2007-06-30, 14:18
Medlem
Hejsan , har blivit lurad på blocket, såg hur man kunde få reda på ip-nummer igenom gamla hotmail..men jag har hotmail live, funkade inte att göra som i gamla där.

Finns det något sätt att göra som i gamla och få reda på ip-nummret i Live Hotmail också? Snälla hjälp mig, tack på förhand.
Citera
2007-06-30, 14:30
Medlem
vad har du tänkt att göra när du fått IP-numret? Det finns ingenting du egentligen kan göra. Du får helt enkelt vända dig till blocket som får leta upp ip-numret som får göra en polisanmälan.
Citera
2007-06-30, 14:36
Medlem
Jag kan väl få reda på en adress med hjälp av ip-nummret? Iaf kanske ett namn eller en kommun ?

Jag har ett telefonnummer till personen, ett namn, Niklas Olsson heter han och bodde i östergötland, finns 6 stycken såna där enligt hitta.se... Jag vill inte tro att jag har blivit blåst heller men det verkar ju som det.

Jag hatar att jag litar på människor men vafan liksom!
Han skulle skicka kollinr halv 12 igår då han skickat paketet, efter halv 1 igår på dagen så har hans mobil varit avstängd och ej svarat på e-post. annonsen är fortfarande kvar på blocket.se också.
Citera
2007-06-30, 14:40
Medlem
http://www.blocket.se/vi/12464059.htm?ca=2_s

Den här annonsen är det...jag menar, det verkar ju så himla OK annons, verkar inget skumt med den ... förutom ett schysst pris.

Han lät så trevlig i telefonen också å allt...!
Citera
2007-06-30, 14:40
Medlem

Den här annonsen är det...jag menar, det verkar ju så himla OK annons, verkar inget skumt med den ... förutom ett schysst pris.

Han lät så trevlig och pålitlig i telefonen också å allt...!

*oj ...
Citera
2007-06-30, 14:45
Medlem
Löjligt billigt pris, men men. Att dömma av väggarna o elementet ser det i alla fall ut att vara ett hus han bor i.
Svarar han niklas när du ringde honom? För Niklas olsson är ju inte direkt ett ovanligt namn och en dum tjuv skulle ta ett sånt namn för att det låter mer normalt, tror dem.
Hur gammal lät personen?
Citera
2007-06-30, 14:46
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runlikehell

Han lät så trevlig och pålitlig i telefonen också å allt...!

*oj ...

No offense, men gick du verkligen på det priset?

Det där är värt runt 4600 kr.
Citera
2007-06-30, 14:53
Medlem
4600 ?

Nytt premium går ju på 3200kr...

Kanske man var dum men va fan... Han fick 2000kr för det, det finns ändå ganska många annonser som går på det priset ungefär för likadana saker. Ja jag tror han svarade "Niklas" iaf, tänkte inte så mycket på det.

Han var på jobbet en gång jag ringde han skulle få lunchrast om en liten stund det var då han skulle kila ner och skicka tv-spelet.

Han lät liksom så himla "schysst" på rösten och sådär..och en till sak, han ville att jag skulle hämta det det första han sa, jag sa att jag ville ha paketet då sa han "Okej, det är bara att hämta det, jag är hemma hela dagen i princip".

Men då sa jag att jag bodde långt ifrån honom och om han kunde skicka det, då sa han liksom "visst det går väll bra, men då får du väl betala fraktkostnaden".

Han lät att vara över 20år iaf. Lätt stockholmska dialekt typ.

Finns inget sätt att kunna ta reda på ip? Skulle bara vilja se om han bor i östergötland, då känns d ju lite lugnare.
Citera
2007-06-30, 15:02
Medlem
Så hans nummer finns inte med på hitta.se?
Att han sa att du kunde komma och hämta det skulle ju kunna vara ett smart drag om han planerat att lura någon då det inger mer tro att han inte försöker lura en, så hade iaf jag gjort.

Men jag tror nog bara det har kommit något i vägen och att du troligen kommer få det i början av nästa vecka.
Citera
2007-06-30, 15:02
Medlem
call3s avatar
Citat:
4600 ?

Nytt premium går ju på 3200kr...

Kanske man var dum men va fan... Han fick 2000kr för det, det finns ändå ganska många annonser som går på det priset ungefär för likadana saker. Ja jag tror han svarade "Niklas" iaf, tänkte inte så mycket på det.

Han var på jobbet en gång jag ringde han skulle få lunchrast om en liten stund det var då han skulle kila ner och skicka tv-spelet.

Han lät liksom så himla "schysst" på rösten och sådär..och en till sak, han ville att jag skulle hämta det det första han sa, jag sa att jag ville ha paketet då sa han "Okej, det är bara att hämta det, jag är hemma hela dagen i princip".

Men då sa jag att jag bodde långt ifrån honom och om han kunde skicka det, då sa han liksom "visst det går väll bra, men då får du väl betala fraktkostnaden".

Han lät att vara över 20år iaf. Lätt stockholmska dialekt typ.

Finns inget sätt att kunna ta reda på ip? Skulle bara vilja se om han bor i östergötland, då känns d ju lite lugnare.
om du satt in pengar till han så gå till polisen. dom kan kolla ägaren till bankkontot.
Citera
2007-06-30, 15:25
Medlem
Om jag går till polisen på måndag och berättar, kan dom kolla vem som äger bankkontot på en gång så jag får veta? Eller måste det bli en långdragen utredning ?
Citera
2007-06-30, 15:40
Medlem
ManicFreedoms avatar
Citat:
Om jag går till polisen på måndag och berättar, kan dom kolla vem som äger bankkontot på en gång så jag får veta? Eller måste det bli en långdragen utredning ?

Det kan inte ta lång tid för polisen att få reda på det. Men de kanske inte säger till dig vem som äger bankkontot direkt. De kanske kollar upp personen osv. själva först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in