Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Nu ska jag vara djävulens advokat för en gångsskull
De/han kanske inte menade att skada honom dödligt, vållande osv. vettu
De/han kanske inte menade att skada honom dödligt, vållande osv. vettuSom sagt, det här snurrar ju till det lite grand även för icke-pk:iter...
Det jag reagerade mot var din formulering om att "visst våld" förekommit. Jag har extremt svårt att tänka mig att den eller de som gjort detta gjort sig skyldiga till enbart vållande till annans död. Möjligen grov misshandel och vållande till annans död, men det skulle jag inte klassa som "visst våld" - utan likväl grovt. Det har också framkommit att kniv användes.
Citat:
Msn, ICQ, facebook, lunar. Bögen kanske raggade på ungdomssajter. Det är inte helt ovanligt att perversa personer gör det.
Jag skrev som sagt att jag har svårt att tänka mig hur de skulle känna varandra - även om de faktiskt kanske gjorde det. Din teori om att "bögen" kanske raggade på ungdomssajter och att hans banemän därigenom lärt känna honom ger jag däremot inte mycket för. Raggar en person på en troligen hetrosexuell person av samma kön, särskilt om denna är tio år yngre, så är det väl inte troligt att de har någon vidare framtid ens som "bekanta". Jag tror därför inte att han lärde känna dem via någon ungdomssajt. Troligare då att de hittat honom på sajten och bestämt sig för att antingen knacka honom, eller råna honom, men inte heller det ger jag mycket för.
Citat:
Jag tycker att en peddovarning här är befogad. Men det blir väl så med dessa transsexuella, har de passerat en gräns är det lättare att passera nästa. Du känner väl till att bögar (eller icke-100% heterosexuella) är överrepresenterade bland pedofiler ? Det finns amerikansk statistik på detta.
Uppgiften att han var transexuell - det vill säga kände sig som en kvinna - har jag svårt att tro på. Kanske menar du transvestit, men också det tar jag med en nypa salt, uppgifterna i tråden känns inte som grund nog. Det är möjligt att pedofila tendenser är överrepresenterat bland icke-hetrosexuella, men även bland homosexuella är det mycket ovanligt. Jag tycker därför inte att det finns fog för att ropa ut "peddovarning". Att hans pojkvän var mer än tio år äldre talar väl också mot att han var lagd åt det hållet.