2013-09-21, 04:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Får det inte vara något slödder så finns det väl få stadsdelar som funkar? Finns ju slödder överallt. Tunnelbana är ju skit samma. Gör ju ingen större skillnad om det är pendeltåg eller tunnelbana. Ja, ska man ha en gräns på hur mycket man vill betala så får man lära sig att det inte är hur bra som helst med de som bor runt omkring. Det är ju inte bara änglar som bor i Hässelby villastad där jag bor just nu heller.

Nu frågade ju TS specifikt om tunnelbana, helst inte för långt ut heller. Det kan göra stor skillnad på pendel och tunnelbana. Särskilt om man vill kunna ta sig hem sent. Även pendelns ständiga förseningar på vintern får en ju att helst undvika att bosätta sig utanför tunnelbanenätet.

Självklart finns det alltid idioter, så även i bättre förorter och även innerstan, men att föreslå Jakan när TS vill slippa så mycket slödder som möjligt är ju direkt kontraproduktivt då det är obetydligt bättre än någon av problemförorterna på järvafältet.
Citera
2013-09-21, 04:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Nu frågade ju TS specifikt om tunnelbana, helst inte för långt ut heller. Det kan göra stor skillnad på pendel och tunnelbana. Särskilt om man vill kunna ta sig hem sent. Även pendelns ständiga förseningar på vintern får en ju att helst undvika att bosätta sig utanför tunnelbanenätet.

Självklart finns det alltid idioter, så även i bättre förorter och även innerstan, men att föreslå Jakan när TS vill slippa så mycket slödder som möjligt är ju direkt kontraproduktivt då det är obetydligt bättre än någon av problemförorterna på järvafältet.

Jakan är allt annat än ok. Visst är det billigt, men det är det säkert i Tensta också. Och det har ju sina förklaringar. Skulle aldrig någonsin bostätta mig i Jakan. Där går gränsen!
Citera
2013-09-21, 11:02
Medlem
Clayton80s avatar
Jag tycker att Abrahamsberg och närliggande områden längs gröna linjen i Bromma är värda att kolla närmare på utifrån TS förutsättningar. Då ligger man väl runt 2 miljoner för 40-50 kvadratmeter och 15-20 minuter till T-Centralen.

Edit: Vad gäller Lidingö så kan du möjligen ibland få 20 minuter till T-Centralen om du bor alldeles vid brofästet i Torsvik, det inte är tjockt med bilar på Lidingöbron och du har maximalt flyt med tunnelbanan. Annars får du räkna med minst 30-40 minuter varje gång.
Senast redigerad av Clayton80 2013-09-21 kl. 11:04.
Citera
2013-09-21, 12:11
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
[...]
Edit: Vad gäller Lidingö så kan du möjligen ibland få 20 minuter till T-Centralen om du bor alldeles vid brofästet i Torsvik, det inte är tjockt med bilar på Lidingöbron och du har maximalt flyt med tunnelbanan. Annars får du räkna med minst 30-40 minuter varje gång.
Från Brandstationen på Lidingö till T-Centralen tar det sisådär 22 minuter med SL:
http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/sn?SID=A%3D1%40O%3DHersby%20%E5ker%20%28Liding%F6% 29%40X%3D18156016%40Y%3D59361580%40U%3D74%40L%3D30 0102017%40B%3D1%40p%3D1379661305%40&ZID=A%3D1%40O% 3DT-Centralen%20%28Stockholm%29%40X%3D18060434%40Y%3D5 9331376%40U%3D74%40L%3D300109001 %40B%3D1%40p%3D1379661305%40
Citera
2013-09-21, 13:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Storskogen menar du?

Inte riktigt exakt där, men i krokarna. Lugnt och skönt.
Citera
2013-09-21, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Inte riktigt exakt där, men i krokarna. Lugnt och skönt.

Till skillnad mot Västra Skogen tänkte jag, som inte alls ligger i närheten av Råsundavägen
Citera
2013-09-21, 14:19
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Till skillnad mot Västra Skogen tänkte jag, som inte alls ligger i närheten av Råsundavägen

Jag menade självklart Näckrosen Vilket ju är en helt annan sak förstås... Jag undrar hur många gånger jag har sagt fel på det och förvirrat folk, många gånger är det i alla fall. Västra skogen skulle jag inte vilja bo i måste jag säga. Jag har varit där och tittat på lägenheter ett par gånger, senast i våras, men området är för trist.
Citera
2013-09-21, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag menade självklart Näckrosen Vilket ju är en helt annan sak förstås... Jag undrar hur många gånger jag har sagt fel på det och förvirrat folk, många gånger är det i alla fall. Västra skogen skulle jag inte vilja bo i måste jag säga. Jag har varit där och tittat på lägenheter ett par gånger, senast i våras, men området är för trist.

Ahh, OK. Då är jag med. Västra Skogen är (tilsammans med Hagalund) som du säger något av det tristaste i hela Solna.
Citera
2013-09-21, 23:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ahh, OK. Då är jag med. Västra Skogen är (tilsammans med Hagalund) som du säger något av det tristaste i hela Solna.

Västra Skogen? På Johan Enbergs väg ligger bland de häftigaste husen i hela Stockholmsområdet. Trevligt område, vidunderlig utsikt över Ulvsundasjön. Svindyra lägenheter håller blatteriet på avstånd. Ett klart bra område.
Citera
2013-09-21, 23:26
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Västra Skogen? På Johan Enbergs väg ligger bland de häftigaste husen i hela Stockholmsområdet. Trevligt område, vidunderlig utsikt över Ulvsundasjön. Svindyra lägenheter håller blatteriet på avstånd. Ett klart bra område.
håller med, JM ska bygga två hus på Armégatan, mycket attraktiv prissättning, värt o kolla in för den spekulative....http://www.jm.se/bostader/sok-bostad/stockholm/solna/huvudsta/dragonen/vip-material/ Själv har jag såklart bokat en lya högt upp med solig sjöutsikt för bara 50.000:-/m2. Klockren affär!
Senast redigerad av tgv23000 2013-09-21 kl. 23:42.
Citera
2013-09-22, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
håller med, JM ska bygga två hus på Armégatan, mycket attraktiv prissättning, värt o kolla in för den spekulative....http://www.jm.se/bostader/sok-bostad/stockholm/solna/huvudsta/dragonen/vip-material/ Själv har jag såklart bokat en lya högt upp med solig sjöutsikt för bara 50.000:-/m2. Klockren affär!

Vi har tydligen olika åsikt om vad som är trevligt. Själv tycker jag inte fula tiovåningshus och gamla loftgångshus är särskilt trevlig, och då kan utsikten vara hur bra som helst. Själva centrumet är ju en uppvisning i miljonprogramsmisslyckande vad gäller arkitekturen. Motorborgen borde ju bara sprängas omedelbart så ful är den. Personligen skulle jag inte betala 5000/m2 där och garanterat inte 50000.
Citera
2013-09-22, 00:45
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Vi har tydligen olika åsikt om vad som är trevligt. Själv tycker jag inte fula tiovåningshus och gamla loftgångshus är särskilt trevlig, och då kan utsikten vara hur bra som helst. Själva centrumet är ju en uppvisning i miljonprogramsmisslyckande vad gäller arkitekturen. Motorborgen borde ju bara sprängas omedelbart så ful är den. Personligen skulle jag inte betala 5000/m2 där och garanterat inte 50000.
tydligen fler än jag som vill köpa där, 72 av 104 lägenheter blev bokade redan på vip-visningen.... inflyttning om ca 2 år !!!! Normalt får JM 15-20% bokat efter vip-visning. Gissa om prissättningsansvariga känner att det blev lite fel denna gång?
Senast redigerad av tgv23000 2013-09-22 kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in