Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast min upplevelse är att de som är född senare har ett så mycket större utbud av annat. På den tid jag refererar till fanns bara två kanaler [sju år tidigare bara en kanal] och då visades nästan aldrig tecknat. Det fanns inte heller CD-/videofilmer att köpa eller internet för den delen. Det var anledningen till att jag valde detta år. Mina barn som är i åldern 10-15 år skulle inte ens se Kalle Anka på julafton om det var enda programmet.
Jag brukar fira jul med familj och släkt. Det finns då barn i åldrarna 10-15 år. De ser väldigt gärna på Kalle Anka på julafton, och det har princip alltid varit en tradition här. Ingen julafton utan Kalle Anka och hans vänner. Även vi som är vuxna och har sett programmet flertal gånger ser det gärna varje år. Trots att utbudet är stort och vi kan se vadsomhelst idag.
De flesta förknippar dock Kalle Anka och hans vänner med en tradition som helst ska fortsätta. Ungefär som julmaten, julmusten, alla chokladaskar och mycket mer.
Om något är intressant eller ej spelar egentligen ingen större roll, de flesta vill bevara denna tradition (dvs visa Kalle Anka och hans vänner på julafton. Samma kanal och samma tid dessutom).