Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-27, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Hur hanterar man ett barn med ADHD samt en "beteendestörning". Inte många vet det, Inte ens mamman själv som också uppenbarligen har svårigheter här i livet med mycket.

Jag vet, för jag är själv vuxen med ADHD (dock utan beteendestörningar). Med hjälp av tydliga gränser, rutiner, struktur i hemmet och vardagen och disciplinära åtgärder utan våld, som t ex att låta barnet gå och be om ursäkt när han/hon sårat/skadat folk. Ibland kan även medicin vara till hjälp.

Modern har misslyckats ganska rejält i det här fallet, hon har inte fått grepp om sina barn än och jag hoppas att hon kan få hjälp med detta, för barnens och omgivningens skull. ADHD-barn som inte får hjälp i tid kan sluta som kriminella på kåken tyvärr. Och om man slår barnen - som Kerstin gjorde - så lär man dem bara att det är okej att slåss och går själv ut och slåss sen.

Så käpp och aga är det absolut sämsta sättet att uppfostra ett adhd-barn på!

P.S. Vill också tillägga att ADHD och AS inte är några sjukdomar, de räknas som funktionshinder.
2008-12-27, 07:53
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Ditt första stycke är jag helt överrens med..

"Att agera som pöbelflockar".. Vi är på flashback nu, är du förvånad? Har du sett bobbytråden? Englatråden? Ta bilder på mongos-tråden? m fl.. Uppkomsten av denna tråden kom sig av att ADHD-mamman startade tråden på FL, har du läst den?

Jag kan hålla med om att barnen blir till åtlöje utan egen förskyllan i den här tråden, de rår inte för sina gener.. men det gjorde inte bobby eller engla heller, inte heller downisarna i sina trådar(dvärgtråden är ett undantag).. Det kanske är dags för ytterligare regler om vad man får tycka på fb, eller?

Jag är alls inte förvånad. Det är på fb jag lärt mig mest om pöbelmentalitet.

Men du är medveten om att jag här skriver som användare och inte som moderator?
Det är liksom ganska viktigt.

Några regler om vad man får tycka finns inte på fb, vilket innebär att även jag får säga min mening.

Och jodå, jag har ögnat igenom tråden på familjeliv.
Jag är även medveten om de övriga trådar du nämner - ingen av dem utsatte barn för risken att behöva läsa om sig själva.
Det är det jag reagerar emot - vad vuxna människor riskerar att utsätta barn för. Och det från någon slags föreställning om att de själva är bra människor.
2008-12-27, 09:33
Bannlyst
Haha fy fan vilken komedi, vilken jävla morsa. Nä all heder åt kerstin
2008-12-27, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Jag är alls inte förvånad. Det är på fb jag lärt mig mest om pöbelmentalitet.

Men du är medveten om att jag här skriver som användare och inte som moderator?
Det är liksom ganska viktigt.

Några regler om vad man får tycka finns inte på fb, vilket innebär att även jag får säga min mening.

Och jodå, jag har ögnat igenom tråden på familjeliv.
Jag är även medveten om de övriga trådar du nämner - ingen av dem utsatte barn för risken att behöva läsa om sig själva.
Det är det jag reagerar emot - vad vuxna människor riskerar att utsätta barn för. Och det från någon slags föreställning om att de själva är bra människor.
Jag har väl inte beskyllt dig för att vara mod? I så fall hade jag förutsatt att du hade stenkoll på trådarna jag nämnde, och hade gått till angrepp om ditt moderatorskap när du försökte få in barnvåldtäkter som deltopic i tråden..

Trots att du skriver som användare bör du ha koll på att det finns en 18-årsgräns här, det betyder att det är en massa år till hennes telningar ska ha tillträde hit, och vem påstår att de kommer vara läskunniga då? Om vi realistiskt räknar med att de har tillräckligt med läsförståelse vid 25 års ålder innebär det ändå inte att de förstår att vi(jag) har narrat dem som barn, och vid det laget finns inte jag kvar på det som en gång var känt som flashback.. Då kommer det finnas så mycket regler på fb att allt är raderat och max 20 trådar finns kvar totalt..

Seriöst; om någon av dem tar sig hit får vi väl länka till dina inlägg så de förstår att det fanns någon som vurmade för dem också, jag är beredd om de lyckas söka upp mig och pular ner körsbär i min brevlåda, då kommer de sakna Kerstins moderliga behandling(jag kommer byta bort dem till familjen Grönfors mot ett paket cigg)..
Senast redigerad av Medlem263525 2008-12-27 kl. 10:55.
2008-12-28, 00:40
Bannlyst
ADHD grannarna följer de 12 stegen för att uppfostra en framtida
Rödeby-unge. Ännu en gåva till nationen från socialdummokratin.

12 Steps to Raise a Juvenile Delinquent
http://www.av1611.org/othpubls/raisekid.html

God natt Sverige.
2008-12-29, 11:50
Medlem
Mamman i familjen verkar inte kunna umgås med normala människor. Tror nog att det tyvärr går ut över barnen ochså.

http://img387.imageshack.us/my.php?image=adhddb9.jpg
2008-12-29, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax
Mamman i familjen verkar inte kunna umgås med normala människor. Tror nog att det tyvärr går ut över barnen ochså.

Det säger väl egentligen allt om henne, hennes alldeles för överdimensionerade familj, samt ger en hint om varför hon bölar ut i tråden på Familjeliv.
2008-12-30, 02:11
Medlem
osamabinpelles avatar
Då får vi väll skicka kort till henne me
2008-12-30, 09:32
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Vore det inte himla roligt att ge ut hennes msn på diverse chattsidor och påstå att man "visar allt"?
2008-12-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax

Det är sjukt..någon skulle posta länken på FL så de andra får se hurdan hon är.
2008-12-30, 14:41
Medlem
_AnsGar_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sorry om det här varit uppe, men så här skriver hon:

"Min 6 ( snart 7år )åring har en utvecklingsstörning han ligger nu på en nivå som en 3 åring "

Och ja, ska vara innanför citationstecknet .

http://www.familjeliv.se/hem/johansson79/presentation.php

Det är pga av henne man en gång utförde tvångssterilisering
2008-12-30, 16:34
Medlem
Någon som har hämtat ut domen ännu? Skulle vara intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in