Nä, jag tror inte heller det.

Men vi får väl helt enkelt enas om att vara oeniga då.
Citera
2010-08-25, 14:57
Medlem
Orangemans avatar
En kort diskussion om narkotikapolitik mellan Per Johansson (RNS) och Portugals representant för drogfrågor:

http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/p00924p0
Citera
2010-08-25, 17:16
Medlem
MannyCalaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangeman
En kort diskussion om narkotikapolitik mellan Per Johansson (RNS) och Portugals representant för drogfrågor:

Tackar! Ska höra på den.
Citera
2010-08-26, 17:09
Medlem
rootswallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangeman

Per Johansson (RNS) förklarar i programmet att den svenska modellen inte skiljer sig särskilt mycket från den portugisiska. i viss mån må han har rätt, om man åsidosätter individen och enbart fokuserar på målet, d.v.s. ett drogfritt samhälle. detta är dock ett groteskt inhumant misstag att göra då individen bör vara i fokus och målet en produkt utav det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in