Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Du hakar upp dig på "visst våld". OK "visst våld" = ett hugg i bröstet. Har offret tur blir det bara ett sår, otur => skada i hjärtat, offret avlider.
Nåväl, jag tycker även ett hugg som träffar olyckligt är att betrakta som mer än ett visst våld. Men vi kan ju lämna det därhän.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Jag vet inte hur de fick kontakt med varandra, men jag håller det inte för omöjligt att DN raggade på "heterosexuella" ungdomsställen. Det förekommer att bögar gör det, tro det eller ej.
Okej, men när du nämnde MSN, Lunarstorm etc. så var det ett svar på mitt inlägg att jag inte kan se något naturligt sätt för hur de skulle kunna
lära känna. Att han raggat på någon av dem på nätet ser jag inte som omöjligt, men jag ser det som mycket osannolikt att deras bekantskap - att de lärde känna varandra - inleddes med ett raggningsförsök på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av flaschbag
klart det var planerat och överlagt, dom hade ju varit och rekat där nån dag tidigare
Förutsatt att det var samma killar så behöver det ju inte vara för ett
mord de rekade, utan det kan också varit ett inbrott eller rånförsök som planerades.
Citat:
Ursprungligen postat av Freestyle
Han/hon heter naomi fans på qx innan tror inte han/hon:s sida finns kvar. Killen snackade en hel del.
En teori är att D haft sex med en av killarna '(17åringen?) och de kommit överens om att det skall hållas hemligt. Sen har D snackat med folk och sagt han haft sex med 17åringen?
Då har 17åringen lacakt ur för att ingen viste och skulle veta att han knullar på killar och var smyg bög?
Så vet jag att den här D gjort innan i alla fall.
Vad som gör mig lite kritisk till det är att 26-åringen skulle spridit ut saker, troligen tillsammans med namn då, som på något vis nått 17-åringens kretsar. Ryktesvägen från hans värd till 17-åringens känns ganska lång.