Citat:
Ursprungligen postat av
Pontiac-Garage
Vad fasen har hänt med Blocket egentligen?
Minns hur det var för 10-15 år sedan, det gick hur smidigt som helst att få grejer sålt, man lade ut möbler/TV-spel/sportutrustning etc. och fick svar via telefon eller mejl nån dag senare, var grejerna i bra skick gjordes ett prisavdrag på typ 30-50%.
Provade nu att lägga ut ett par möbler, fick enbart svar på mycket knackig svenska med stor bokstav i varje ord, kändes AI-genererat.
En person hörde av sig och föreslog "Blocket-leverans", där personen uppgett att denne redan betalat för varan i förskott, kändes ju inte så seriöst. Efter lite mejlande om detaljer så får jag returmejl att "mejladressen finns inte".
Är det bara bedragare som hänger på Blocket numera eller?
Jag har sålt lite grejer på Blocket de senaste månaderna och har till min förvåning nästan uteslutande varit en bra upplevelse med några undantag. Dessutom tog inte Blocket betalat en enda krona för de objekt jag sålde. Jag sålde elektronik och saker för hemmet.
Parallellt har jag sålt lite saker som lämpar sig bättre för auktion på Tradera. Det har varit smärtfritt - ingen kontakt med kund behövs ens. Jäklar vad de tar betalt numera dock - 10 procent, upp till 200 kr. Där står sig Blocket bättre.