2009-02-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Jösses,du har en del otrevliga överraskningar att se fram emot med den synen,fast det är klart,när de dyker upp kan du ju alltid försöka skylla på nåt annat för det kan ju inte finnas några negativa konsekvenser förutom de rent juridiska

Ge mig då en lista på vad som kommer hända mig. Du är den tredje som säger samma sak. Men ingen har sagt VAD som händer som är negativt?
Jag gloriferar inte en drog. Men det är mycket som är farligt för min kropp som jag utsätts för. Varför skulle cannabis vara farligare?
Varför väntar inte en hemsk överaskning för alla som häller i sig etanol på helgerna?
Citera
2009-02-01, 19:41
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Kan inte annat än hålla med...

Men det är klart, när jag började röka en gång i tiden så tyckte jag också cannabis var guds gåva till människan och det fanns inga negativa saker med det förutom att det var olagligt.

Nu har jag, som tur är, växt upp.

Edit: ekwoho har nog rätt i att det ligger i åldern, eller hur länge man hållt på med cannabis. Frågar man en 15-årig nybliven cannabis-rökare om bieffekter så får man höra om hur cannabis är lika farligt som andas ungefär.
Sen tittar man mot fönstret och frågar "vad gör polisen här?" och vips så får man se 300 bieffekter rakt framför ögonen på en.

/Fordie

tror det är så för dom flesta tuvär. Jag var lika dan ibörjn, bara possitift o bra saker, det som är det lömska. men man blir lite upprörd när folk kommer och hackar ned och tror så mycket men men, Det är så det är o alltid kommer vara tror jag.
Citera
2009-02-01, 19:43
Medlem
Citat:
90% av haschet i Sverige är från Marocko och 90% av rökat i Sverige är skit.
Det är inte direkt dunderröka man tar in från Marocko, men visst finns det godbitar som svart marockan m.m.
Det hemmaodlade gräset som säljs utgör förmodligen inte ens 1% av den svenska marknaden så förstår inte ens varför du tar upp det.

Ja, visst blir man inrökt på amsterdamröka också, men då ligger du inte bara och fnissar lite i soffan dom första veckorna som man gör på svenska rökat, utan du svävar fan i rymden om du så vill. Jag har aldrig rökt något liknande i Sverige som dom "guldjointarna" vi köpte i Chris, och jag är inte direkt ny i branschen, jag har både hunnit börja, vara beroende några år och slutat.

Inte skadar någon annan? Jävligt egoistiskt sätt att se på saken. Är hela din familj, släkt och vänner helt ok med att du röker? Är staten med på att du försörjer kriminella organisationer?

Ja, heroin, kokain, subutex, starka bensodiazepiner (flunizar, halcion m.m) är också, och kommer också att förbli harmlösa droger om du använder dom rätt.

/Fordie

Och anledningen till att mina familj skulle ogillar bruket är pga att de har fel information och fördomar. Och att det är OLAGLIGT

Edit: 95% av det jag rökt/röker är från Amsterdam eller hemmaodlat.
Senast redigerad av sajbersimon 2009-02-01 kl. 19:45.
Citera
2009-02-01, 19:48
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Och anledningen till att mina familj skulle ogillar bruket är pga att de har fel information och fördomar. Och att det är OLAGLIGT

Haha, okej..

Hur länge har du rökt? En månad? Två? Ett halvår?

Det är klart dom har fel information och fördomar, men den rätta informationen som finns här på flashback, på swecan m.m utelämnar alla negativa effekter både under ruset och på längre sikt.

Sen vill väl ingen vettig förälder att ens barn ska hålla på med massa olagliga saker heller? Oavsett om det är röka knark eller döda någon. (Och nej, jag ser inte dom två sakerna som likvärdiga på nåt sätt, förutom att dom är just det, olagliga.)

/Fordie
Senast redigerad av Fordie 2009-02-01 kl. 19:50.
Citera
2009-02-01, 19:49
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Edit: 95% av det jag rökt/röker är från Amsterdam eller hemmaodlat.

Bekräftar att mina misstankar om att du inte rökt så länge stämmer.

/Fordie
Citera
2009-02-01, 19:51
Medlem
Citat:
Haha, okej..

Hur länge har du rökt? En månad? Två? Ett halvår?

Det är klart dom har fel information och fördomar, men den rätta informationen som finns här på flashback, på swecan m.m utelämnar alla negativa effekter både under ruset och på längre sikt.

Sen vill väl ingen vettig förälder att ens barn ska hålla på med massa olagliga saker heller? Oavsett om det är röka knark eller döda någon. (Och nej, jag ser inte dom två sakerna som likvärdiga på nåt sätt, förutom att dom är just, olagliga.)

/Fordie

Jag har rökt regelbundet i ungefär ett år. Och jag har ett arbete och socialt liv jag sköter.
Men nämn de jävla negativa effekterna då! Jag påstår inte att de inte finns. Men berätta?

Då är det just för att det är olagligt ja. Ska lagarna påverka vad som är etiskt rätt eller fel?
Citera
2009-02-01, 19:53
Medlem
Citat:
Bekräftar att mina misstankar om att du inte rökt så länge stämmer.

/Fordie

Bekräftar att du inte hållit på så länge. Då du inte vet att det går att fåtag i röka från utlandet. Suck.
Citera
2009-02-01, 19:54
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Jag har rökt regelbundet i ungefär ett år. Och jag har ett arbete och socialt liv jag sköter.
Men nämn de jävla negativa effekterna då! Jag påstår inte att de inte finns. Men berätta?

Då är det just för att det är olagligt ja. Ska lagarna påverka vad som är etiskt rätt eller fel?

1 år kan vara för lite, ja rökte längre en det innan jag fan dom,man lixom lurar sig själv så inåt helvete ,så va det för mig ifal. du kan se dom redan tro mig, det enda är att är man fast i nått så ser man det inte ur rätt synvinkel, vänta bara. tror inte man kan förklara det på nått vettigt sätt.
Citera
2009-02-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
1 år kan vara för lite, ja rökte längre en det innan jag fan dom,man lixom lurar sig själv så inåt helvete ,så va det för mig ifal. du kan se dom redan tro mig, det enda är att är man fast i nått så ser man det inte ur rätt synvinkel, vänta bara. tror inte man kan förklara det på nått vettigt sätt.

Men förfan. Om du inte ens kan säga vad som är negativt kan du inte påstå att det finns något negativt. Eller är din låga intelligens bieffekterna?
Jag har sagt. Att jag vet att det finns negativa effekter. Men ni påstår att det kommer sabba mitt liv. Berätta?
Citera
2009-02-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekwoho
Fel sida av vad lagen säger om du inte förstod vad jag menade,
Brukar jo vist men välldigt sällan för jag har bengat bort så inåhelvete mycket och har trötnat på skiten. inget missbruk nuförtiden, och vadfan har det med nått att göra om jag brukar eller inte?

och ditt bög exempel vad det sämsta jag har hört.... lite skillnad.
det jag vill få fram är . så länge det är olagligt så tycker ja fan inte folk ska sitta o vara upprörda för dom torskar/andra . Det är ju så det funkar, o den risken får fan folk ta.
jag har torskat ditt med o ja gillar inte hur allt går till heller för 5 öre, men inte fan sitter ja o gåter över det, man har bara sig själv att skylla. man kan välja att skita i att göra sånt som är förbjudet.

ja det var ju det jag menade
Citera
2009-02-01, 20:04
Medlem
ekwohos avatar
Citat:
Men förfan. Om du inte ens kan säga vad som är negativt kan du inte påstå att det finns något negativt. Eller är din låga intelligens bieffekterna?
Jag har sagt. Att jag vet att det finns negativa effekter. Men ni påstår att det kommer sabba mitt liv. Berätta?

vad fan ska ja säga till dig vad dom negativa är för om du inte har några som du säger? sluta förfan , Herregud det är så personligt men ja kan dra upp några. men ingen som inte vill ta emot information och är villig att anse att man har ett problem kommer se det med klara ögon.

Blir irriterad om du inte får i dig holken efter jobbet.
sitter i timmar o väntar på att de ska styras.
skiter i saker pga att det är ju mycket nicare att sitta hemma och röka
snackar mindre med kompisar, man trivs bra hemma eller att sitta o chilla med polarna.
vaknar tar en bong för att bli människa
röker och känner sig bara normal.

detta är lite ja kan nog skriva ned långa långa listor,

gör såhär skit i o röka på en vecka o se hur fan de går.
troligtvis kommer det vara skitjobbigt du kommer vakna på nätterna kallsvettig, vara någe sjukt rastlöst uppgiven på livet, ångest mm.

Men allt är så jävla perssonligt jag orkar inte ens argumentera med dig, för kan man inte inse nått så tar man inte åt sig sån här information.
Jag känner många hachtomtar och dom vet att det är ett problem o vet vad skiten innebär. den dagen kommer nångång, men det kan ta tid.
jag såg inga problem 1a året heller, allt va så jävla bra, jobba socialt liv mm. men nu i efterhand så vet jag att så va de inte, det som är det otäcka med att gå in i den där jävla dimman
Citera
2009-02-01, 20:05
Medlem
ekwoho: Tänker alla som dig skulle världen bli ganska fascistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in