2008-12-21, 18:37
Medlem
Vad är argumente[t,n] för och emot att Serbien bör styckas upp i flera länder?

Oneliners och intetsägande inlägg undanbedes.
Senast redigerad av corrchris 2008-12-21 kl. 18:50.
Citera
2008-12-21, 18:45
Medlem
Suhartovics avatar
Om de som bor där vill dela upp sig i småstater vill de har de all sin rätt, fast jag tror inte det är många där som vill stycka upp landet.

Dum fråga egentligen.
Citera
2008-12-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suhartovic
Om de som bor där vill dela upp sig i småstater vill de har de all sin rätt, fast jag tror inte det är många där som vill stycka upp landet.

Dum fråga egentligen.

Det finns bl.a albaner, bosniaker, och ungrare som utgör majoriteten i vissa områden och bland dessa finns en önskan om självständighet.

Frågan är alltså vad som talar för och emot en uppstyckning, inte vad du tycker om frågan som så (även om du gärna får utveckla varför du tycker som du gör).
Citera
2008-12-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corrchris
Det finns bl.a albaner, bosniaker, och ungrare som utgör majoriteten i vissa områden och bland dessa finns en önskan om självständighet.

Frågan är alltså vad som talar för och emot en uppstyckning, inte vad du tycker om frågan som så (även om du gärna får utveckla varför du tycker som du gör).
Ge mig 1 anledning till varför Serbien ska styckas. Alla minoriteter vill att länderna ska styckas, kolla bara på Bosnien t.ex.
Citera
2008-12-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip85
Ge mig 1 anledning till varför Serbien ska styckas. Alla minoriteter vill att länderna ska styckas, kolla bara på Bosnien t.ex.

Jag har inte sagt att Serbien ska styckas. Jag är ute efter vad som talar för och emot en uppstyckning av landet och skulle gärna vilja ha dina (och andras) åsikter angående ämnet.
Citera
2008-12-21, 18:57
Bannlyst
Citat:

Så serbien inte förtrycker någon folkgrupp så ser jag ingen anledning till styckning.
Citera
2008-12-21, 19:03
Bannlyst
Citat:

Det finns inga argument för att stycka Serbien, de minoriteter som finns i landet kan dock ges denna behandling!
Citera
2008-12-21, 19:04
Bannlyst
Sandzak ska vara självständig!
Citera
2008-12-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makt-Pengar-Bos
Sandzak ska vara självständig!

Varför?
Citera
2008-12-21, 19:11
Bannlyst
att serbien överhuvudtaget styckats kan man skylla på ultranationalistiska presidenter i grannländerna och på eliten som har haft nytta av ett försvagat jugoslavien/serbien
Citera
2008-12-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moravac
att serbien överhuvudtaget styckats kan man skylla på ultranationalistiska presidenter i grannländerna och på eliten som har haft nytta av ett försvagat jugoslavien/serbien

Vad menar du med att Serbien har styckats?
Citera
2008-12-21, 19:42
Medlem
Jag tycker att bosnien ska styckas mellan kroater och serber . dom så kallade bosniaker är egentligen
kroater och serber som har islam som religion. Så "bosniaker" som ser sig mer som serber ska flytta till den serbiska delen av bosnien och dom andra till kroatien... då är alla problem lösta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in