2010-01-04, 19:54
Medlem
Turuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon666
Har faktiskt frågat min moder som är från vojvodina och som är halvserb halvungrare om ungrarna. Hon säger att de alltid haft fullständiga rättigheter och aldrig har hon heller upplevt några problem mellan serber och ungare där heller.
Har aldrig hört någon ungrare beklaga sig heller över Vojvodina och då har vi en fullblodsungrare på jobbet som jag oftast diskuterar politik med.

Din mor bor bland serber! Så klart att hon vet ingenting. Fråga bland folk som är blandade så får du höra hur serbiska heroiska fascister ”kämpar”!
Citera
2010-03-17, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Serbien bör styckas därför att:

Urm, det står failed till att försvara, men hur ska serbien kunna försvara när albanien hade USA på sin sida? Det blir bara ett nytt krig för serbien som de inte kan vinna. Därför gjorde de inget, eller det skulle leda till död för många serber.
Och det där med vilolence, att serber bara slog albaner och polisen kollade på, det hände samma sak för serber också, när albanska polisen (tillsammans med KFOR) struntade i att hjälpa den serbiska befolkningen. Båda länder säger så om sig själva.

Serbien - Albanien = ingen vinner. Båda har massor länder som stödjer ena eller det andra. Men om vi ska vara realistiska så bör Kosovo inte bli självständig av en ända anledning, den har alltid varit serbien, genom alla krig som fanns. Den förblev alltid serbiskt och nu plöstligt ska den tas av de stora makterna för att fler albaner bor där? Man kan säga samma sak om Rinkeby snart, jag såg aldrig någon svenskt när jag var där.
Det va jo Tito som släppte in albaner under hans tid, därför finns det många albaner där nu, annars så var det mer befolkat med serber innan Titos tid.

Jag vet att det jag skrev har ingeting att göra med delning av serbien men ville bara besvara på den dumma inlägget utan någon livs mening.

Om det jag skrev står mer på: http://fas.motpol.nu/?p=532

Peace!/ Tranceboy
Senast redigerad av Tranceboy 2010-03-17 kl. 02:08.
Citera
2010-05-14, 15:00
Bannlyst
Video: http://www.vijesti.ba/top-video/11563-Pogledajte-kako-obezbjedjenje-tuce-odbornike-Srbiji.html
Två storserber får stryk efter att ha krävt att kyrilliska skulle användas på officiella dokument i Sandzak
Citera
2010-05-14, 15:17
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinaII
Video: http://www.vijesti.ba/top-video/11563-Pogledajte-kako-obezbjedjenje-tuce-odbornike-Srbiji.html
Två storserber får stryk efter att ha krävt att kyrilliska skulle användas på officiella dokument i Sandzak

Men om den här videon är så ny måste det ju innebära att folk fortfarande beter sig som apor där nere?

Trist att se, får väl hoppas att det var något enstaka undantag.
Citera
2010-05-14, 16:22
Medlem
BandieraRossas avatar
Vilka delar av Serbien anses bör "styckas"? Endast Sandzak innehåller ju en viss andel serbiska muslimer, och om dessa vill till Bosnien, bör ju serberna i Bosnien-Hercegovina få sitt, och även kroaterna få sitt. Bosniska muslimer, vilka önskar se en styckning av Serbien, skjuter endast sig själva i foten.
Citera
2010-05-14, 16:27
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrinaII

Helt rätt att dom får stryk, låt dom smaka lite på sin egen medicin. Härligt att våra bosnjakiska bröder i Sandzak visar ryggrad, hoppas att BiH och Sandzak återigen blir ett eget land som det var innan.
Citera
2010-05-14, 16:32
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BandieraRossa
Vilka delar av Serbien anses bör "styckas"? Endast Sandzak innehåller ju en viss andel serbiska muslimer, och om dessa vill till Bosnien, bör ju serberna i Bosnien-Hercegovina få sitt, och även kroaterna få sitt. Bosniska muslimer, vilka önskar se en styckning av Serbien, skjuter endast sig själva i foten.

Dessa "serbiska muslimer" är inget annat än bosnjaker
Citera
2010-05-14, 16:35
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Dessa "serbiska muslimer" är inget annat än bosnjaker

Visst, de får gärna kalla sig bosniaker, även om de bor utanför den geografiska regionen Bosnien. Det är egentligen skitsamma, eftersom det inte var poängen med mitt inlägg. De serbiska muslimerna får gärna tillhöra Bosnien-Hercegovina, men då blir det Republika Srpska och Herceg-Bosna också, tro mig.
Citera
2010-05-14, 16:43
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Visst, de får gärna kalla sig bosniaker, även om de bor utanför den geografiska regionen Bosnien. Det är egentligen skitsamma, eftersom det inte var poängen med mitt inlägg. De serbiska muslimerna får gärna tillhöra Bosnien-Hercegovina, men då blir det Republika Srpska och Herceg-Bosna också, tro mig.

Du kanske syftar på "bosnier" ?

Lär dig skillnaden mellan bosnjaker och bosnier lille vän.

Vi får se, ni sa också att Republika Srpska kommer bli självständigt om Kosovo blir men vi vet ju alla hur det gick med den drömmen
Citera
2010-05-14, 16:48
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:
Du kanske syftar på "bosnier" ?

Lär dig skillnaden mellan bosnjaker och bosnier lille vän.

Vi får se, ni sa också att Republika Srpska kommer bli självständigt om Kosovo blir men vi vet ju alla hur det gick med den drömmen

Bosniak förutsätter koppling till det geografiska området för Bosnien, eftersom benämningen är tagen efter regionen Bosnien, och innebär också muslimsk tro.

Bosnier förutsätter koppling till det geografiska området för Bosnien, eftersom benämningen är tagen från regionen Bosnien, men innebär inte nödvändigtvis muslimsk tro.

Detta är OT, men lär dig gärna skillnaden.

Tja, om ännu en bit av Serbien åker, lär det bli ordentliga upplopp i Republika Srpska, det vill jag lova.
Citera
2010-05-14, 16:59
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Bosniak förutsätter koppling till det geografiska området för Bosnien, eftersom benämningen är tagen efter regionen Bosnien, och innebär också muslimsk tro.

Fel man behöver inte vara från Bosnien för att vara bosnjak och inte heller ha muslimsk tro

Citat:
Bosnier förutsätter koppling till det geografiska området för Bosnien, eftersom benämningen är tagen från regionen Bosnien, men innebär inte nödvändigtvis muslimsk tro.

Där har du rätt

Citat:
Detta är OT, men lär dig gärna skillnaden.

Tja, om ännu en bit av Serbien åker, lär det bli ordentliga upplopp i Republika Srpska, det vill jag lova.

Haha ni kan göra hur många upplopp ni vill RS kommer alltid tillhöra BiH
Citera
2010-05-14, 17:03
Medlem
BandieraRossas avatar
Citat:
Fel man behöver inte vara från Bosnien för att vara bosnjak och inte heller ha muslimsk tro

Eh, jo.

Citat:
Där har du rätt

Jag har alltid rätt.

Citat:
Haha ni kan göra hur många upplopp ni vill RS kommer alltid tillhöra BiH

Och så länge Republika Srpska hör till Bosnien-Hercegovina, så kommer även Sandzak att höra till Serbien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in