Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Du är ju inte på toppen direkt. Ja, det förstör för massor av människor.
Kolla bara hur mycket skattepengar som läggs ut varje år för att minska missbruket. Sen ska vi räkna in sjukvård för lungcancer, psykoser, panikångestattacker som folk tror är psykoser, folk som blir deprimerade, får sömnproblem och ja.. jag orkar inte fortsätta.
/Fordie
Lungcancer depression och sömnproblem som alla skapas av nikotinberoende också?
Psykoser och panikångestattacker, sånt som utlöses primärt av våran alldeles älskade favorit-drog alkohol?
Jag har 2 vänner, vän A är en 18årig tjej som är beroende av alkohol, jag orkar knappt umgås med henne för hon vill JÄMT låna 39kr till en öl, bara 39kr , det är ju bara 39kr? Dessutom märker jag inom 5 minuter på henne om hon fått alkohol på senaste eller inte, därför att hon betéer sig som en 12åring när hon inte får sitt alkohol.
Vän B röker cannabis mest för eget nöje, men också för en magsjukdom som gör att det läcker magsyra från hans mage, smärtan kommer när han ligger ner, vilket gör att han mår otroligt dåligt på morgonen. En wake'n'bake sätter det mesta tillrätta. Han har också abstinens, men när han inte får sitt röka så blir han inte 12 år och blir allmänt fittig, vilket gör det till ett nöje att dela en joint med honom så är han nöjd i ett par timmar, förhoppningsvis tills han styrt upp sitt eget röka.
Denna person råkar också vara nikotinberoende, och får han inte sitt dagliga nikotin så blir han garanterat lack och mycket jobbigare att umgås med.
Nu skulle man kunna tro att det handlar om personligheter, men jag känner både vän A och B mycket väl, det är inte det det handlar om.
Så skattepengar som går åt till cannabisrelaterade frågor bör inte direkt prioritieras.
Du måste öppna ögonen.
edit: på noga eftertanke så har jag faktiskt 2 tjejkompisar som passar in på exempel A.. Båda är riktigt trevliga tjejer(annars hade jag inte blivit vän med de från början..), nu undviker jag de för det mesta.
.. Till mitt utseende: Reggaebrallor, halvlångt hår(täcks av luva dock), t-shirt och en varm och mysig hood-tröja ovanpå.. Varma kläder jag trivs i helt enkelt. På sommaren är det väl militärbyxor eller shorts och en tshirt. Jag har varken rastaflätor eller högteknologiska ljuduppspelningsapparater.
Hur jag lyckas bli stoppad? Ja tänk efter, mycket misshandel och inbrott i området på senaste tiden, och när brukar rökare hänga ute? På natten. Då det händer brott, då det är minst människor ute.
Och som någon annan sa: Det står såklart i polisens handdator som de har med sig, om jag är straffad eller inte.
Nu blir jag återigen besviken, jag hatar nämligen att förklara saker som är obvious, det är där jag tappar lusten att argumentera, det tar 15 minuter extra att skriva varje inlägg bara för att jag ska behöva kolla igenom så du ska förstå vad jag menar, men försök läsa hela inlägget och förstå sammanhanget istället för att läsa ord för ord eller mening för mening, som man gjorde när man var ung och okunnig.