Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-12-24, 09:37
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Vet ni om det finns någonstans man kan streama Kalle när det sänds? Tror väl kanske inte att det kommer sändas på SVT Play och Piratebay är tyvärr spärrat här på jobbet så jag kan inte ladda ner det därifrån.

Tyvärr är möjligheterna för en streamad Kalle Anka väldigt små.
Citera
2008-12-24, 12:17
Medlem
1983 spelade vi in Kalle Anka då jag var sjuk på julafton. Nu har jag inget intresse av Kalle utan är ute och går under tiden för att se om någon annan är ute
Citera
2008-12-24, 12:24
Medlem
TheDarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Det mesta "suger", framförallt Ferdinand och Lady och Luffsen. Varje gång jag ser Ferdinand känner jag hur en del av mig dör.

Jag gillar inte programmet och brukar numera göra något annat när familjen slår sig ned i soffan, men tjuren Ferdinand är den del jag tycker minst illa om. Hans egensinninghet, som inte är en följd av oförmåga, är sympatisk. Jag vänder mig också mot tolkningar som tillskriver honom mer eller mindre avvikande sexuell läggning.

För övrigt finns Ferdinands verklige föregångare beskriven i "Tystnadens historia och andra essäer" av Peter Englund.
Citera
2008-12-24, 13:31
Medlem
vafan! använd spoilertags!!

hela julen förstörd

Citera
2008-12-24, 16:03
Medlem
tomtespels avatar
pff haha superhjältehunden bolt? uppkallad efter sprintern usain bolt eller?
Citera
2008-12-24, 16:04
Medlem
FrkHögers avatar
Har jag fel när jag påstår att det var "Piff o Puff i hönsgården " förr istället för när de klär granen?
Citera
2008-12-24, 16:06
Medlem
tomtespels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Har jag fel när jag påstår att det var "Piff o Puff i hönsgården " förr istället för när de klär granen?

nej det har alltid vart "klä granen"
Citera
2008-12-24, 16:09
Medlem
Pallevantes avatar
Jag förstår inte hur speakerrösten kan vara likadan på de gamla inslagen som när han påar den nya filmen..
Citera
2008-12-24, 16:10
Medlem
tracka inte ner på Ferdinand den driver ju med allt som man inte får

en dag kom män i lustiga hattar... så jäla skönt ritat ser ju ut som dom lokala Chilenarna

sen tomtens verkstad är ju skönast

lasse var sämst som julpratare jag trodde han skulle spy av nervositet hela tiden ..
Senast redigerad av chillhunter 2008-12-24 kl. 16:15.
Citera
2008-12-24, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
tracka inte ner på Ferdinand den driver ju med allt som man inte får

en dag kom män i lustiga hattar... så jäla skönt ritat ser ju ut som dom lokala Chilenarna

sen tomtens verkstad är ju skönast

lasse var sämst som julpratare jag trodde han skulle spy av nervositet hela tiden ..

Frågan är om tändstickan verkligen skulle gå av så där

Nån annan som tyckte "May the force be with you" var aningen lite överspel?
Citera
2008-12-24, 19:43
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger

Jag har också något minne av hönsgården. Kanske var det så i något eller några år?

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
1983 spelade vi in Kalle Anka då jag var sjuk på julafton. Nu har jag inget intresse av Kalle utan är ute och går under tiden för att se om någon annan är ute

Det har alltid varit tabu att spela in just Kalle Anka. Om man måste göra det pga sjukdom, så måste man spela över det bandet så fort man har sett det. Man ska bara se Kalle Anka en gång om året.

Ni kan väl reglerna?
Citera
2008-12-24, 19:45
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Frågan är om tändstickan verkligen skulle gå av så där

Nån annan som tyckte "May the force be with you" var aningen lite överspel?

Forcegrejen var nog riktad till -17 åringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in