2013-09-20, 19:55
Medlem
Ekerö, Årsta, Lidningö, Enskede, Bromma, Årsta, Älvsjö, Hammarby är väl bara några exempel på inte allför dräggiga områden där man får en tvåa eller mer för 2milj.
Citera
2013-09-20, 20:31
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
WTF? Sjukt bra möjlighet

edit: får kraftiga WT vibbar av lägenheten, kina tecken på täcket och en boomerang som hänger på väggen samt de billiga möblerna.

Kanske är något hus för soc fall ?
Whatever.. .

Eller Lidingös "Lilla Rinkeby"?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-gangsatra-lidingo-kommun-lillakersvagen-48,-van-3-5608731

Eller Larsberg?
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-larsberg-lidingo-kommun-agavagen-12,-ep-4696657
Citera
2013-09-20, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Hej!
- Inget slödder!

- Nära till tunnelbana

Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
I övrigt så skulle jag kunna rekommendera Jakobsberg.

Sen när har Jakan tunnelbana? Dessutom är det en skittråkig ytterförort med rätt stora sociala problem.
Citera
2013-09-20, 20:42
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Sen när har Jakan tunnelbana? Dessutom är det en skittråkig ytterförort med rätt stora sociala problem.

Ja, om ett av kraven är "inget slödder" så kan man åtminstone inte bo någonstans i närheten av Jakobsbergs centrum. Överlag så måste man nog ta sig antingen närmare stan eller längre från t-banan. Bromma har nämnts och där får man en tvåa som uppfyller kraven för under två miljoner.
Citera
2013-09-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, om ett av kraven är "inget slödder" så kan man åtminstone inte bo någonstans i närheten av Jakobsbergs centrum. Överlag så måste man nog ta sig antingen närmare stan eller längre från t-banan. Bromma har nämnts och där får man en tvåa som uppfyller kraven för under två miljoner.
Bromma kan jag tänka mig också. Har dock ingen superkoll på dessa orter, vad är "bäst" av Bromma och Solna? Vilka områden ska man akta sig för?
Citera
2013-09-20, 20:55
Medlem
Citat:
Bromma kan jag tänka mig också. Har dock ingen superkoll på dessa orter, vad är "bäst" av Bromma och Solna? Vilka områden ska man akta sig för?

Bromma: Blackeberg och Grimsta
Solna: Förr var det Hagalund som var vilda västern, men det är trots allt miljonprogramshus.
Citera
2013-09-20, 20:55
Medlem
Citat:

Kaj skulle satsa på Bromma, Solna eller Sundbyberg med dom krav/förutsättningar du har. Alla är helbra områden. Solna och Sundbyberg känns mer stadsmiljö tycker jag, Bromma är. Fint men känns mer som villaförort.
Citera
2013-09-20, 22:32
Avslutad
Citat:

I Solna skulle jag undvika Hagalund och Västra Skogen. Trevligast är det runt Råsunda/Vasalund (längs hela Råsundavägen med tvärgator egentligen). Centrala Sundbyberg är också väldigt trevligt. Tyvärr har du nog lite för stram budget för att få något vettigt där. Längre ut än så på blå linjen är dock ingen höjdare.

Likaså är gröna hela gröna linjen ut till Brommaplan bra, men även där är det på gränsen prismässigt. Du måste längre ut på gröna för att få till nåt för 2MKR, t.ex till Blackeberg som är ett något tråkigare område, men som har fått ett ordentligt lyft de senaste åren och blivit helt OK.
Citera
2013-09-20, 23:39
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Jag har bott i både Bromma och Sundbyberg/Solna (bodde precis på gränsen mellan Sumpan och Solna). Jag tyckte att båda hade sin charm, men jag föredrog nog ändå Sundbyberg/Solna eftersom det, precis som kramiz1 säger, är mer stadskänsla där. Bromma känns mer som en ren gammal förort. Inget fel i det så sett, jag trivdes väldigt bra i Bromma också, men själv föredrar jag den mer stadslika känslan. Jag bodde uppåt Råsundavägen/Västra skogen i Sundbyberg och det tyckte jag var toppen. Nära till Solna, nära till Sundbybergs centrum, nära till grönområden och Lötsjön/Råstasjön. Nära till Friends arena också numera. Hur priserna ser ut där numera vet jag inte, det var drygt fem år sen jag bodde där.
Citera
2013-09-21, 00:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag bodde uppåt Råsundavägen/Västra skogen i Sundbyberg och det tyckte jag var toppen.

Storskogen menar du?
Citera
2013-09-21, 00:47
Bannlyst
Lidingö är väldigt fint.
Citera
2013-09-21, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy

Får det inte vara något slödder så finns det väl få stadsdelar som funkar? Finns ju slödder överallt. Tunnelbana är ju skit samma. Gör ju ingen större skillnad om det är pendeltåg eller tunnelbana. Ja, ska man ha en gräns på hur mycket man vill betala så får man lära sig att det inte är hur bra som helst med de som bor runt omkring. Det är ju inte bara änglar som bor i Hässelby villastad där jag bor just nu heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in