2010-03-10, 17:26
Medlem
nabbgaddans avatar
Är mycket OT nu. Men läste på politikerbloggen om haschrökande politiker
och länge ner i kommentarsfältet står det så här

"Svar till medborgare. Din egen information är falsk.

* Cannabis är ingen lätt drog, snarare förädisk. Väldigt många som provat upptäcker dock detta och lägger av helt. De som inte lägger av får allvarliga problem. Den cannabis som säljs idag är ofta mycket starkare än på Bejerts tid, 15-20% THC jämfört med 2-3% i marijuana på 70-talet. Om det handlade om alkohol skulle ingen jämställa en bruk mellanöl med en halv liter starkvin. Den tysta opinon du hänvisar till brukar bestå av nyfrälsta unga män som ännu inte drabbats av haschrökandets negativa konsekveser. Om du inte lägger av så
kommer även du att drabbas.

* I ett dubbelblindtest på råttor Karolinska institutet har man nyligen visat att regelbundet intag av THC i tonåren ökar suget efter heroin om man börjar med det och medför en bestående förändring i hjärnas centrum för känslor och belöningar. Så vem skrattar?

* Myten om att cannabis inte är fysiskt beroendeframkallande grundas på att abstinenssymtomen inte är lika svåra som för till heroin. Cannabisberoendesyndrom är en etablerad medicinsk diagnos."

http://www.politikerbloggen.se/2007/05/09/3009/

Det är rätt läskigt med sådana personer
Citera
2010-03-10, 17:39
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbgaddan
Är mycket OT nu. Men läste på politikerbloggen om haschrökande politiker
och länge ner i kommentarsfältet står det så här

"Svar till medborgare. Din egen information är falsk.

* Cannabis är ingen lätt drog, snarare förädisk. Väldigt många som provat upptäcker dock detta och lägger av helt. De som inte lägger av får allvarliga problem. Den cannabis som säljs idag är ofta mycket starkare än på Bejerts tid, 15-20% THC jämfört med 2-3% i marijuana på 70-talet. Om det handlade om alkohol skulle ingen jämställa en bruk mellanöl med en halv liter starkvin. Den tysta opinon du hänvisar till brukar bestå av nyfrälsta unga män som ännu inte drabbats av haschrökandets negativa konsekveser. Om du inte lägger av så
kommer även du att drabbas.

* I ett dubbelblindtest på råttor Karolinska institutet har man nyligen visat att regelbundet intag av THC i tonåren ökar suget efter heroin om man börjar med det och medför en bestående förändring i hjärnas centrum för känslor och belöningar. Så vem skrattar?

* Myten om att cannabis inte är fysiskt beroendeframkallande grundas på att abstinenssymtomen inte är lika svåra som för till heroin. Cannabisberoendesyndrom är en etablerad medicinsk diagnos."

http://www.politikerbloggen.se/2007/05/09/3009/

Det är rätt läskigt med sådana personer

Från 2007, känns väl lite gammalt va?
Citera
2010-03-10, 18:04
Bannlyst
Robbie Williams hyllar cannabis till följd av propaganda

Hade svårt för vad ja skulle döpa tråden till så nån mod för gärna byta namn till något bättre.

Robbie williams sa i en intervju :

Och då reagerade David Gilbert, chief executive of drugs education and awareness charity DARE så här:

I sin helhet: http://perezhilton.com/2010-03-09-robbie-williams-called-out-for-crush-on-cannabis

Jag som inte ens röker cannabis tycker det är ganska sjukt hur han kan sprida sån propaganda, eller vad säger ni?
Citera
2010-03-10, 18:25
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
Hade svårt för vad ja skulle döpa tråden till så nån mod för gärna byta namn till något bättre.

I sin helhet: http://perezhilton.com/2010-03-09-ro...sh-on-cannabis

Jag som inte ens röker cannabis tycker det är ganska sjukt hur han kan sprida sån propaganda, eller vad säger ni?

Jag är så snäll att jag sammanfogar din tråd med den stora tråden om cannabisnyheter.
Skvaller om kändisar är egentligen inte intressant i detta forum.
Därför sammanfogar jag helst trådar som denna med samlingstråden.

/Mod
Citera
2010-03-10, 18:29
Medlem
Ödlans avatar
Citat:

Jag tycker att det är sjukt att du bildat en åsikt om något du medvetet saknar kunskap om.
Citera
2010-03-10, 19:24
Medlem
Orangemans avatar
Citat:

Vad är det som gör hans uttalanden till propaganda? Han sa bara att han gillar/de cannabis, vilket gör det till en personlig åsikt, inget annat. Om han istället pratade om whiskey, hur många (inkl. dig själv) tror du hade reagerat då?
Citera
2010-03-11, 02:58
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Jag tycker att det är sjukt att folk som överreagerar på kändisars drogvanor alltid ska påpeka att dessa kändisar är förebilder. Ska de säga något så bör de väl isåfall förneka just detta såsom de förnekar en massa andra uppenbara faktum. Eller?
Citera
2010-03-11, 12:52
Medlem
http://www.politikerbloggen.se/2010/03/10/27993/

Ett knep för centern att locka till sig ungdomsröster? I vilket fall som helst skönt att politikerna börjar våga.
Citera
2010-03-11, 13:04
Medlem
Även äldre luttrade personer i 40-årsåldern tycker att det är bra att han vill ha en debatt om detta.
Citera
2010-03-11, 13:24
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed
http://www.politikerbloggen.se/2010/03/10/27993/

Ett knep för centern att locka till sig ungdomsröster? I vilket fall som helst skönt att politikerna börjar våga.

https://www.flashback.org/t1143870
Citera
2010-03-11, 20:06
Medlem
Läste i dagens City en notis om folkpartisten (namnet minns jag inte) som vill att man ska kunna tvinga ungdomar under 15 år till drogtester i skolan, och i texten var det en jurist som uttalade sig och sa något i stil med att "enligt svensk straffrätt kan man inte bestraffas för ett brott som inte skadar någon annan än en själv". Någon som vet vad juristen hette, eller har en tidning till hands att kolla i? Om det verkligen är så som han säger så är det ju egendomligt att narkotikainnehav inte är avkriminaliserat.

Edit: Fanns tydligen en internetversion av tidningen på city.se, och det var Lagrådet, inte "en jurist" som hade uttalat sig.
"En grundläggande princip i svensk straffrätt är nämligen att handlingar som är till skada endast för gärningsmannen själv inte bör bestraffas" var det korrekta citatet. Mycket underligt.
Senast redigerad av bongstyre 2010-03-11 kl. 20:12.
Citera
2010-03-11, 20:09
Medlem
Memory-leaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongstyre
Läste i dagens City en notis om folkpartisten (namnet minns jag inte) som vill att man ska kunna tvinga ungdomar under 15 år till drogtester i skolan, och i texten var det en jurist som uttalade sig och sa något i stil med att "enligt svensk straffrätt kan man inte bestraffas för ett brott som inte skadar någon annan än en själv". Någon som vet vad juristen hette, eller har en tidning till hands att kolla i? Om det verkligen är så som han säger så är det ju egendomligt att narkotikainnehav inte är avkriminaliserat.

Jag vet bara att folkpartisten i fråga var Johan Pehrson. Vilken fin liberal han är ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in