2025-04-26, 21:54
God damn vad paff jag blev idag. Hade tänkt lägga upp en annons för första gången på flera år (en bil åt en polare) och ser att det kostar jävla 249 spänn för lägga upp en annons. Har samma judar som jobbar på Marabou varit i farten här? Schibsted? More like Skitsted.

Skulle också sälja ett avgasrör och en moppehjälm. 89 spänn för att lägga upp en hjälm.

Vilken jävla skääääääämt!!!

P.S. Om jag lägger upp t.ex. avgasröret det under "För hemmet" (där det nu tydligen är gratis att annonsera) blir jag då typ bannad från Blocket eller vad händer? Eller annonsen godkänns bara inte alls och kommer inte upp? För jag har för mig att de granskar alla manuellt.
Citera
2025-04-29, 07:19
Medlem
Snurrar på Blocket igen både med egna annonser och bevakningar, det är verkligen helt otroligt att dom bara skiter i alla buggar, ”Tillfälligt fel, var god försök senare” felkod hit och felkod dit hela tiden. Logga ur och in igen hjälper inte.

Samtidigt är dom störst med bäst utbud så man hamnar ju jämt där ändå.
Citera
2025-05-09, 11:40
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Vad fasen har hänt med Blocket egentligen?

Minns hur det var för 10-15 år sedan, det gick hur smidigt som helst att få grejer sålt, man lade ut möbler/TV-spel/sportutrustning etc. och fick svar via telefon eller mejl nån dag senare, var grejerna i bra skick gjordes ett prisavdrag på typ 30-50%.

Provade nu att lägga ut ett par möbler, fick enbart svar på mycket knackig svenska med stor bokstav i varje ord, kändes AI-genererat.

En person hörde av sig och föreslog "Blocket-leverans", där personen uppgett att denne redan betalat för varan i förskott, kändes ju inte så seriöst. Efter lite mejlande om detaljer så får jag returmejl att "mejladressen finns inte".

Är det bara bedragare som hänger på Blocket numera eller?
Citera
2025-05-10, 12:04
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Vad fasen har hänt med Blocket egentligen?

Minns hur det var för 10-15 år sedan, det gick hur smidigt som helst att få grejer sålt, man lade ut möbler/TV-spel/sportutrustning etc. och fick svar via telefon eller mejl nån dag senare, var grejerna i bra skick gjordes ett prisavdrag på typ 30-50%.

Provade nu att lägga ut ett par möbler, fick enbart svar på mycket knackig svenska med stor bokstav i varje ord, kändes AI-genererat.

En person hörde av sig och föreslog "Blocket-leverans", där personen uppgett att denne redan betalat för varan i förskott, kändes ju inte så seriöst. Efter lite mejlande om detaljer så får jag returmejl att "mejladressen finns inte".

Är det bara bedragare som hänger på Blocket numera eller?

Jag har sålt lite grejer på Blocket de senaste månaderna och har till min förvåning nästan uteslutande varit en bra upplevelse med några undantag. Dessutom tog inte Blocket betalat en enda krona för de objekt jag sålde. Jag sålde elektronik och saker för hemmet.

Parallellt har jag sålt lite saker som lämpar sig bättre för auktion på Tradera. Det har varit smärtfritt - ingen kontakt med kund behövs ens. Jäklar vad de tar betalt numera dock - 10 procent, upp till 200 kr. Där står sig Blocket bättre.
Citera
2025-05-13, 22:59
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Blocket blir en del av "Vend". Vad är det för något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in