2010-05-03, 01:33
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros
Om forskningsresultaten är korrekta är ju frågan: hur ofta måste man röka för att man ska ta skada i tonåren? Som kalle.b säger så nämns inte det i reportaget. Att ha "testat" som de säger att många har gjort, lär knappast påverka hjärnan på detta sätt, utan det borde snarare vara ett resultat av intensivt missbruk.

Sen är väl inte råttors hjärnor uppbyggda på samma sätt som människors? Kan man verkligen veta om människors hjärnor påverkas på samma sätt, eller?

Var det inte i detta försöket man injicerade dem med rent THC? Det ger ju inte heller någon rättvisande bild av vilka ämnen man får i sig när man röker. Nej, jag är kritisk till resultaten.
Vad tror du själv?

Förövrigt så kan inte några psykologiska provresultat på råttor jämföras med människor som själva väljer att röka på. Om vi bortser från att manniskans hjärna är 100 000 gånger större än råttans och totalt olika, så reagerar man ju olika om man tar en drog frivilligt eller ofrivillgt. Jag tänker då på att om dessa(http://www.aftonbladet.se/nyheter/article243028.ab) 13 personer själva valt att röka så hade de antagligen mått bättre. Kan tänka mig att råttor känner likadant.
Senast redigerad av marcus90_kung 2010-05-03 kl. 01:40.
Citera
2010-05-03, 07:48
Medlem
Pez-DJs avatar
Som jag förstod det där är råttorna inte drogade under tillfället vid testet i vattentanken.
Utan de är gjort så att de råttos som är yngre som representerar en ålder under 15 enligt människors ålder har fått samma mängd THC i kroppen som de vuxna, och då i efterhand efter de utsatts för detta (hur länge kommer jag inte ihåg) så ser dom skillnad för de yngre hittar inte platån under vattnet.
Citera
2010-05-03, 20:09
Medlem
simp00s avatar
medecinsk marijuana

hur fungerar det ?

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/218837-medicinsk-marijuana-tillatet-i-sverige
Citera
2010-05-03, 20:21
Medlem
Det står i artikeln..?
Citera
2010-05-03, 20:22
Medlem
F.D.Ls avatar
Det finns trådar för "Cannabis nyheter". Seriöst hur gammal är du?
Citera
2010-05-03, 20:22
Medlem
Owers avatar
Läs igenom det igen så får du reda på det.
Citera
2010-05-03, 20:23
Medlem
Veeoons avatar
Du går till en läkare och säger att du har ont i foten så får du det utskrivet.

Citera
2010-05-04, 15:03
Medlem
Betulanders avatar
http://www.expressen.se/resor/1.1974023/mer-an-flummiga-hippies-i-christiania

Intressant
Citera
2010-05-04, 20:10
Medlem
Dom har ju sprutat in thc i råttorna.
Enbart thc. klart dom blir knäppa då.
ingen människa Tar ju thc IV. Man röker ju det. och då får man också i sig det aktiva ämnet cbd. som motverkar en del symptom som uppstår om man enbart får thc i sig.
den forskningen kan läggas ner direkt enligt mig.
Citera
2010-05-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betulander
http://www.expressen.se/resor/1.1974023/mer-an-flummiga-hippies-i-christiania

Intressant
"I Amsterdam har man också en liberal syn på lätta droger som cannabis och marijuana"
Vad är grejen? Känns som senaste trenden i medier är att skriva "cannabis och marijuana"
Citera
2010-05-05, 17:23
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJames
"I Amsterdam har man också en liberal syn på lätta droger som cannabis och marijuana"
Vad är grejen? Känns som senaste trenden i medier är att skriva "cannabis och marijuana"

Förvisso....men observera att de vågade sig på att benämna det som LÄTTA droger. Utbildningen sker långsamt men säkert hos svenska journalisterna
Citera
2010-05-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJames

Nu klickar jag inte på en expressen-länk men om du citarade rätt här så har tidningen just gjort ett erkännande. Dom skriver lätta droger, finns det lätta droger nu enligt media? Om det är nåt som fortsätter så har vi kommit en bra bit på vägen från kristna drug is drug-idiotin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in