2009-01-16, 00:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Nu ska jag vara djävulens advokat för en gångsskull De/han kanske inte menade att skada honom dödligt, vållande osv. vettu

Som sagt, det här snurrar ju till det lite grand även för icke-pk:iter...

Det jag reagerade mot var din formulering om att "visst våld" förekommit. Jag har extremt svårt att tänka mig att den eller de som gjort detta gjort sig skyldiga till enbart vållande till annans död. Möjligen grov misshandel och vållande till annans död, men det skulle jag inte klassa som "visst våld" - utan likväl grovt. Det har också framkommit att kniv användes.

Citat:
Msn, ICQ, facebook, lunar. Bögen kanske raggade på ungdomssajter. Det är inte helt ovanligt att perversa personer gör det.

Jag skrev som sagt att jag har svårt att tänka mig hur de skulle känna varandra - även om de faktiskt kanske gjorde det. Din teori om att "bögen" kanske raggade på ungdomssajter och att hans banemän därigenom lärt känna honom ger jag däremot inte mycket för. Raggar en person på en troligen hetrosexuell person av samma kön, särskilt om denna är tio år yngre, så är det väl inte troligt att de har någon vidare framtid ens som "bekanta". Jag tror därför inte att han lärde känna dem via någon ungdomssajt. Troligare då att de hittat honom på sajten och bestämt sig för att antingen knacka honom, eller råna honom, men inte heller det ger jag mycket för.

Citat:
Jag tycker att en peddovarning här är befogad. Men det blir väl så med dessa transsexuella, har de passerat en gräns är det lättare att passera nästa. Du känner väl till att bögar (eller icke-100% heterosexuella) är överrepresenterade bland pedofiler ? Det finns amerikansk statistik på detta.

Uppgiften att han var transexuell - det vill säga kände sig som en kvinna - har jag svårt att tro på. Kanske menar du transvestit, men också det tar jag med en nypa salt, uppgifterna i tråden känns inte som grund nog. Det är möjligt att pedofila tendenser är överrepresenterat bland icke-hetrosexuella, men även bland homosexuella är det mycket ovanligt. Jag tycker därför inte att det finns fog för att ropa ut "peddovarning". Att hans pojkvän var mer än tio år äldre talar väl också mot att han var lagd åt det hållet.
Citera
2009-01-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som sagt, det här snurrar ju till det lite grand även för icke-pk:iter...

Det jag reagerade mot var din formulering om att "visst våld" förekommit. Jag har extremt svårt att tänka mig att den eller de som gjort detta gjort sig skyldiga till enbart vållande till annans död. Möjligen grov misshandel och vållande till annans död, men det skulle jag inte klassa som "visst våld" - utan likväl grovt. Det har också framkommit att kniv användes.

Jag skrev som sagt att jag har svårt att tänka mig hur de skulle känna varandra - även om de faktiskt kanske gjorde det. Din teori om att "bögen" kanske raggade på ungdomssajter och att hans banemän därigenom lärt känna honom ger jag däremot inte mycket för. Raggar en person på en troligen hetrosexuell person av samma kön, särskilt om denna är tio år yngre, så är det väl inte troligt att de har någon vidare framtid ens som "bekanta". Jag tror därför inte att han lärde känna dem via någon ungdomssajt. Troligare då att de hittat honom på sajten och bestämt sig för att antingen knacka honom, eller råna honom, men inte heller det ger jag mycket för.

Uppgiften att han var transexuell - det vill säga kände sig som en kvinna - har jag svårt att tro på. Kanske menar du transvestit, men också det tar jag med en nypa salt, uppgifterna i tråden känns inte som grund nog. Det är möjligt att pedofila tendenser är överrepresenterat bland icke-hetrosexuella, men även bland homosexuella är det mycket ovanligt. Jag tycker därför inte att det finns fog för att ropa ut "peddovarning". Att hans pojkvän var mer än tio år äldre talar väl också mot att han var lagd åt det hållet.

Du hakar upp dig på "visst våld". OK "visst våld" = ett hugg i bröstet. Har offret tur blir det bara ett sår, otur => skada i hjärtat, offret avlider.

Jag vet inte hur de fick kontakt med varandra, men jag håller det inte för omöjligt att DN raggade på "heterosexuella" ungdomsställen. Det förekommer att bögar gör det, tro det eller ej.

Med transexuella menade jag helt enkelt "icke 100% heterosexuella", jag vet inte hur DN själv definierade sin läggning, det går ju lite mode i de etiketterna ( HBT-person, transperson, bög, halvbög, straight när det passar osv )
Och peddo, nej ok jag har inga belägg för att han var åt det hållet.
Citera
2009-01-16, 03:17
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
Bravo83 Jag tror det kan vara på Von Lingens väg som bilden är tagen!

Japp, helt rätt. Kände igen det direkt utan att kika på kartan först. Hade replokal i ett högt hus runt knuten på 80-talet. Det enda som skiljer sig från då är de inglasade balkongerna. Nybygge nån gång på 90-talet skulle jag tro.

Då vet vi

Von Lingens väg, Rosengård och det kan vara kosovoalbaner? enligt någon.

Till dig som sa albaner,

Tillhör dessa killar 2 headed Eagles Albanska Brödraskapet?

De är okända för att utpressa folk på pengar och är ålder 16-25 år.. De flesta är övre tonåren. Gängledaren heter Bashem och bor på Bennets väg, en kort bit därifrån. Gänget bor på Rosengård, de flesta alla fall.

Alltså kan det vara en utpressning som gått snett?

Och kan de gripna finnas med på dessa bilder i denna töntrap:

http://se.youtube.com/watch?v=v7GFgklK3W4

SMS-hot till en annan från gänget (oredigerat):

1)
Vad är det som händer? De e niki från 2 Headed Eagles Albanska Brödrarskapet. varför betalar du inte skulld? Vem fan e du att inte ge pengarna till Min ledare Din smuts. Har varit i staffanstorp 100 Gånger vänta till vi hittar dig. Du tror du kommer undan så lätt :s Betala de du ska betala och stick med dig. Tro inte jag gör så bara för du är svensk för om någon har problem med någon av oss så e de kört. Så bättre batala din skulld eller så vill du ha problem. Tro inte att vi finns bara i malmö vi finns i trelleborg oxå så bättre betala. Fucking Hoeekid. så betala din skulld så händer ingenting/ 2-H-E

2)
Ej de kush från albanska brödrarskapet varför ger du inte pengarna till bash. Jag ska halshugga din mamma vänta bara.
Du e bara 14 år och försöker blåsa 18-20 åringar försök inte blåsa min ledare bash. De handlar inte om 4000 kr det handlar om att du sa ja först
sen nu hör du inte av dig. / 2 H E

För övrigt om inte det skrivits i nån av trådarna (har inte följt detta direkt) så ligger Kapellgatan jämte gymnasiet Pildammsskolan med Triangeln framför mitt i city. Fast det visste ni väl alla redan om....
Citera
2009-01-16, 06:25
Medlem
Vet någon vad det är för blogg det talas om?

Har någon för övrigt namnen? Bör väl vara offentliga nu, häktningsförhandlingarna har väl hållts?
Citera
2009-01-16, 07:05
Bannlyst
Någon som har bild på offret?
Citera
2009-01-16, 08:02
Medlem
klart det var planerat och överlagt, dom hade ju varit och rekat där nån dag tidigare
Citera
2009-01-16, 08:38
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbag
klart det var planerat och överlagt, dom hade ju varit och rekat där nån dag tidigare

Det är väl i och för sig inte helt klarlagt (vad vi vet i alla fall) att det var samma personer som syntes utanför huset under fredagen som på lördagen.
Citera
2009-01-16, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Så en homosexuell person mer eller mindre förtjänar höjd risk att bli mördad?
Jag har inget särskilt mot bögar, men det skall konstateras att en del av dem har ett sådant beteende att de utsätts för en högre risk. Jag lägger ingen värdering i det, men i dagens samhälle där debatten är väldigt positiv till homofili kan det vara bra att peka på myntets baksida någon gång i bland också.

Jag struntar i var folk stoppar kuken, men dom ska vara medvetna om de möjliga konsekvenserna av det.

"Så kan det gå" skrev jag alltså inte för att det var rätt åt honom, utan för att det är/var ett varnande exempel för andra. Synd att han är död, men jag gissar så här innan alla fakta ligger på bordet att om han inte knullat runt med folk han hittat på internet så hade han inte varit död nu.

Alltså är det inte bra att knulla runt med folk man hittar på internet, enligt min mening.
Citera
2009-01-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I och med att han dog blev det ju svårt att göra en anmälan - öppen med sin läggning eller inte. Fast jag vet inte, en 15- och en 17-åring som söker efter bögar på ett nätforum för att gå hem till och råna, vilket sedan gått överstyr. Jag tycker det är långsökt.

Det fanns väl ett fall med arabiska ungdomar som gjorde samma sak med heterosexuella män tidigare? De var nog inte riktigt så här unga. De stämde möte under förutsättningen att ån ung tjej skulle dyka upp, istället kom araberna och pressade "klienten" på pengar. Vet inte var jag läst det men dom föll nog strax innan jul. Dom kom från L-krona om jag minns rätt. Dom hade använt nåt som heter "vilda webben" för att hitta offer.
Citera
2009-01-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fidde100
Någon som har bild på offret?

http://www.qruiser.com/clubs/club.php?id=108502

Du måste vara inloggad för att se.
Citera
2009-01-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Vad var hans "artistnamn"? Jag har sett honom ute i vimlet många gånger, men aldrig som transa.

Han/hon heter naomi fans på qx innan tror inte han/hon:s sida finns kvar. Killen snackade en hel del.

En teori är att D haft sex med en av killarna '(17åringen?) och de kommit överens om att det skall hållas hemligt. Sen har D snackat med folk och sagt han haft sex med 17åringen?
Då har 17åringen lacakt ur för att ingen viste och skulle veta att han knullar på killar och var smyg bög?

vet jag att den här D gjort innan i alla fall.
Citera
2009-01-16, 11:09
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freestyle
Han/hon heter naomi fans på qx innan tror inte han/hon:s sida finns kvar. Killen snackade en hel del.

En teori är att D haft sex med en av killarna '(17åringen?) och de kommit överens om att det skall hållas hemligt. Sen har D snackat med folk och sagt han haft sex med 17åringen?
Då har 17åringen lacakt ur för att ingen viste och skulle veta att han knullar på killar och var smyg bög?

vet jag att den här D gjort innan i alla fall.

Bra motiv faktiskt. Med tanke på 17-åringens påstådda moraliska hållning borde han ha en bra anledning att det inte kom ut att han var skinkryttare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in