2007-08-13, 19:16
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Jag har aldrig varit med om att Hassan lurat mig de gånger jag köpt av Hassan på Blocket, men jag tvivlar inte en sekund på att han lurat alla er I&I-häckare. Gång på gång.

Nä , det va innan vi hittade hit..
Citera
2007-08-13, 20:38
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
OK, men hur reagerar ni om ni ringer "Per Johansson" och någon med stark brytning svarar?

Och ni förstår att vederbörande har använt falskt namn i annonsen?

Ljuger man om det kan man ljuga om annat. Därför ingen affär.
Citera
2007-08-13, 23:48
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag tror du ljuger.

Haha, det får du gärna tro om det får dig att må bättre.

Citat:
Så du påstår att araber rent generellt blåser folk på saker och pengar? Intressant.

Läs om och tolka rätt.
Citera
2007-08-15, 23:19
Medlem
Callebois avatar
Om vi hade bott i Irak. Vem tror du att irakien hade velat köpa sitt bomull av?

Carl Andersson eller Zead Faludi?

Självklart att man hellre köper saker av någon svensk än av någon importerad bajstolle.
Citera
2007-08-15, 23:26
Medlem
SanTiagos avatar
En kompis till mig som bor ca 5-6 mil utanför STHLM, på en ort där bussarna går ca en gång i timman.
Han skulle sälja en bil en gång och spekulanten som kom dit var en babbe och tog sig ut till honom kommunalt, polarn hade givetvis satt ett fast pris på bilen.
Polarn anstränger sig, möter upp snubben en bit ifrån hemmet (nere vid ändstationen).
Polarn hade ansträngt sig att vara där för att göra upp affären.
Ut ur bussen kommer det en mörkerman som genast börjar pruta på bilen. Polarn som hade sagt till att det var fast pris som gällde blev arg, hoppade in i sin bil och drog därifrån.
Babben ringde några ggr på kvällen, polarn svarade inte.

Detta var väl en fin historia om hur dom kan vara om man ska göra affärer med dom?
Jag kan även infa om att det inte går något pendeltåg eller vanligt t-bana ut dit, man måste åka buss i mer än en timma in till stan.
Citera
2007-08-15, 23:47
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Detta bekräftar bara det jag alltid har vetat, nämligen att vi svenskar (inte jag dock), är ett av de mest rasistiska och intoleranta folkslag i världen.

Vadå , är inte alla svenskar nu eller , du din Rasist!
Citera
2007-08-16, 00:56
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Haha, det får du gärna tro om det får dig att må bättre.

Varför skulle jag må bra av det? Tragiskt med människor som inte pallar leva i verkligheten.

Citat:
Läs om och tolka rätt.

Berätta vad du menade istället. Ni kebabwannabes är tydligen svåra att förstå sig på.
Citera
2007-08-16, 02:01
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Varför skulle jag må bra av det? Tragiskt med människor som inte pallar leva i verkligheten.

Vad yrar du om nu, vännen?

Citat:
Berätta vad du menade istället. Ni kebabwannabes är tydligen svåra att förstå sig på.

Jag menade så klart det jag skrev. Att jag inte tvivlar på de vanliga I&I-skribenterna har negativa erfarenheter av att köpa av invandrare på Blocket.

Och försök inte med några "kebabwannabes"-halmgubbar för den gubben går inte.
Citera
2007-08-16, 04:36
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Vad ska man göra för att undvika såna här otrevligheter?

/Sopparn
Citera
2007-08-16, 04:41
Medlem
Roger Acostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Jag brukar skumma igenom blocket då och då för att se om man har tur och hittar någon bra deal (vilket man aldrig gör eftersom folk vill ha nästan nypris för allt)

Men en konstig sak jag märkt är att oftast står det "Ola karlsson" som säljare sen när man ringer så är det nån mohammed al farrad som svarar.

Detta har hänt minst 10 gånger.

Jag började undra om "svensson" kanske drar sig för att ringa om det står "achmed" eller "muhammed" i annonsen och i så fall varför?

Vad spelar det för roll om du handlar av Erik eller Ali? är det ren och skär rasism och förtryck vi ser här, eller är jag ute och cycklar? (I så fall varför tar dom Svenska namn på blocket?!?)

Jag köper aldrig något av muhammed, vill inte befatta mig med stöldgods.
Citera
2007-08-16, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är tydligen inte ovanligt att folk från mellanöstern utger sig för att vara just italienare, så det är inte så konstigt. Jag såg nyligen en trailer för en film som heter "ciao bella", det handlar om nån svennehorejagande blatte som låtsas vara just italienare. Efter att den har haft premiär så lär väl iden sprida sig.
Fall inte ned till blattarnas nivå, använd korrekta benämningar. Någon som horar åt en blatte = blattehora.
Citera
2007-08-16, 22:57
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Vad ska man göra för att undvika såna här otrevligheter?

/Sopparn

Man frågar gång på gång efter personen med namnet "Vem e du , jag vill tala med svennen",

såhär i efterhand slår det mig att jag för ett tag sedan ringt på annons med namn typ "Eva" för att mötas av en nysvensk ickehonlig röst och inte reflekterat så mycket över dissonansen annat med ett mentalt whatever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in