2009-01-15, 21:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Om bögen antastade och försökte förgripa sig på tonårspojkarna så har jag viss förståelse för att visst våld utövades. Man måste förf*n kunna freda sig emot svineriet som dessa äcklar ägnar sig åt.

Då polisen inlett en mordutredning tyder det mesta på att det inte var ett "visst" våld som utövades, utan ett synnerligen grovt sådant.

Vad som också talar mot att det rörde sig om "självförsvar" mot ett övergrepp är att ju att det verkar varit två gärningsmän i lägenheten. Det tyder på mycket dålig riskhantering att försöka antasta en person när dennes vän befinner sig i samma lägenhet.

En möjlighet som jag däremot kan tänka mig är att 26-åringen gjort någon form av inviter riktat mot en av de båda, och nu sökte de upp honom för att plocka han. Vad som talar mot också det är väl att jag inte får intrycket att de umgicks i samma kretsar direkt. Den svenske 26-åringen, boendes i innerstan, har enligt medieuppgifter rört sig inom "gaykretsar" - ställ det mot en 15/17-årig muslim, enligt uppgifter i tråden härstammandes från Kosova, boendes i Malmös mindre exklusiva förorter.

Jag har svårt tänka mig hur de skulle kunna känna varandra.

Ytterligare en möjlighet är någon form av droguppgörelse.

För övrigt skulle jag inte kalla en 26-åring som attraheras av och kan tänka sig idka sexuellt umgänge med en 15- eller 17-åring för pedofil.
Senast redigerad av Troian 2009-01-15 kl. 21:41.
Citera
2009-01-15, 21:39
Medlem
maxius696s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aodam
Frågan är då varför pojken pinnar runt med en kniv i fickan.

Och vad fan gjorde de hos honom?
Citera
2009-01-15, 21:44
Medlem
johnny-62s avatar
Jag skulle tro att det från början bara var avsett att "knacka bögen" och plocka av han värdesaker, men att det var nåt som gick snett..
Citera
2009-01-15, 21:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Jag skulle tro att det från början bara var avsett att "knacka bögen" och plocka av han värdesaker, men att det var nåt som gick snett..

Mycket möjligt att ett inbrott/rån gick snett, men jag är inte säker längre på att mordoffrets sexualitet hade nån betydelse.
Citera
2009-01-15, 22:00
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mycket möjligt att ett inbrott/rån gick snett, men jag är inte säker längre på att mordoffrets sexualitet hade nån betydelse.
Skulle tro det är relativt vanligt att bögar som raggar upp "partners" på nätet, blir utsatta för brott, som misshandel, stöld o.s.v.
Men som p.g.a att dom är bögar väljer att inte göra nån polisanmälan, då det skulle komma till allmänhetens kännedom.
Men den här bögen som nu vart mördad, verkar ju ha varit rätt öppen med sin läggning..
Citera
2009-01-15, 22:04
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grågås
Ingen som känner igen gatan på bilden? Ganska låga tegelhus med stora inglasade balkonger/rum. Borde inte finnas många områden som ser ut så i Malmö.
Jo, rätt många. En gissning från min sida: Lindängen eller Nydala. Dom är inte förorter utan bostadsområden. Ligger långt ut, hög invandrarandel, förslumning.

Citat:
Ursprungligen postat av Geccko
Detta är vad Fula Gubben kallar PK syntax error dvs det är två "svaga grupper" som är inblandade (Muslimska invandrarungdomar och en homosexuell transa) hur ska en PK-journalist hantera detta?
Jo, men den som lider av politiskt inkorrekta ryggmärgsreflexer, har ju samma problem, fast tvärtom: ska han hålla på muslimerna som hade ihjäl den perverse sexualnidingen, trots att han avskyr muslimer, eller ska han vara mot de bestialiska muslimska mördarna, trots att han anser att offret, som bög, är djävulens avföda?

Citat:
Ahmed Rami är förresten ett exempel på en muslim som dömts för just hatbrott.
Nej, Rami dömdes för hets mot folkgrupp på grund av yttranden om judar (och om sionister), inte för några brottsliga handlingar med bakomliggande hatmotiv.

Tillägg, för tydlighets skull: jag är mot såväl paragrafen om hets mot folkgrupp som hatbrottsparagrafen.
Senast redigerad av Andy Pandy 2009-01-15 kl. 22:18.
Citera
2009-01-15, 22:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Men den här bögen som nu vart mördad, verkar ju ha varit rätt öppen med sin läggning..

I och med att han dog blev det ju svårt att göra en anmälan - öppen med sin läggning eller inte. Fast jag vet inte, en 15- och en 17-åring som söker efter bögar på ett nätforum för att gå hem till och råna, vilket sedan gått överstyr. Jag tycker det är långsökt.
Citera
2009-01-15, 22:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Jo, men den som lider av politiskt inkorrekta ryggmärgsreflexer, har ju samma problem, fast tvärtom: ska han hålla på muslimerna som hade ihjäl den perverse sexualnidingen, trots att han avskyr muslimer, eller ska han vara mot de bestialiska muslimska mördarna, trots att han anser att offret, som bög, är djävulens avföda?

Mycket bra poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Nej, Rami dömdes för hets mot folkgrupp på grund av yttranden om judar (och om sionister), inte för några brottsliga handlingar med bakomliggande hatmotiv.

Men dessa yttranden var ju just brottsliga handlingar riktat mot en minoritet - och borde därmed klassas som hatbrot? Eller vad krävs för att hets mot folkgrupp ska kunna klassas som hatbrott?

Edit: Ser att du besvarat mitt inlägg. Skickar ett PM kring det för att inte leda tråden off topic.
Senast redigerad av Troian 2009-01-15 kl. 22:42.
Citera
2009-01-15, 22:23
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Men dessa yttranden var ju just brottsliga handlingar riktat mot en minoritet - och borde därmed klassas som hatbrot? Eller vad krävs för att hets mot folkgrupp ska kunna klassas som hatbrott?
Hatbrott är "vanliga" brott (icke yttrandebrott, utan straffbara handlingar), när dessa förövas med hatmotiv (riktade mot specificerade grupper, varav "sexuell läggning" är en). Se: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hatbrott
Alltså det räknas som försvårande omständighet vid straffutmätningen för t ex mord om åklagaren kan visa att motivet för brottet helt eller åtminstone delvis var hat mot den grupp som den mördade tillhörde (i det fall som den här tråden gäller en eller flera sexuella minoriteter).
Citera
2009-01-15, 22:38
Bannlyst
bilden är nästan till hundra procent tagen på von lingens väg i malmö (från gripandet), scootrarna tillhör nästan säkert dom albanerna från NCC området, voughts väg.

2 ökända gårdar för sina kriminella familjer, minst 3 albanska, och 2 arabiska som är tungt kriminellt belastade inom häleri, narkotikahandel, rån, narkotikasmuggling, antingen hela familjen, eller bara sönerna. Dom har förekommit individuellt på efterlyst, insider och i många tidningsartiklar.

sen åker dom runt i sina scootrar på cykelvägen possesväg - von lingens väg, hela året om sedan 8-9 år tillbaks.

orkar dock ej namnge.
Citera
2009-01-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Menar du att det är äckligare om en homosexuell man har sex med en 15/17-åring än om det är en heterosexuell man som gör samma sak med en tonårig tjej?

Ja självklart.
Citera
2009-01-16, 00:18
Medlem
Citat:
Då polisen inlett en mordutredning tyder det mesta på att det inte var ett "visst" våld som utövades, utan ett synnerligen grovt sådant.

Vad som också talar mot att det rörde sig om "självförsvar" mot ett övergrepp är att ju att det verkar varit två gärningsmän i lägenheten. Det tyder på mycket dålig riskhantering att försöka antasta en person när dennes vän befinner sig i samma lägenhet.

Nu ska jag vara djävulens advokat för en gångsskull De/han kanske inte menade att skada honom dödligt, vållande osv. vettu

En möjlighet som jag däremot kan tänka mig är att 26-åringen gjort någon form av inviter riktat mot en av de båda, och nu sökte de upp honom för att plocka han. Vad som talar mot också det är väl att jag inte får intrycket att de umgicks i samma kretsar direkt. Den svenske 26-åringen, boendes i innerstan, har enligt medieuppgifter rört sig inom "gaykretsar" - ställ det mot en 15/17-årig muslim, enligt uppgifter i tråden härstammandes från Kosova, boendes i Malmös mindre exklusiva förorter.

Jag har svårt tänka mig hur de skulle kunna känna varandra.

Msn, ICQ, facebook, lunar. Bögen kanske raggade på ungdomssajter. Det är inte helt ovanligt att perversa personer gör det.

Ytterligare en möjlighet är någon form av droguppgörelse.

För övrigt skulle jag inte kalla en 26-åring som attraheras av och kan tänka sig idka sexuellt umgänge med en 15- eller 17-åring för pedofil.

Jag tycker att en peddovarning här är befogad. Men det blir väl så med dessa transsexuella, har de passerat en gräns är det lättare att passera nästa. Du känner väl till att bögar (eller icke-100% heterosexuella) är överrepresenterade bland pedofiler ? Det finns amerikansk statistik på detta.

Mina repliker i svart.
/N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in