Resultat: Ska någon/några hundraser förbjudas?
Ja, flera raser borde förbjudas
40,11%
779 röster
Ja, någon enstaka ras borde förbjudas
11,59%
225 röster
Nej, inga raser borde förbjudas alls
48,30%
938 röster
2008-12-26, 01:47
Medlem
Quixotes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4069897.ab

Ja mina vänner, nu har det alltså hänt igen. En av hundarna som vi redan vet är väldigt farligt har anfallit en oskyldig människa igen. Tack gud för att det inte var ett barn dock, som vi vet så föredrar dessa hundar att anfalla och lemlästa barn istället för vuxna

I en tidigare trådstart kan ni hitta de 10 bevisligt farligaste hundarna: https://www.flashback.org/showthread.php?t=769754 . Där diskuterades bland annat om dessa hundraser borde förbjudas. Det står väl rätt klart nu att de borde föbjudas eftersom de har smak på människoblod helt enkelt, bevisen strömmar in från över hela värden i form av nyhetsrapporter och vandringssägner.

Att dessa hundar har sin blodslust som största drift vet vi ju redan sen tidigare, men de rent ut av var onda det trodde till och med inte jag. Att de är onda står nu bortom allt rimligt tvivel, de anfaller till och med folk under julhelgen. Den tid på året man nog kan säga att vi människor är som trevligast, och även andra djur. Mördarhundarna har uppenbarligen ingen respekt för detta, tänk om det hade varit någon utklädd till tomte som de anfallit? Hur hade barnen reagerat? Deras jular livet framöver hade självklart varit traumatiska får vi nog anta.

Frågan är nu alltså, hur snabbt ska dessa hundraser förbjudas? Hur ska det gå till? Ska vi tillexempel låta de hundar som finns i Sverige självdö eller är vi tvungna att avliva alla levande exemplar av dessa raser för att på så sätt försäkra oss om att fler attacker inte kommer att ske.

Dela med er av era tankar
Citera
2008-12-26, 01:53
Medlem
Skullheads avatar
Hundar är inga snälla gosedjur av naturen, det är mördarmaskiner.

Kan inte ägarna hålla i ordning på dom så är det de som ska straffas och inte djuren
Citera
2008-12-26, 01:56
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote

Att de är onda står nu bortom allt rimligt tvivel, de anfaller till och med folk under julhelgen. Den tid på året man nog kan säga att vi människor är som trevligast, och även andra djur. Mördarhundarna har uppenbarligen ingen respekt för detta, tänk om det hade varit någon utklädd till tomte som de anfallit? Hur hade barnen reagerat? Deras jular livet framöver hade självklart varit traumatiska får vi nog anta.

Anfaller mördarhundarna även under julhelgen!?! Har dom ingen respekt för att det är jul? Herregud! Var är samhället på väg!
Citera
2008-12-26, 01:58
Medlem
Paladins avatar
men allvarligt... godnatt

Edit: glömde du är dum i huvudet. Sådärja.
Senast redigerad av Paladin 2008-12-26 kl. 02:03.
Citera
2008-12-26, 02:00
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
Ägare

Det är nog mest ägarna's fel som uppfostrar dom fel. en hund vaknar ju inte bara upp en dag och vill mörda, det är en lång process
Citera
2008-12-26, 02:03
Medlem
Squalos avatar
Så fort en hund biter någon, om det så är i England eller Australien eller Kanada, så blir det stora rubriker här i Sverige. Och alla tror att det springer runt en massa farliga mördahundar och kräver avlivning.

Att det springer runt massor med våldtäktsmän, tusentals av dom, på våra svenska gator, det gör man inte några större nyheter av.
Citera
2008-12-26, 02:15
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Så fort en hund biter någon, om det så är i England eller Australien eller Kanada, så blir det stora rubriker här i Sverige. Och alla tror att det springer runt en massa farliga mördahundar och kräver avlivning.

Att det springer runt massor med våldtäktsmän, tusentals av dom, på våra svenska gator, det gör man inte några större nyheter av.

Håller med.
Men det roliga är ju att TS reagerar över att dom inte har respekt för julen! Helt hysteriskt roligt inlägg från honom.
Citera
2008-12-26, 02:24
Medlem
kufits88s avatar
Att mörda hundarna är väl lite väl att ta i kanske men jag kan förstå dig för jag är själv förbannat rädd för dessa hundar.

Jag tycker dock inte hunden ska få lida för att den har hamnat i fel händer, man borde få göra något slags test innan man får skaffa sån här hund eller något dylikt.

Nej jag håller mig till vänliga gråsuggor dom gör ingen illa!
Citera
2008-12-26, 02:30
Medlem
kufits88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

Bra poäng du har, men jag tycker mig höra och läsa om alla dessa våldtäkter var dag :O

Sen får vi tänka på att källan är aftonhoran som mer en gärna överdramatiserar sina artiklar dock vet jag icke om det är fallet nu men man vet aldrig.
Citera
2008-12-26, 02:34
Medlem
Citat:
[url]

Det är för första gången omöjligt, du är så ofattbart ignorant att jag inte finner ord... Jag tycker vi förbjuder fordon för att nå nollvisionen, dela med dig av dina tankar?
Citera
2008-12-26, 02:58
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4069897.ab

Ja mina vänner, nu har det alltså hänt igen. En av hundarna som vi redan vet är väldigt farligt har anfallit en oskyldig människa igen. Tack gud för att det inte var ett barn dock, som vi vet så föredrar dessa hundar att anfalla och lemlästa barn istället för vuxna

I en tidigare trådstart kan ni hitta de 10 bevisligt farligaste hundarna: https://www.flashback.org/showthread.php?t=769754 . Där diskuterades bland annat om dessa hundraser borde förbjudas. Det står väl rätt klart nu att de borde föbjudas eftersom de har smak på människoblod helt enkelt, bevisen strömmar in från över hela värden i form av nyhetsrapporter och vandringssägner.

Att dessa hundar har sin blodslust som största drift vet vi ju redan sen tidigare, men de rent ut av var onda det trodde till och med inte jag. Att de är onda står nu bortom allt rimligt tvivel, de anfaller till och med folk under julhelgen. Den tid på året man nog kan säga att vi människor är som trevligast, och även andra djur. Mördarhundarna har uppenbarligen ingen respekt för detta, tänk om det hade varit någon utklädd till tomte som de anfallit? Hur hade barnen reagerat? Deras jular livet framöver hade självklart varit traumatiska får vi nog anta.

Frågan är nu alltså, hur snabbt ska dessa hundraser förbjudas? Hur ska det gå till? Ska vi tillexempel låta de hundar som finns i Sverige självdö eller är vi tvungna att avliva alla levande exemplar av dessa raser för att på så sätt försäkra oss om att fler attacker inte kommer att ske.

Tell me....är du retarderad?
Citera
2008-12-26, 03:11
Medlem
Exceeds avatar
Felet ligger i 9 fall av 10 hos ägaren. Rottweilers, pitbulls, mastiffs o.s.v. kan vara hur goa som helst om man sköter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in