2008-12-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Vad gäller att kunna se in i lägenheten gnm brevlådan, så stämmer det inte med mina erfarenheter att man kan se så särskilt långt, i alla fall inte i den trappuppgång där jag har varit. Men den ligger å andra sidan på husets ände, medan mordoffrets lägenhet ligger i trappan ett steg innanför ena änden.

Jag hade en 2,5 + kök och kunde se in i två rummen och köket utifrån genom brevlådan. Dock givetvs inte hela rummen, men en bra överblick.

Brevlådan var av typen med ett yttre lock som kunde fälls upp inåt i 90˚ och innanför fanns ett lock som gick att fälla upp helt med handen genom hålet utifrån.

Huset är K-märkt och får inte byggas om hur som helst så jag tvivlar på att alla helt plötsligt skulle bytt till en modernare modell av brevlåda, på bilden ser man att det är samma gamla dörrtyp som jag hade.
Citera
2008-12-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Jag hade en 2,5 + kök och kunde se in i två rummen och köket utifrån genom brevlådan. Dock givetvs inte hela rummen, men en bra överblick.

Brevlådan var av typen med ett yttre lock som kunde fälls upp inåt i 90˚ och innanför fanns ett lock som gick att fälla upp helt med handen genom hålet utifrån.

Huset är K-märkt och får inte byggas om hur som helst så jag tvivlar på att alla helt plötsligt skulle bytt till en modernare modell av brevlåda, på bilden ser man att det är samma gamla dörrtyp som jag hade.

Jag vet inte hur långt in man ser men jag har hört från bekanta som kände offret att de som larmade polisen såg ett ben när de tittade i brevlådan. Det betyder att han antingen låg vid dörren eller att man kunde se långt in. Kunde man se långt in så känns det märkligt att man bara skulle se benet.... om inte benet typ stack ut från ett rum!
Citera
2008-12-23, 19:22
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoekstra
Jag vet inte hur långt in man ser men jag har hört från bekanta som kände offret att de som larmade polisen såg ett ben när de tittade i brevlådan. Det betyder att han antingen låg vid dörren eller att man kunde se långt in. Kunde man se långt in så känns det märkligt att man bara skulle se benet.... om inte benet typ stack ut från ett rum!

Kan vara möbler som skymmer kroppen!
Citera
2008-12-23, 19:48
Medlem
Det spelar egentligen ingen roll hur långt in man ser. Hans vänner såg tillräckligt för att bedöma att polis skulle tillkallas.
Citera
2008-12-23, 21:02
Medlem
Detta brott kommer polisen säkert att lösa snabbt. De har säkert tagit in hans dator/telefon och då ser dom vem han stämt träff med på lördagen. Sedan är troligen saken klar.
Han kan ju inte ha blivit skjuten - det skulle grannarna hört. Det var ju mitt på lördagseftermiddagen.
Han kan inte heller ha blivit atackerad/jagad och dödad med flera knivhugg. Det skulle i så fall varit blod runt om i lägenheten och antagligen hörts skrik.
Jag gissar på att han blivit strypt eller dödad med ett enda kraftigt hugg.
Gift kan också räknas bort.
Troligen har pojkvännen varit på någon typ av uppdrag i Afganistan en längre tid och offret har då haft en relation med någon annan. Nu skulle PV komma hem och offret var tvungen att avsluta relationen med GM, som blev ordentligt sårad/förbannad.
Citera
2008-12-24, 05:28
Medlem
Andy Pandys avatar
Fler uppgifter om fallet. Enligt en ny artikel i Sydsvenskan, som citerar "poliskällor", blev mannen ihjälhuggen när han låg till sängs. Mordvapnet tycks inte ha hittats, för det beskrivs bara som "ett vasst föremål, troligtvis en kniv". Och mördaren tycks ha låst tillhållarlåset när han gick. Hur fick han tag i nyckeln? Antingen måste 26-åringen ha haft för vana att låta nyckeln sitta i låset på dörrens insida, eller så kände mördaren till var han brukade lägga nyckeln. Om det senare är sant, borde mördaren vara bekant med offret sedan tidigare.
Citera
2008-12-24, 07:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Och mördaren tycks ha låst tillhållarlåset när han gick. Hur fick han tag i nyckeln? Antingen måste 26-åringen ha haft för vana att låta nyckeln sitta i låset på dörrens insida, eller så kände mördaren till var han brukade lägga nyckeln. Om det senare är sant, borde mördaren vara bekant med offret sedan tidigare.

De kanske gick in i lägenheten tillsammans, och mördaren noterade då var han lade nyckeln. Brukar annars inte finnas så många ställen folk lägger nyckeln på, nån jackficka, på en bänk eller hurts, köksbordet... Kan också finnas nyckelskåp.

Jag känner heller inte till var mina närmaste vänner förvarar sina nycklar, gör ni det? Tror inte vi ska bry oss för mycket om det där med nycklarna. Att de hittats av mördaren behöver inte säga så mycket om deras relation.

Dock instämmer jag i slutsatsen, att mördaren med all sannolikhet var bekant med offret.
Citera
2008-12-24, 11:18
Medlem
Citat:
Fler uppgifter om fallet. Enligt en ny artikel i Sydsvenskan, som citerar "poliskällor", blev mannen ihjälhuggen när han låg till sängs. Mordvapnet tycks inte ha hittats, för det beskrivs bara som "ett vasst föremål, troligtvis en kniv". Och mördaren tycks ha låst tillhållarlåset när han gick. Hur fick han tag i nyckeln? Antingen måste 26-åringen ha haft för vana att låta nyckeln sitta i låset på dörrens insida, eller så kände mördaren till var han brukade lägga nyckeln. Om det senare är sant, borde mördaren vara bekant med offret sedan tidigare.

Får det inte riktigt att gå ihop. Nu har jag iofs inte sett hur lägenheten ser ut men det här stämmer inte! Jag vet att de som larmade polisen gjorde det eftersom de såg ett "ben". Om han mördades i sin säng så måste kroppen ha flyttats - eller såg man till sängen från brevlådan? Eller så är det fel att man hittade honom i sin säng!

Att mördaren låste och därmed hade nyckel betyder egentligen ingeting. Förmodligen hängde nyckeln i ett nyckelskåp?

I en artikel skriver man att han hade "många kompisar på nätet"? Han finns på facebook men har han varit aktiv på nån annan sida??
Citera
2008-12-24, 11:28
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoekstra
Att mördaren låste och därmed hade nyckel betyder egentligen ingeting. Förmodligen hängde nyckeln i ett nyckelskåp?

Jo, jag tycker det betyder rätt mycket. Mest betyder det att mördaren inte hade panik utan kunde tänka rationellt.
Citera
2008-12-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Jo, jag tycker det betyder rätt mycket. Mest betyder det att mördaren inte hade panik utan kunde tänka rationellt.

I och för sig.. Det mesta tyder väl på att det inte var ett panikartat dåd utan mer ett på förväg bestämt mord? Därför inget bråk, osv. Hade det varit panikdåd så hade mördaren varit fast vid den här tiden!
Citera
2008-12-24, 11:47
Medlem
tepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dock instämmer jag i slutsatsen, att mördaren med all sannolikhet var bekant med offret.

Min tanke om det hela var direkt att bögen som dog blev ihjälslagen av sin bög vän.
Hans bög pojkvän hade ju alibi som det skrivs och det får min hjärna att direkt tänka på att bögen hade en bögvän vid sidan av bögpojkvännen.
Och det uppstod drama i bögens lägenhet, i form av ett svartsjukedrama och bögvännen blev arg och dödade sin bög.

Summan av kardemumman: En bög mindre.
Citera
2008-12-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Min tanke om det hela var direkt att bögen som dog blev ihjälslagen av sin bög vän.
Hans bög pojkvän hade ju alibi som det skrivs och det får min hjärna att direkt tänka på att bögen hade en bögvän vid sidan av bögpojkvännen.
Och det uppstod drama i bögens lägenhet, i form av ett svartsjukedrama och bögvännen blev arg och dödade sin bög.

Summan av kardemumman: En bög mindre.

Moget skrivit verkligen blir nästan lite imponerad,sitter du hemma själv hela julhelgen och är lite bitter ?

Daniel eller som du föredrar att kalla honom bögen han har/hade mer vänner än dom flesta och en hel del av dessa är snygga tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in