Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-23, 12:09
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Tror ni att programmet ligger på ett gammalt band eller att SVT har överfört programmet till digital form och lagt det på en hårddisk?
Jag är ganska säker på det sistnämnda
Citera
2008-12-23, 12:29
Medlem
Någon som vet om man kan hitta det hela på IMDB?? Har letat men utan framgång.
Citera
2008-12-23, 12:38
Medlem
T.T.S.Ss avatar
Kan inte SVT klippa bort den tråkiga och självgoda tjuren ferdinand i år?
Tycker det är lika drygt varje år, och ändå sitter jag där och hoppas att dem har klippt bort tjurjäveln men aldrig att det händer
Kan iof tänka mig löpsedlarna på juldagen " EXTRA EXTRA Svt chokade barnen, krissmöte inatt " mm
Något som också hade varit skoj är om någon redigerare hade klippt in en bild på en fitta eller dyl ( Som i fight club ) tänk 3,5 miljon tv tittare som bara sitter och fundera om dem verkligen såg det eller inbillar sig
Citera
2008-12-23, 12:44
Medlem
miklons avatar
Det var längesedan jag orkade kolla på hela, åtminstone med någon större uppmärksamhet. Det roligaste är väl tomtens verkstad, resten är mer eller mindre segt.

Vilka är årets filmer? Wall-E borde vara den ena, eller?

Hursomhelst är ju Kalle Anka bara kommersiellt dravel, Karl-Bertil Jonsson ska det vara.
Citera
2008-12-23, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Någon som vet om man kan hitta det hela på IMDB?? Har letat men utan framgång.

Julprogrammet är väl ändå en mischmasch av olika disneyproduktioner? Finns nog inte på imdb.

Arampamapampariam.
Citera
2008-12-23, 14:40
Medlem
Tråkigt att det klipper bort när Janne långben sätter in gaffeln i uttaget så det blir popcorn. Ser lite fel ut,för rätt som de är sitter han med en skål popcorn. Men men,barn ska inte lära sig av d!
Citera
2008-12-23, 15:12
Medlem
Själv är jag lagom trött på Kalle Anka på julafton. Blir aldrig ett dugg nostalgisk på det.
Men en grej tänkte jag på, brukar Pinocchio vara med?
Citera
2008-12-23, 16:01
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
tar tillfället i akt att säga nånting eftersom vi befinner oss på första sidan och detta lär läsas. Kan vi komma överens om att vi ignorerar alla uppmärksamhetskåta troll som bara vill provocera genom att påstå att det är "kommersiellt" eller "för BAAAARNSLIGT för min smaaak". Letar man upp inlägg skrivna av dessa personer brukar det komma fram att dom på ett eller annat sätt är hycklare. ofta brukar dom vara nåstans kring 14-15 år också

3,5 miljoner tittare förra året, det har sänds i snart 50 år och det SKADAR inga personer på något sätt.

hej!

Ignorera andra uppfattningar om Kalle? Blir inte så mycket av diskussion då
Citera
2008-12-23, 17:00
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.T.S.S
Kan inte SVT klippa bort den tråkiga och självgoda tjuren ferdinand i år?
Tycker det är lika drygt varje år, och ändå sitter jag där och hoppas att dem har klippt bort tjurjäveln men aldrig att det händer
Kan iof tänka mig löpsedlarna på juldagen " EXTRA EXTRA Svt chokade barnen, krissmöte inatt " mm

Ungefär det som du beskriver hände en gång på 80-talet om jag minns rätt. Tjuren Ferdinand klipptes bort men tittarna rasade (även om det ordet inte användes i den betydelsen då) och man var tvungna att specialinsätta Ferdinand efter Kalle Ankas slut. Man bör nog inte underskatta tv-tittarnas reaktionsförmåga om man rör i Kalle Anka
Citera
2008-12-23, 17:14
Bannlyst
En gång för länge sen i det soliga Skellefteå,
fanns det en liten runkbög som hette Ferdinand.
Alla de andra små homofilerna sprang alltid omkring
och pillrade kön och stjärt, men det gjorde inte Ferdinand.

Den skulle de kört nån jul, så det blev folkstorm på riktigt!
Citera
2008-12-23, 17:23
Medlem
Vidfamnes avatar
Att man kan 365 dagar om året så fram emot att se samma program som man sett ett tjugotal gånger innan är för mig en gåta.
Men likväl ska jag bänka mig imorgon också, det är najs.
Citera
2008-12-23, 17:43
Medlem
Sumsarrs avatar
Det mesta "suger", framförallt Ferdinand och Lady och Luffsen. Varje gång jag ser Ferdinand känner jag hur en del av mig dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in