Resultat: Vad tycker du om det här hacket?
Haha! Fan vad rätt åt pajasarna!
65,26%
2019 röster
Är det inte ganska så farligt att bråka med de här gossarna?
11,64%
360 röster
Är det inte olagligt att hacka?
2,75%
85 röster
Vem orkar bry sig?
10,34%
320 röster
Var inte den där Danno en gammal moderator?
10,02%
310 röster
2009-01-06, 23:26
Medlem
og

tvinga av folk en hemsida vad hade dom väntat sej
Citera
2009-01-06, 23:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loord
tvinga av folk en hemsida vad hade dom väntat sej
Som jag förstått det var det inte OG som stod för hoten till före detta ägaren, utan några av de uthängda sexförbrytarna. OG tog över för att de ansåg sig ha större möjlighet att avvärja "hot".
Citera
2009-01-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Som jag förstått det var det inte OG som stod för hoten till före detta ägaren, utan några av de uthängda sexförbrytarna. OG tog över för att de ansåg sig ha större möjlighet att avvärja "hot".

så har jag också förstått det
Citera
2009-01-07, 00:00
Medlem
petsetss avatar
Kan fortfarande inte komma åt filerna efter att ha laddat ner en nyare version av acrobat reader... Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2009-01-07, 00:00
Medlem
BobWilliss avatar
Såg i mejlen att Dano skrev att Jonas Bergdahl var Stockholms-President. Vet inte Dano att Jonas misshandlat sin fd tjej flera ggr och att han tryckt en pistol mot hennes huvud och skenavrättat henne....?
Tyckte det lät så stort att alla som ägnade sig åt sådant uteslöts omedelbart, men Jonas Bergdahl har man tagit in efter att han dömts för misshandeln runt 2005
Citera
2009-01-07, 00:07
Medlem
petsetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobWillis
Såg i mejlen att Dano skrev att Jonas Bergdahl var Stockholms-President. Vet inte Dano att Jonas misshandlat sin fd tjej flera ggr och att han tryckt en pistol mot hennes huvud och skenavrättat henne....?
Tyckte det lät så stort att alla som ägnade sig åt sådant uteslöts omedelbart, men Jonas Bergdahl har man tagit in efter att han dömts för misshandeln runt 2005

http://www.kriminellt.com/forum/viewthread.php?thread_id=193
Citera
2009-01-07, 00:10
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petsets
http://www.kriminellt.com/forum/viewthread.php?thread_id=193
Det jag menar, Dano ser alltså Jonas som oskyldig och har honom kvar som Stockholmas-President (om än i häktet). Bara en massa skitsnack om att de kickar kvinnomisshandlare.
Citera
2009-01-07, 00:14
Medlem
TroyMcLures avatar
Haha. Vilken soppa. Ironiskt att kriminella har tagit över en sida som hänger ut kriminella för att kort därefter själva bli hackade och uthängda. Vilka patetiska förlorare OG är.

Synd bara att de inte gjorde mer skada under tiden de hade access till sajten.
Citera
2009-01-07, 00:15
Medlem
BobWilliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Haha. Vilken soppa. Ironiskt att kriminella har tagit över en sida som hänger ut kriminella för att kort därefter själva bli hackade och uthängda. Vilka patetiska förlorare OG är.

Synd bara att de inte gjorde mer skada under tiden de hade access till sajten.
Och spekulationerna om O.G som klädmärke kan vi nog också lägga till det förgågna. Måste ju ha samma status som jeans från Galne Gunnar
Citera
2009-01-07, 00:40
Medlem
Santadunks avatar
Jävlar vilken grej.. Alla ordrar och allt ute på nätet. Modigt att våga göra en sån sak mot O.G, jag trodde inte någon hacker skulle våga sig på det måste jag säga. Respekten för O.G:s sätt att hantera affärer sjunker ju som fan efter det här.

Noterade också att de va många svenska tjejer som köper effedrin? Vad har man de till? Jag har testat det någon gång innan de blev olagligt och de va typ lätt lätt uppiggande som jag minns.
Citera
2009-01-07, 00:42
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Hoppas det är ok att vi fortsätter diskutera moralen i följande tråd istället: https://www.flashback.org/showthread.php?t=819998 ? Så får denna handla om det rent tekniska hur hacket gick till?

Detta handlar om att OG blivit hackade, inte om de är rätt eller fel av dem att hänga ut sexbrottslingar som i din tråd.
Citera
2009-01-07, 00:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Jävlar vilken grej.. Alla ordrar och allt ute på nätet. Modigt att våga göra en sån sak mot O.G, jag trodde inte någon hacker skulle våga sig på det måste jag säga. Respekten för O.G:s sätt att hantera affärer sjunker ju som fan efter det här.

Fast risken för att O.G. skulle kunna ta reda på vem som hackade känns ju inte så värst överhängande direkt. Så det är väl inte så att det krävs ballar av stål att hacka deras sida bara för att det är lite våldsamma (?) gossar som driver sidan.

Snarare visar hacket att OG inte är särskilt hemma på det där med IT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in