2009-01-16, 11:42
Medlem
Galenzos avatar
Citat:
En av flera hypoteser som polisen hade var brottet hade att göra med hat mot homosexuella. Det möjliga motivet dementerar nu åklagare Bo Albrektsson.

http://sydsvenskan.se/malmo/article405955/15-aringen-erkanner-inblandning-i-mordet.html
Citera
2009-01-16, 11:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Du hakar upp dig på "visst våld". OK "visst våld" = ett hugg i bröstet. Har offret tur blir det bara ett sår, otur => skada i hjärtat, offret avlider.

Nåväl, jag tycker även ett hugg som träffar olyckligt är att betrakta som mer än ett visst våld. Men vi kan ju lämna det därhän.

Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Jag vet inte hur de fick kontakt med varandra, men jag håller det inte för omöjligt att DN raggade på "heterosexuella" ungdomsställen. Det förekommer att bögar gör det, tro det eller ej.

Okej, men när du nämnde MSN, Lunarstorm etc. så var det ett svar på mitt inlägg att jag inte kan se något naturligt sätt för hur de skulle kunna lära känna. Att han raggat på någon av dem på nätet ser jag inte som omöjligt, men jag ser det som mycket osannolikt att deras bekantskap - att de lärde känna varandra - inleddes med ett raggningsförsök på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av flaschbag
klart det var planerat och överlagt, dom hade ju varit och rekat där nån dag tidigare

Förutsatt att det var samma killar så behöver det ju inte vara för ett mord de rekade, utan det kan också varit ett inbrott eller rånförsök som planerades.

Citat:
Ursprungligen postat av Freestyle
Han/hon heter naomi fans på qx innan tror inte han/hon:s sida finns kvar. Killen snackade en hel del.

En teori är att D haft sex med en av killarna '(17åringen?) och de kommit överens om att det skall hållas hemligt. Sen har D snackat med folk och sagt han haft sex med 17åringen?
Då har 17åringen lacakt ur för att ingen viste och skulle veta att han knullar på killar och var smyg bög?

vet jag att den här D gjort innan i alla fall.

Vad som gör mig lite kritisk till det är att 26-åringen skulle spridit ut saker, troligen tillsammans med namn då, som på något vis nått 17-åringens kretsar. Ryktesvägen från hans värd till 17-åringens känns ganska lång.
Senast redigerad av Troian 2009-01-16 kl. 12:12.
Citera
2009-01-16, 12:43
Medlem
carass avatar
Det finns cirka 20 killar födda 1991 skrivna på Von Lingens väg, d v s ifall den 17-årige gärningsmannen bor där. Lättare få sökträff ifall man vet om det är lågt eller högt gatunummer och om killen hade jämnåriga eller äldre syskon som också bor på adressen
Citera
2009-01-16, 12:43
Medlem
Pörrs avatar
Saker och ting sprids snabbt, men visst: de inblandade är ju inte direkt av samma rot och stam.

Det är förvisso långsint men en teori är ju att 15- och 17-åringen var där på uppdrag av någon annan (älskare eller ngn annan som bara vill ha pengar), är där och rekar dagen innan, ska märka DN på ngt sätt och sedan går det överstyr.
Citera
2009-01-16, 13:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Det finns cirka 20 killar födda 1991 skrivna på Von Lingens väg, d v s ifall den 17-årige gärningsmannen bor där. Lättare få sökträff ifall man vet om det är lågt eller högt gatunummer och om killen hade jämnåriga eller äldre syskon som också bor på adressen

Eftersom det enligt rykten är albaner vi talar om bör han ha ett syskon eller två
Citera
2009-01-16, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Eftersom det enligt rykten är albaner vi talar om bör han ha ett syskon eller två
Finns ju en och annan utlänning på Von Lingens väg, men om man antar att det är en alban så borde det ju räcka en bit som urval också, med avseende på namn menar jag.
Citera
2009-01-16, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
http://www.qruiser.com/clubs/club.php?id=108502

Du måste vara inloggad för att se.

Tackar för länken!

Han verkade iaf vara ett känt ansikte i homokretsar. Verkar vara saknad bland många. Och som det redan framställts tidigare i tråden, så verkade han vara den "snälla och goda" typen.
Citera
2009-01-16, 15:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Jo, men den som lider av politiskt inkorrekta ryggmärgsreflexer, har ju samma problem, fast tvärtom: ska han hålla på muslimerna som hade ihjäl den perverse sexualnidingen, trots att han avskyr muslimer, eller ska han vara mot de bestialiska muslimska mördarna, trots att han anser att offret, som bög, är djävulens avföda?

Riktigt. Det borde då kallas FB syntax error.

Men PK syntax error är ändå snäppet vassare, eftersom det hör ihop med alla dessa eufemismer och andra konstigheter i journalistprosan.
Citera
2009-01-16, 15:17
Medlem
Uppdaterade text.

15-åringen häktad nu precis...bara 17-åringen kvar..

http://sydsvenskan.se/malmo/article405955/15-aringen-erkanner-inblandning-i-mordet.html

Edit: Båda häktade...
Senast redigerad av ja-jävlar 2009-01-16 kl. 15:29.
Citera
2009-01-16, 16:12
Avslutad
Namnet på de 2 som blivit häktade finns att läsa här:
http://frianyheter.wordpress.com/2009/01/16/tva-ungdomar-haktade-for-mord-i-malmo/
Citera
2009-01-16, 16:18
Bannlyst
Här är en länk till 17-åringens blogg som tidigare efterfrågats!

http://din-iman.bloggspace.se/
Senast redigerad av Fidde100 2009-01-16 kl. 16:41.
Citera
2009-01-16, 16:47
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidde100
Här är en länk till 17-åringens blogg som tidigare efterfrågats!

http://din-iman.bloggspace.se/

Nu blir jag besviken. Jag trodde bloggen skulle vara fylld av rop på jihad och hämnd osv. men vid en snabb genomskumning hittar jag inget särskilt extremt där. Det enda den visar är att han är troende muslim, men det visste vi ju redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in