Resultat: Ska någon/några hundraser förbjudas?
Ja, flera raser borde förbjudas
40,11%
779 röster
Ja, någon enstaka ras borde förbjudas
11,59%
225 röster
Nej, inga raser borde förbjudas alls
48,30%
938 röster
2008-12-26, 03:58
Medlem
Quixotes avatar
Många av er verkar vara upprörda, det beror säkert på att en hel del av er är berusade. Ni kommer imorgon att ångra det ni skrivit då ni har nyktrat till lite.

Då ni har nyktrat till, läs då igenom mitt första inlägg igen. Ni kommer säkert förstå poängen genast om ni följer länkarna, bevisen finns ju där!

Ni är alla välkomna till min sida trots att hårda ord yttrats.
Citera
2008-12-26, 04:27
Medlem
tantas avatar
varför skulle dessa hundar vara mördarhundar. ? har en rottweiler som är hur snäll som helst, du kan få komma och träffa den så du ändrar uppfattning, tror i själva verket inte du vet ett skvatt om hundar om du inte förstår att det är ägarens fel i de allra flesta fall, rottweiler har mkt vakt i sig men inte så mkt kamplust som de flesta terrier raser..

Tror att i detta fallet var ngn sunkig ägare med dålig uppfostran på sin rottweiler .

Så kom inte å skriv att en av de generellt sett bästa raserna i mina ögon ska utrotas, handlar i de allra flesta fall pga misskötsel av ägaren/ägarna som jag skrev tidigare i texten.

Tkr inte du verkar vara ngn vettig person som kan något om hundar över huvud taget.

Visst att de hundar som det stog om i artikeln kanske bör avlivas men du ska inte utrota en hel ras bara för det..

Sorgligt att det finns folk som du som vill utplåna en hel ras. Hundrasist.!
Citera
2008-12-26, 05:03
Medlem
Ka-NiNs avatar
Hade hoppats att jag skulle få vara först med att berätta för TS att det är (oftast, åtminstone) ägarens fel om hunden gör något galet (mördar kan väl anses som galet).
Att mördarhundarna inte firar jul är ju ytterst respektlöst, men vad kan vi vänta oss av kriminella?
Brottsligheten tar inte ledigt, eller vad heter det?
Det kanske inte är ägarens fel, nu när jag tänker efter, alla hundar som någon gång angripit människor, måste ju naturligvis varit påverkade av alkoholDagen efter har de vaknat, bakfulla och rödögda, och ångrat sej.
Citera
2008-12-26, 05:04
Medlem
Som vanligt är det ägaren som formar hunden om ägaren får den som valp, annars kan det vara svårt att tygla en hund.

Det är faktist det ända jag är orolig för när jag går ut med min (familjen hund) (norrbottenspets) att det ska komma nångon galen hund som vill döda, men som tur är är det en tik o dem brukar kunna klara sig med sina kvinnliga dofter.

Jag hatar verkligen hundägare som har "mördar hundar"
Citera
2008-12-26, 09:27
Medlem
Så fort något sånt här händer så säger alla FB:are att det är misskötta, ouppfostrade hundar och att just deras hund minsann aldrig skulle göra nåt sånt här.

Problemet är att ingen vet hur deras hund egentligen skulle bete sig under speciella omständigheter där den blir triggad av en annan hund eller känner sig stressad.

Vad är det som säger att inte även dessa hundar var världens snällaste i normala fall?
Citera
2008-12-26, 10:13
Medlem
Beaumonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
[url]I en tidigare trådstart kan ni hitta de 10 bevisligt farligaste hundarna: https://www.flashback.org/showthread.php?t=769754.

Bevisligen för att något stod i en blogg plus att du läst en artikel i Aftonbladet? Du får sluta lukta på julglöggen innan du skriver inlägg. Då kanske du också förstår vad en hund är.
Citera
2008-12-26, 10:18
Medlem
Trollunges avatar
Citat:
Många av er verkar vara upprörda, det beror säkert på att en hel del av er är berusade. Ni kommer imorgon att ångra det ni skrivit då ni har nyktrat till lite.

Då ni har nyktrat till, läs då igenom mitt första inlägg igen. Ni kommer säkert förstå poängen genast om ni följer länkarna, bevisen finns ju där!

Nej tyvärr, jag är nykter och ångrar inte vad jag skrev. Jag måste dessutom stämma in med föregående talare. Du verkar lite udda.

Nu till hundarna. Det är ju uppenbart att dessa var vakthundar, dom hade rymt och bodde i en finare stadsdel. Dom såg killen som inkräktare och gjorde det dom blivit tränade till att göra. Så enkelt är det.
Rottweiler är vanligtvis en mjuk och barnvänlig hund och ska absolut inte förknippas med "mördarhund".
Senast redigerad av Trollunge 2008-12-26 kl. 10:21.
Citera
2008-12-26, 10:27
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Vad är mördarhundar? Känner inte till att den rasen finns reggad i Sverige tack och lov..

Seriöst, klart det är hundar som tränats vakthundar som rymt i detta fall. Andra gånger handlar det oftast om hundar som är understimulerade, som helt enkelt inte motioneras och tränas ordentligt. Såna hundar blir lätt olydiga och opålitliga.
Citera
2008-12-26, 12:25
Medlem
Sjakaalens avatar
Citat:

Helt slut i huvudet är du ju, det är bevisat!!!
Citera
2008-12-26, 13:13
Medlem
mel-o-dees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thpet_85
Som vanligt är det ägaren som formar hunden om ägaren får den som valp, annars kan det vara svårt att tygla en hund.

Det är faktist det ända jag är orolig för när jag går ut med min (familjen hund) (norrbottenspets) att det ska komma nångon galen hund som vill döda, men som tur är är det en tik o dem brukar kunna klara sig med sina kvinnliga dofter.

Jag hatar verkligen hundägare som har "mördar hundar"

Är du helt dum i huvudet?

Du kanske ska rikta ditt hat mot hundägare som inte uppfostrar sina hundar korrekt, och gör dem farliga.

Idioti så det e pinsamt.
Citera
2008-12-26, 13:34
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mel-o-dee
Är du helt dum i huvudet?

Du kanske ska rikta ditt hat mot hundägare som inte uppfostrar sina hundar korrekt, och gör dem farliga.

Idioti så det e pinsamt.

Det var nog det han avsåg skulle jag tro
Citera
2008-12-26, 14:57
Medlem
mel-o-dees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det var nog det han avsåg skulle jag tro

Då skulle han väl ha skrivit det?

Men han skrev: Jag hatar verkligen hundägare som har "mördar hundar"
Citera