Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-22, 21:05
Medlem
Porsennas avatar
Det är på onsdag åter dags för Kalle Anka och hans vänner att önska oss tittare en riktigt God Jul. Inslagen är de vanliga:Tomtens verkstad, Kalle i djungeln med kolibrin, Snövit och de sju karaktärrika dvärgarna, fredlige Ferdinand och Musse Pigg med Långben på den spännande camping. Som varje år kommer vi att bjudas på två utdrag från några nya filmer enligt SVT.

Vad ser ni fram emot?
Senast redigerad av Porsenna 2008-12-22 kl. 21:53.
Citera
2008-12-22, 21:08
Medlem
whus avatar
att ha gömt tvdosan och tvinga alla barn att se karl-bertil istället

det blir ingen jävla kommersiell dynga som präntar in de senaste disneyfilmerna i kidsens huvud. HJÄRNTVÄTT!
Citera
2008-12-22, 21:24
Medlem
Liberaliss avatar
Ser framemot att ta min tjej i tvåan istället för att titta på barnprogram.

Och ja, jag vet att det är tradition att titta på Arne Weise under jul.
Citera
2008-12-22, 21:26
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Tomtens verkstad, Kalle i djungeln med kolibrin
Ser jag fram emot!
Citera
2008-12-22, 21:37
Moderator
blomvattnares avatar
Jag vill se allt. Det hör till.

Det blir väl som vanligt. Alla vuxna tittar på Kalle Anka, barnen sitter vid datorerna...
Citera
2008-12-22, 21:52
Medlem
korvass avatar
finns det inte en unrated version av långbens husvagns semester? för den är väll nedklippt?

EDiT: hitta den http://www.youtube.com/watch?v=Kkb7HKax-w0
Senast redigerad av korvas 2008-12-22 kl. 22:40.
Citera
2008-12-22, 22:18
Medlem
cecels avatar
tar tillfället i akt att säga nånting eftersom vi befinner oss på första sidan och detta lär läsas. Kan vi komma överens om att vi ignorerar alla uppmärksamhetskåta troll som bara vill provocera genom att påstå att det är "kommersiellt" eller "för BAAAARNSLIGT för min smaaak". Letar man upp inlägg skrivna av dessa personer brukar det komma fram att dom på ett eller annat sätt är hycklare. ofta brukar dom vara nåstans kring 14-15 år också

3,5 miljoner tittare förra året, det har sänds i snart 50 år och det SKADAR inga personer på något sätt.

hej!
Citera
2008-12-22, 22:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvas
finns det inte en unrated version av långbens husvagns semester? för den är väll nedklippt?

Jo, den finns i en längre version. Jag såg den vid något tillfälle. Mycket sevärd!
Citera
2008-12-23, 00:26
Medlem
knoxahs avatar
Jag tycker bara om tomteverkstaden och snövit (pga. den söta pippin i pianot/orgeln).
Citera
2008-12-23, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
(pga. den söta pippin i pianot/orgeln).

Citera
2008-12-23, 04:31
Medlem
Det är bara vuxna som håller fast vid jul-Kalle!
När dom växte upp så var det bara tecknade program på TV en gång per år och det var Kalle på julen. I övrigt så var det Lolek och Bolek eller professor Baltazar som stod för tecknat!

Dagens barn har tillgång till tecknat 24/7 så för dom är det bara ännu ett tecknat program i mängden.
Citera
2008-12-23, 12:06
Medlem
Porsennas avatar
Tror ni att programmet ligger på ett gammalt band eller att SVT har överfört programmet till digital form och lagt det på en hårddisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in