Resultat: Vad tycker du om det här hacket?
Haha! Fan vad rätt åt pajasarna!
65,26%
2019 röster
Är det inte ganska så farligt att bråka med de här gossarna?
11,64%
360 röster
Är det inte olagligt att hacka?
2,75%
85 röster
Vem orkar bry sig?
10,34%
320 röster
Var inte den där Danno en gammal moderator?
10,02%
310 röster
2009-01-06, 21:34
  #133
Medlem
http://www.originalpharma.com/

På förstasidan står följande:

Citat:
Klicka här för att handla

Vi vill samtidigt passa på att be alla andra onlineapotek att stänga ner sin verksamhet omgående.

Med vänliga hälsningar,

Dano och Lasse,
originalpharma.com

Stod det så tidigare idag...? Hur som haver, skall dom börja hota konkurrenter på nätet med?
Citera
2009-01-06, 21:37
  #134
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
http://www.originalpharma.com/

På förstasidan står följande:



Stod det så tidigare idag...? Hur som haver, skall dom börja hota konkurrenter på nätet med?
Ja det har stått så ett bra tag.
Citera
2009-01-06, 22:13
  #135
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Inget illa måste bara säga detta....


Lasse ser ju ut som en läderbög från någon skum porrfilm från tyskland och checka in bilden på tuffingen i mössa på hemsidan... ser ju både sne ögd och ful ut... skönt att han är i turkiet tycker han borde stanna där som den bög han är. Jag som skattebetalare vill väl för fan inte ha sånt pack på gatorna?

Tyckte dock att de va sjuk dålig stil att hänga ut dom på de viset.

Någon som har hackat fb någon gång?

Var ett "hack-krig" mellan en turkisk site och Flashback.
Kan ju säga att Flashback "vann"

Så nej, jag tror inte Flashback blivit hackad någongång.
Citera
2009-01-06, 22:23
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Vore ju dock en utav de bättre anledningarna till att hacka dem. Fjantigt med sådant pöbel-framkallande system i ett rättssamhälle. Av någon anledning tycks hela Sverige idag anse att sexualbrott är det grövsta brottet som finns. Ska vi outa dessa på ett sådant här sätt vill jag lika gärna se mördare och inbrottstjuvar o de som åkt dit för grov misshandel outas.

Våldtäkt på en oskyldig tjej är knappast värre än en grov misshandel på en oskyldig kille.

kanske ska läsa på lite?

kriminellt.com hänger ju vad jag vet bara ut "folk" som förgripit sig på minderåriga dvs barn

men jag tycker även att din jämförelse mellan våldtäkt mot misshadel haltar... våldtäkt känns ju ett par resor värre... o jag har åkt på däng ett par gånger...
Citera
2009-01-06, 22:37
  #137
Medlem
qetuRs avatar
Kunde väl bara sluta såhär? Ett par gangsters ger sej in i internet världen och försöker ta över pharma scenen på nätet?
Citera
2009-01-06, 22:42
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makktrakker
kanske ska läsa på lite?

kriminellt.com hänger ju vad jag vet bara ut "folk" som förgripit sig på minderåriga dvs barn

men jag tycker även att din jämförelse mellan våldtäkt mot misshadel haltar... våldtäkt känns ju ett par resor värre... o jag har åkt på däng ett par gånger...

Nej de hänger ut personer som utfört sexualbrott oavsett om det varit mot barn eller vuxna.

Så det är kanske DU som borde läsa på lite?

I vilket fall så anser jag att det ska gälla alla grövre brott.
Om det är grov misshandel, sexualbrott eller rån/mord eller vad som helst som skadar andra människor allvarligt för resten av sitt liv. Allt är lika illa och alla borde vara lika arga oavsett vilken sorts grova brott som utförts.
Citera
2009-01-06, 22:45
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndig
Nej de hänger ut personer som utfört sexualbrott oavsett om det varit mot barn eller vuxna.

Så det är kanske DU som borde läsa på lite?

I vilket fall så anser jag att det ska gälla alla grövre brott.
Om det är grov misshandel, sexualbrott eller rån/mord eller vad som helst som skadar andra människor allvarligt för resten av sitt liv. Allt är lika illa och alla borde vara lika arga oavsett vilken sorts grova brott som utförts.

oh, my bad.

i övrigt håller jag med dig i stort... fast jag tycker fortfarande att det finns ett moment i det hela att det går mot barn eller damer... blir extra knepigt för mig då...
Citera
2009-01-06, 23:10
  #140
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nu börjar jag tröttna på att ta bort OT-inlägg där ni diskuterar huruvida misshandel är att föredra över våldtäkt. Det har inget med IT-säkerhet att göra. Det har inget med hacket att göra. Fortsätter ni så börjar jag dela ut tillsägelser!

// Mod
Citera
2009-01-06, 23:12
  #141
Medlem
Public Enemys avatar
OGs hela affärside med att ta över kriminellt.com, var väl att pressa stålar av folk som absolut inte ville komma på listan.
Citera
2009-01-06, 23:13
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
OGs hela affärside med att ta över kriminellt.com, var väl att pressa stålar av folk som absolut inte ville komma på listan.
varför inte?
Citera
2009-01-06, 23:16
  #143
Medlem
snilleblixts avatar
En kille skrev

Det jag undrar är detta:
1. Vad gör ni åt det? På vilket sätt löser ni sådanna problem? Vissa talar om att ni använder våld och misshandlar folk för att få er vilja igenom, men jag har
ett öppet sinne och är inte beredd att tro på vadsomhelst innan jag får höra det från den/de det gäller. Därför vill jag gärna veta.
Jag förstår att det beror på omständigheterna runt det hela, men om du kan svara på hur ni oftast löser det vore jag tacksam.
2. Begär ni någon speciell summa pengar för den typen av hjälp ni ger kvinnor, eller är det ett stöd ni erbjuder för de misshandlade och förtryckta av det
kvinnliga könet?
3. Är det ett krav att kvinnan själv kommer till er med sitt problem, eller är det något som någon som bevittnar misshandeln/ofredandet kan göra?
4. Kvinnor i vilka åldrar hjälper ni? Är det enda från att de är barn på 4, 5 år, eller är det från att de är tonåringar ( eller "unga kvinnor" ) som ni erbjuder dem
hjälp mot förtryck? Vilken ålder anser ni att det är "kvinnor", som ni erbjuder hjälp?
Jag hoppas att jag inte stört alltför mycket med mina frågor till dig, och jag önskar dig en god fortsättning

Hittar inte någonstans att vad dano svarar, hittar ni?
Citera
2009-01-06, 23:17
  #144
Medlem
irrblosss avatar
Hoppas det är ok att vi fortsätter diskutera moralen i följande tråd istället: https://www.flashback.org/showthread.php?t=819998 ? Så får denna handla om det rent tekniska hur hacket gick till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in