2011-09-01, 21:43
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7426
Länken funkar inte. ):

Hade glömt bort ett citationstecken i bbcoden, borde funka nu.
Citera
2011-09-03, 00:34
Medlem
big_bobs avatar
http://gd.se/nyheter/blaljus/1.3868520-gavle-polisen-hittade-knarkplantage

Någon får sig ett tråkigt avslut på sommaren verkar det som. Någon som känner för att stiga fram?
Citera
2011-09-03, 01:24
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Newsmill-artikel: Låt cannabisdebatten gro och grundas på vetenskap

Synd att kommentarerna verkar mer handla om invandrare än cannabis. Många bra artiklar på newsmill om cannabis den senaste tiden. Hoppas det kommer fler, det verkar som om Thomas Lundqvists märkliga artikel i DN där han verkar presentera massa konstig osammanhängande fakta gjort folk irriterade. Ännu ett bakslag för anticannabislobbyn.
Citera
2011-09-03, 01:33
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Synd att kommentarerna verkar mer handla om invandrare än cannabis.

Detta verkar hända på vartenda Newsmill-artikel, vad debattinlägget än handlar om så ska folk vända diskussionen till invandring...
Citera
2011-09-07, 16:43
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=4665312

"En man i 75-årsåldern odlade marijuana som han medicinerade sig själv med. Nu har mannen som kommer från Torsås kommun dömts till ett års fängelse."

Härligt land vi lever i!
Citera
2011-09-07, 18:25
Medlem
Pyromenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter8365
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=4665312

"En man i 75-årsåldern odlade marijuana som han medicinerade sig själv med. Nu har mannen som kommer från Torsås kommun dömts till ett års fängelse."

Härligt land vi lever i!

Fan vad arg jag blir... Sjuk värld vi lever i!
Citera
2011-09-07, 21:16
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyromenen
Fan vad arg jag blir... Sjuk värld vi lever i!
Ja fan, det är sjukt att komma undan så lindrigt.
Citera
2011-09-08, 00:11
Medlem
Pyromenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Ja fan, det är sjukt att komma undan så lindrigt.

Tycker du det är logiskt att en 75-årig man som odlar Cannabis är en farlig individ som skadar samhället? Även om man är anti-cb måste man tycka att straffet är sjukt. Om man ser till andra brott som t ex. rattfylla som oftast har lindrigare straff och som i många fall kan orsaka mycket värre skador på samhället.
Citera
2011-09-08, 00:19
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Tycker du det är logiskt att en 75-årig man som odlar Cannabis är en farlig individ som skadar samhället? Även om man är anti-cb måste man tycka att straffet är sjukt. Om man ser till andra brott som t ex. rattfylla som oftast har lindrigare straff och som i många fall kan orsaka mycket värre skador på samhället.
När man odlar så bör man ha kännedom om straffsatsen. Väljer man då att odla så får man stå sitt kast. Om han sen säljer av sin odlade cannabis till småungar, ja då är han en fara för det uppväxande släktet som staten har ett visst ansvar att skydda. Ser man det på det sättet så tycker jag att straffet är lindrigt.
Däremot håller jag med dig om t.ex. rattfyllan, den är också ett otyg.
PS. Förutom det så gillar jag din avatar. En riktigt snygg kordelböller som jag har beundrat flera gånger.
Citera
2011-09-08, 00:25
Medlem
Pyromenens avatar
Citat:
När man odlar så bör man ha kännedom om straffsatsen. Väljer man då att odla så får man stå sitt kast. Om han sen säljer av sin odlade cannabis till småungar, ja då är han en fara för det uppväxande släktet som staten har ett visst ansvar att skydda. Ser man det på det sättet så tycker jag att straffet är lindrigt.
Däremot håller jag med dig om t.ex. rattfyllan, den är också ett otyg.
PS. Förutom det så gillar jag din avatar. En riktigt snygg kordelböller som jag har beundrat flera gånger.

Självklart får man stå sitt kast, men märkligt med ett så hårt straff. Uppenbarligen var det för eget bruk(medicinskt), han kanske led av t.ex Ms eller liknande. Hade han sålt så är det en annan femma.

Ja den är saftig Tyvärr så är det längesedan jag fick tag på en nu...
Citera
2011-09-08, 00:37
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Självklart får man stå sitt kast, men märkligt med ett så hårt straff. Uppenbarligen var det för eget bruk(medicinskt), han kanske led av t.ex Ms eller liknande. Hade han sålt så är det en annan femma.

Ja den är saftig Tyvärr så är det längesedan jag fick tag på en nu...
1 kg för eget bruk? Normalt brukar inte så mycket betraktas som endast för eget bruk.Men man kanske behöver så mycket för t.ex. MS, det vet inte jag. Han fick bara ett år, vilket är ett lindrigt straff för så mycket.

PS. Jaha, jag trodde du snott ihop den själv. Men det brukar vara bra drag i dem.
Citera
2011-09-08, 00:44
Medlem
Pyromenens avatar
Citat:
1 kg för eget bruk? Normalt brukar inte så mycket betraktas som endast för eget bruk.Men man kanske behöver så mycket för t.ex. MS, det vet inte jag. Han fick bara ett år, vilket är ett lindrigt straff för så mycket.

PS. Jaha, jag trodde du snott ihop den själv. Men det brukar vara bra drag i dem.

Kan vara mycket möjligt att växtdelarna inte är torkade, då är ett kilo inte så mycket egentligen. Det tar polisen ingen hänsyn till.

OfT: Har försökt ett par gånger men aldrig lyckats få den finish på de kommersiella. Ja där är bra däng i de rackarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in