Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-14, 19:55
Medlem
Elementarts avatar
Visst tog SVT(?) bort den kortfilm där Kalle krigar mot Piff och Puff? Har för mig att det längre inte visas på TV eftersom att det är för "våldsamt".
Citera
2012-12-14, 19:59
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Visst tog SVT(?) bort den kortfilm där Kalle krigar mot Piff och Puff? Har för mig att det längre inte visas på TV eftersom att det är för "våldsamt".
Tror det! Du syftar på den filmen där Kalle ska gräva upp något träd och hans grävmaskin ser ut som en drake och Piff och Puff är riddare, eller?
Citera
2012-12-14, 20:01
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Tror det! Du syftar på den filmen där Kalle ska gräva upp något träd och hans grävmaskin ser ut som en drake och Piff och Puff är riddare, eller?

Tror det är det avsnittet, sen längre fram i avsnittet gömmer de sig bakom julklappar osv. o beskjuter varandra med olika prylar.
Citera
2012-12-14, 20:03
Medlem
dammens avatar
Såg nyss på rapport att Disney Nordic censurerar årets Kalle Anka. Negressen och judegubben ska klippas bort för att de förmedlar en "negativ stereotyp". De ska även klippa bort den blonda flickdockan, vita människor ska ju utrotas enligt kosmopoliteliten.

Först en gagsterrappare på lucia och nu detta. Julen 2012 blir en dyster jul.
Citera
2012-12-14, 22:35
Medlem
Sverige i ett nötskal. Tidningarna rapporterar om massakrer i Syrien.*GÄSP*. Kalla fakta avslöjar HM*GÄSP*, EU attackerar snuset *KRIG!!!!!", DISNEY klipper i sin egna produktion *FÖRSTÖR INTE SVENSKA TRADITIONER" Känns som prioriteringarna i Sverige kanske behöver förändras.
Citera
2012-12-15, 09:52
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sverige i ett nötskal. Tidningarna rapporterar om massakrer i Syrien.*GÄSP*. Kalla fakta avslöjar HM*GÄSP*, EU attackerar snuset *KRIG!!!!!", DISNEY klipper i sin egna produktion *FÖRSTÖR INTE SVENSKA TRADITIONER" Känns som prioriteringarna i Sverige kanske behöver förändras.
Jag skiter i Syrien, jag skiter i HM, jag snusar inte. Men jag kollar på Kalle Anka varje julafton. Jag väljer alltså att reagera över det som påverkar mig mest.
Citera
2012-12-15, 10:00
Medlem
groovesnuss avatar
Sen är ju också Kalle Anka i djungeln censurerad sedan länge. Maskingevärsscenen i slutet får vi inte se.

Här är den oklippta versionen:

http://www.youtube.com/watch?v=p9dwyWVySMo
Citera
2012-12-15, 10:33
Medlem
Förstår inte hur folk orkar bry sig om att en sekund av ett program som visas en gång per år klipps bort.
Citera
2012-12-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Toy Tinkers heter den: http://www.youtube.com/watch?v=miEi3F8s8H8

Citat:
Ursprungligen postat av Ainstain
Förstår inte hur folk orkar bry sig om att en sekund av ett program som visas en gång per år klipps bort.

Nej, jag förstår inte heller det. Det är ju inte heller det enda av klippen som det har klippts i (djungeln och husvagnssemestern är andra exempel där "olämpliga" saker klippts bort) och typ hälften av klippen är ju scener ur långfilmer.
Citera
2012-12-15, 15:38
Medlem
Tiderna förändras, kanske måste vi anpassa våra traditioner utefter det?
Citera
2012-12-15, 16:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jag skiter i Syrien, jag skiter i HM, jag snusar inte. Men jag kollar på Kalle Anka varje julafton. Jag väljer alltså att reagera över det som påverkar mig mest.

Ja och då är du ett gott exempel på hur människor väljer att brys sig om pseudofrågor. Kalle Anka på julafton slutade väl vara intressant 1976.
Citera
2012-12-15, 18:16
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kalle Anka på julafton slutade väl vara intressant 1976.

Kanske om man var född då ja, och hade hunnit se Kalle Anka på julafton ett visst antal gånger redan. Men du får tänka på att många här på Flashback inte ens var födda år 1976, så de kan inte tycka att Kalle Anka slutade vara intressant i mitten på sjuttiotalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in