2009-02-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Fan vad du ljuger.

Så lägg ner bängsnacket, en polis låter dig inte köra iväg om du är påverkad av cannabis, herregud, han skulle bli av med sitt yrke om det kom fram.

/Fordie

Vem har sagt att jag kör bil? Jag har inte körkort. Bängsnack från din sida eller? (:

Blivit stoppad 3 gånger bara i januari, alla gånger har jag varit bäng och haft cb på mig, och igår hade vi t.om en joint igång. 2 av gångerna har dem intervjuat mig close-up i belysning, klart som fan de ser att jag är bäng, men det finns good cop och bad cop, det är det som är skillnaden, är en 50% chans(verkar större nu) att polisen inte är en gris. De brukar kolla leg och se att jag är gammal nog att strulla runt ute, jag gör ingen illa ändå, det har varit mycket inbrott/misshandel där jag bor på senaste så det kan vara därför de är lite mer "carebear" till nerrökt folk.

Jag är t.om straffad för ringa narkotikabrott, vilket de ser när de kollar legitimation.

Och att det är deras jobb är ett argument som inte håller, vi bryter lagen lika mycket som de gör. Om jag som har arbetat på en restaurang delar ut gratis mat, klart jag blir av med yrket om det kommer fram, men man gör det ändå.

Du borde sluta köra bilar med narkotika som last
Senast redigerad av Mickeovars 2009-02-01 kl. 21:04.
Citera
2009-02-01, 21:10
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Så. Jag är botten på samhället om jag arbetar och betalar min skatt, och sedan röker en pipa marijuana på kvällen. Det förstör ju för massor av människor.

Du är ju inte på toppen direkt. Ja, det förstör för massor av människor.
Kolla bara hur mycket skattepengar som läggs ut varje år för att minska missbruket. Sen ska vi räkna in sjukvård för lungcancer, psykoser, panikångestattacker som folk tror är psykoser, folk som blir deprimerade, får sömnproblem och ja.. jag orkar inte fortsätta.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 21:12
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Har man erfarenheter av att använda droger i tyngre omfattning så vet man att brass är knark likaväl som heroin,detta har de som bara håller sig till hasch svårt att se då deras referensramar är begränsade till just deras drog och därmed kan de inte uppleva de gemensamma nämnarna."Riktiga" knarkare betraktar haschrökare som missbrukare,medans haschrökarna själva tror sig vara lite bättre.

Känner många "riktiga knarkar", som inte alls ser haschrökare som missbrukare, lika lite som de ser folk som tar en kopp kaffe, en öl eller spelar poker som missbrukare.

Missbruk är något som kan uppstå oavsett vad det handlar om och är inte begränsat till en drog, men inte heller enbart droger. Vissa gemensamma drag kan man hitta runt missbruk, men beroende på vad man missbrukar kan man även hitta särarter.

Ett exempel är att cannabis inte leder till ett starkt fysiskt beroende som många andra droger. Man riskerar inte att dö av att sluta med cannabis. Alkoholmissbruk kan leda till delirium mm. Listan av skillnader kan bli lång.

Att det är betydligt bättre att röka cannabis än att skjuta heroin eller tjack, det är bara enkel fakta. Alla droger är inte likadana och har olika grader av missbruk och beroende.

Vad nu en "riktig" knarkare är... och vad knark egentligen skall anses vara för benämning.
Citera
2009-02-01, 21:13
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeovars
Vem har sagt att jag kör bil? Jag har inte körkort. Bängsnack från din sida eller? (:

Blivit stoppad 3 gånger bara i januari, alla gånger har jag varit bäng och haft cb på mig, och igår hade vi t.om en joint igång. 2 av gångerna har dem intervjuat mig close-up i belysning, klart som fan de ser att jag är bäng, men det finns good cop och bad cop, det är det som är skillnaden, är en 50% chans(verkar större nu) att polisen inte är en gris. De brukar kolla leg och se att jag är gammal nog att strulla runt ute, jag gör ingen illa ändå, det har varit mycket inbrott/misshandel där jag bor på senaste så det kan vara därför de är lite mer "carebear" till nerrökt folk.

Jag är t.om straffad för ringa narkotikabrott, vilket de ser när de kollar legitimation.

Och att det är deras jobb är ett argument som inte håller, vi bryter lagen lika mycket som de gör. Om jag som har arbetat på en restaurang delar ut gratis mat, klart jag blir av med yrket om det kommer fram, men man gör det ändå.

Öh, så hur blir du stoppad? Är du ute och går på stan och polisen hugger bara tag i dig? Och dessutom tre gånger på en månad? Hur fan ser du ut egentligen? Och om dom stoppat dig ute på gatan, tycker du farbror blå har blivit lugnare? Jag har ALDRIG blivit stoppad på gatan, tror inte jag känner någon som blivit det heller. Haha, ser framför mig hur du går runt med en stor jävla glaspipa, rastaflätor, stickad tröja i rastafärger och förstås dom enormt stora hörlurarna som täcker hela huvudet som alla jesushippies går runt med.

Edit: lol, "
Jag är t.om straffad för ringa narkotikabrott, vilket de ser när de kollar legitimation."
Står det på din legitimation "tidigare straffad för narkotikabrott"?'
Det tvivlar jag på.

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2009-02-01 kl. 21:17.
Citera
2009-02-01, 21:16
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Att det är betydligt bättre att röka cannabis än att skjuta heroin eller tjack, det är bara enkel fakta. Alla droger är inte likadana och har olika grader av missbruk och beroende.
.

På vilket sätt är det "betydligt bättre" att röka cannabis än att skjuta 100% rent heroin med sterila verktyg?

/Fordie
Citera
2009-02-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
vad fan ska ja säga till dig vad dom negativa är för om du inte har några som du säger? sluta förfan , Herregud det är så personligt men ja kan dra upp några. men ingen som inte vill ta emot information och är villig att anse att man har ett problem kommer se det med klara ögon.

Blir irriterad om du inte får i dig holken efter jobbet.
sitter i timmar o väntar på att de ska styras.
skiter i saker pga att det är ju mycket nicare att sitta hemma och röka
snackar mindre med kompisar, man trivs bra hemma eller att sitta o chilla med polarna.
vaknar tar en bong för att bli människa
röker och känner sig bara normal.

detta är lite ja kan nog skriva ned långa långa listor,

gör såhär skit i o röka på en vecka o se hur fan de går.
troligtvis kommer det vara skitjobbigt du kommer vakna på nätterna kallsvettig, vara någe sjukt rastlöst uppgiven på livet, ångest mm.

Men allt är så jävla perssonligt jag orkar inte ens argumentera med dig, för kan man inte inse nått så tar man inte åt sig sån här information.
Jag känner många hachtomtar och dom vet att det är ett problem o vet vad skiten innebär. den dagen kommer nångång, men det kan ta tid.
jag såg inga problem 1a året heller, allt va så jävla bra, jobba socialt liv mm. men nu i efterhand så vet jag att så va de inte, det som är det otäcka med att gå in i den där jävla dimman
Just det,det är svårt att förklara något som måste upplevas,försök att förklara smaken av hallon för nån som aldrig har smakat!
Men mina erfarenheter är att jag blev betydligt mer inskränkt av rökat men så uppfattade jag det inte då.
Citera
2009-02-01, 21:19
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Öh, så hur blir du stoppad? Är du ute och går på stan och polisen hugger bara tag i dig? Och dessutom tre gånger på en månad? Hur fan ser du ut egentligen? Och om dom stoppat dig ute på gatan, tycker du farbror blå har blivit lugnare? Jag har ALDRIG blivit stoppad på gatan, tror inte jag känner någon som blivit det heller. Haha, ser framför mig hur du går runt med en stor jävla glaspipa, rastaflätor, stickad tröja i rastafärger och förstås dom enormt stora hörlurarna som täcker hela huvudet som alla jesushippies går runt med.

/Fordie

Så du menar att polisen bör agera pga. folks klädstil och val av elektroniska eksaker? En sådan polisstat vill inte jag leva i iaf. alla medborgare skall ha en rätt att kunna fritt röra sig i samhället utan att oroa sig för sådant.

Det är sådant beteende som skapar misstro till polisen och i det större perspektivet bidrar till samhällsproblem och "utanförskap".
Citera
2009-02-01, 21:20
Medlem
honken80s avatar
Citat:
På vilket sätt är det "betydligt bättre" att röka cannabis än att skjuta 100% rent heroin med sterila verktyg?

/Fordie

Lättar att sluta om man önskar.
Citera
2009-02-01, 21:21
Medlem
PositiveHerbs avatar
Citat:

Edit: lol, "
Jag är t.om straffad för ringa narkotikabrott, vilket de ser när de kollar legitimation."
Står det på din legitimation "tidigare straffad för narkotikabrott"?'
Det tvivlar jag på.

/Fordie

hmm, för det första har inte rastaflätor, rastafärger något med jesus att göra, snarare rastafari... Och det med legitimationen så har polisen en liten dator som dom kan kolla upp vad du tidigare blivit straffad för om de har ditt namn och personnummer... Tänk lite längre nästa gång
Citera
2009-02-01, 21:22
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeovars

men sluta försök vara häftig förfan, jo jag fattar precis, om dom vet att nån är missbrukare och är "Känd" så inte fan plokar dom den dag ut o dag in, men vänta den dagen kommer när du kanske sitter på några heggen hemma i lyan, nu vet ja inte hur din situation är men torska dit det kommer du göra och den enda som luras är du,
Citera
2009-02-01, 21:23
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Dåligt av moderatorerna att tillåta detta ständiga OT.
Men eftersom det verkar tillåtet kan jag flika in.

Haschrökare kostar inte staten några pengar förrän det läggs polisresurser på att jaga dom.

Ni som varnar för farorna och säger att ni har upplevt dom, jag vet vad som hänt.
Ni var lata som ungdomar. Ni började röka cannabis, eftertag gjorde ni inget annat än att sitta hemma och röka CB i kalsongerna och äta fryspizza. Visst det händer men det är personen som röker cannabis tillkortakommanden.
Ha självdiciplin och skyll inte på en drog som något litet offer. Du har ett val när du ska röka eller inte, du hinner ta ut tvätten innan du tar den där jointen. Det handlar om LATHET, ta ansvar för era egna beteenden och skyll inte det på en drog. Dessutom så ställer samhällets krav till med problem där, om man vill spendera denna existens på jorden i en soffa och käka fryspizza så borde man ha den rättigheten utan att ens omgivning ska se på en med skam.

De absolut flesta CB rökarna ser ni aldrig. De har normala jobb och normala intressen. Att ta en joint på kvällarna är avslappnande och har många vetenskapligt bevisade medicinska effekter.

Jag arbetar och har tyvärr alltid arbetat. Jag har rökt cb dagligen i tio år. Ordnat familjeliv och lyckliga barn. Jag sliter på som mellanchef i pappersbranschen. Visst fan vill jag med ligga på soffan och softa ibland men plikt går före cannabis och håller man det mottot så är cannabis en harmlös drog och förbudet mot cannabis skapar mer problem än drogen.

Det är tråkigt att så många människor är felinformerade om cannabis men vi måste sluta disskutera med dom och gå direkt till makthavarna. De har blivit ljugna för sålänge nu att de vet inte ut eller in. De är ändå bortom allt hopp.
Man hör på deras prat om att ryck upp er jävla flummare in i leden och producera, de är rädda för människor som lever sina liv lyckliga. Människor som faller utanför deras flockbeteende ska hånas och helst nitas. Att det finns fler alternativ än att leva i samhället som de och jag valt kan de inte inse. ALLA ska vara lika inget annat. Men skit samma dessa människor kommer snart att vara obetalda slavar i någon fabrik i den Orwelliska fasciststat sverige snart fullbordats som. Ni som kan tänka med höger hjärnhalva förstår vad jag menar. Ödsla ingen tid på dessa de är förlorade i systemet, prata med ungdomarna de är de som kan vakna, de är de som propagandastaten inte fullt ut hjärntvättat.

Nu har jag faktiskt tagit mig en liten, under ruset så blir mina negativa effekter att jag tappar all grammatisk förståelse, jag blir seg och ofta okontaktbar.

Dock så mår jag jäääääävligt bra.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2009-02-01 kl. 21:26.
Citera
2009-02-01, 21:24
Medlem
Citat:
Du är ju inte på toppen direkt. Ja, det förstör för massor av människor.
Kolla bara hur mycket skattepengar som läggs ut varje år för att minska missbruket. Sen ska vi räkna in sjukvård för lungcancer, psykoser, panikångestattacker som folk tror är psykoser, folk som blir deprimerade, får sömnproblem och ja.. jag orkar inte fortsätta.

/Fordie

Lungcancer depression och sömnproblem som alla skapas av nikotinberoende också?
Psykoser och panikångestattacker, sånt som utlöses primärt av våran alldeles älskade favorit-drog alkohol?

Jag har 2 vänner, vän A är en 18årig tjej som är beroende av alkohol, jag orkar knappt umgås med henne för hon vill JÄMT låna 39kr till en öl, bara 39kr , det är ju bara 39kr? Dessutom märker jag inom 5 minuter på henne om hon fått alkohol på senaste eller inte, därför att hon betéer sig som en 12åring när hon inte får sitt alkohol.

Vän B röker cannabis mest för eget nöje, men också för en magsjukdom som gör att det läcker magsyra från hans mage, smärtan kommer när han ligger ner, vilket gör att han mår otroligt dåligt på morgonen. En wake'n'bake sätter det mesta tillrätta. Han har också abstinens, men när han inte får sitt röka så blir han inte 12 år och blir allmänt fittig, vilket gör det till ett nöje att dela en joint med honom så är han nöjd i ett par timmar, förhoppningsvis tills han styrt upp sitt eget röka.

Denna person råkar också vara nikotinberoende, och får han inte sitt dagliga nikotin så blir han garanterat lack och mycket jobbigare att umgås med.

Nu skulle man kunna tro att det handlar om personligheter, men jag känner både vän A och B mycket väl, det är inte det det handlar om.

Så skattepengar som går åt till cannabisrelaterade frågor bör inte direkt prioritieras. Du måste öppna ögonen.

edit: på noga eftertanke så har jag faktiskt 2 tjejkompisar som passar in på exempel A.. Båda är riktigt trevliga tjejer(annars hade jag inte blivit vän med de från början..), nu undviker jag de för det mesta.

.. Till mitt utseende: Reggaebrallor, halvlångt hår(täcks av luva dock), t-shirt och en varm och mysig hood-tröja ovanpå.. Varma kläder jag trivs i helt enkelt. På sommaren är det väl militärbyxor eller shorts och en tshirt. Jag har varken rastaflätor eller högteknologiska ljuduppspelningsapparater.

Hur jag lyckas bli stoppad? Ja tänk efter, mycket misshandel och inbrott i området på senaste tiden, och när brukar rökare hänga ute? På natten. Då det händer brott, då det är minst människor ute.

Och som någon annan sa: Det står såklart i polisens handdator som de har med sig, om jag är straffad eller inte.

Nu blir jag återigen besviken, jag hatar nämligen att förklara saker som är obvious, det är där jag tappar lusten att argumentera, det tar 15 minuter extra att skriva varje inlägg bara för att jag ska behöva kolla igenom så du ska förstå vad jag menar, men försök läsa hela inlägget och förstå sammanhanget istället för att läsa ord för ord eller mening för mening, som man gjorde när man var ung och okunnig.
Senast redigerad av Mickeovars 2009-02-01 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in