2010-11-15, 16:12
Medlem
Dr.Unknowns avatar
Kan inte vara så att effekten av att Spice och dess "farlighet" tar över pressen från Cannabis och att just Cannabis erkänns mer i samhället?

Bara en teori.
Citera
2010-11-15, 21:14
Medlem
CB-herberts avatar
http://actnow.nu/artiklar/1-nyheter/4837-goda-nyheter-fran-nederlaenderna-antalet-coffee-shops-minskar
Citat:
Goda nyheter från Nederländerna – Antalet coffee shops minskar
Antalet godkända coffee shops, där cannabis säljs, minskar återigen. Vid utgången av 2009 fanns det 666 godkända coffee shops jämfört med 702 år 2007.

Minskningen är mer omfattande än under tidigare år. I Rotterdam till exempel har 16 coffee shops stängs eftersom de låg alltför nära skolor och i de två städerna Bergen op Zoom och Rosenthal har åtta coffee shops stängts.

Andra coffee shops har tvingats upphöra med sin verksamhet eftersom de överträtt gällande regler.

Av en nyligen publicerad rapport framgår att över hälften av existerande coffee shops finns i sex städer, som har fler än 200 000 invånare, de flesta i det så kallade ”Randstad”-området i västra delen av landet.

Över 75 procent av de 100 städer som har coffee shops har en regel som säger att en coffee shop inte får ligga närmare än 250 meter från en skola. Om den regeln skulle tillämpas i hela landet skulle 94 procent löpa risken att tvingas stänga.

Den nya regeringen planerar att utöka avståndet till 350 meter vilket skulle göra att ännu fler coffee shops skulle tvingas stänga.

Enligt rapporten verkar allt fler coffee shops följa gällande regler. Under 2009 bröt 44 coffee shops mot gällande regler jämfört med 88 under 2007. I de flesta fall handlade det om att man överskred den tillåtna mängden cannabis man får ha i lager (500 gram).
Citera
2010-11-16, 12:40
Medlem
Knarkodlande kannibal

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2213393/han-skyller-pa-medicinen

Citat:
SKÖVDE. Den 32-årige mannen från Skara, som inte bara sågade huvudet av sitt offer utan även säger att han åt av kroppen, hävdar att han inte var drogpåverkad vid gripandet.
Men i hans lägenhet hittade polisen ett hemligt knarkrum.

.............

På dörren till rummet i Skaralägenheten satt ett rejält hänglås och in till rummet hade särskilda ventilationsrör dragits. Över hela golvet innanför dörren fanns krukor med naroktikaplantor, värmelampor och växtnäring.
- Det var en komplett utrustning för att framställa hasch, säger en polisman om rummet i Skarakannibalens lägenhet."

Tack vare idiotiska artiklar som denna som cannabis har ett så extremt rykte, han odlar knark, och samtidigt är han psykiskt sjuk, okunniga människor drar paralleller och plötsligt blir man kannibal av att röka på. Fanns inte ens någon anledning att nämna hans hobbyodling i artikeln, det är ju inte plantorna han är häktad för.
Citera
2010-11-16, 12:42
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpait
Tack vare idiotiska artiklar som denna som cannabis har ett så extremt rykte, han odlar knark, och samtidigt är han psykiskt sjuk, okunniga människor drar paralleller och plötsligt blir man kannibal av att röka på. Fanns inte ens någon anledning att nämna hans hobbyodling i artikeln, det är ju inte plantorna han är häktad för.

Odlingen kan väl iofs komma att adderas till dom övriga brotten han häktats för.
Citera
2010-11-16, 12:46
Bannlyst
Munchies säger jag bara...
Citera
2010-11-16, 12:50
Medlem
Abbadons avatar
Sjukt, han sa ju att han hade slarvat med sin medicinering, då är min fråga varför har han inte fått hjälp?

Själv menar kannibalen, som regelbundet ordinerats lugnande medel, att han hade slarvat med sina tabletter.
- Jag är som farligast när jag inte tar mina mediciner, säger han i förhör.
Citera
2010-11-16, 12:51
Medlem
different_trips avatar
Verkligen bra reklam. Ta upp alla mediciner och problemet med att man inte kan fånga upp dessa personer innan de begår brott istället.
Citera
2010-11-16, 12:59
Medlem
Swippers avatar
mad world!

haha Journalisten får det att låta som om han ljuger om att vara drogpåverkad samtidigt som han gladeligen berättar om hur han åt människokött, hmmm...

Sen att polisen alltid ska få cannabis att låta så narkotiskt. Framställa hasch i ett knarkrum, liksom.
Typ som att säga- Förövaren framställde dödsrosor i ett eukaryoter-labb :/
Citera
2010-11-16, 13:05
Medlem
rzizzlas avatar
det e ju en helt klart sjuk person synd att han inte dragit i sig en massa jazz den kvällen
då kanske det inte hänt han hade nog sovit ist.

och vad trött man blir på media dom ska måla upp det som värsta döds drogen
men vi bor ju i swe jag tror fan det blir till att flytta till holand ist.
Citera
2010-11-16, 13:14
Bannlyst
Förstår inte hur ni gör kopplingen eller ens tror att någon verkligen drar den.
För jag tror ingen är så dum.

Om något ska kritiseras så är det att han kallas kannibalen och inte gärningsmannen, mannen etc.
De berövar hans mänsklighet för ett brott.
Sen att journalisten uttrycker det som att han var påverkad av någon drog är också något som kan kritiseras.

Måste dock vara bland det bästa jag läst på länge, känns lite som något hämtat ur en Electric Wizard text.
Citera
2010-11-16, 13:14
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rzizzla
det e ju en helt klart sjuk person synd att han inte dragit i sig en massa jazz den kvällen
då kanske det inte hänt han hade nog sovit ist.

och vad trött man blir på media dom ska måla upp det som värsta döds drogen
men vi bor ju i swe jag tror fan det blir till att flytta till holand ist.

Flytta till Portugal, där är det avkriminaliserat
Samt lite billigare att bo samt du har underbara stränder att toka på.
Citera
2010-11-16, 13:28
Medlem
McHarleyBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Sjukt, han sa ju att han hade slarvat med sin medicinering, då är min fråga varför har han inte fått hjälp?

Själv menar kannibalen, som regelbundet ordinerats lugnande medel, att han hade slarvat med sina tabletter.
- Jag är som farligast när jag inte tar mina mediciner, säger han i förhör.
slarvat med sin medicinering jo det kan jag tänka mej han har sålt sina piller för att ha råd med elräkningen mm.. det är inte gratis och ha knarklabb hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in