2009-11-03, 20:58
Medlem
Rubarth23s avatar
AIK har chans att gå till gruppen i CL om man behåller nyckelspelarna, någon som vet hur många kval-omgångar det är till gruppspelet?
Citera
2009-11-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
AIK har chans att gå till gruppen i CL om man behåller nyckelspelarna, någon som vet hur många kval-omgångar det är till gruppspelet?

det är väl 3 kvalomgångar som tidigare år tror jag.
Citera
2009-11-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Genom att kasta flaskor på tjejer menar du?

Norling är en loser helt enkelt, överglänst av en ungdomstränare från Hammarby och Väsby. Stahre vann guld, Norling vann nada.

Eller förlåt, han vann väl superettan?

Ännu mer överlägset? Hur tänkte du nu? Är det överlägset att vinna
med 4 poäng?

Varför debatterar du om nått du inte har kunskap om?
Hade du haft lite kunskap i ämnet hade du inte skrivit att Norling var en loser.

Men vi backar bandet till hösten 2004 när AIK åkte ur och Norling tog över som tränare. Samtliga experter var helt eniga om att AIK skulle inte vara tillbaka i AS på minst 3 år. Exakt 1 år senare var AIK tillbaka efter en ren eriksgata i S1.
Citera
2009-11-03, 21:18
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante08
det är väl 3 kvalomgångar som tidigare år tror jag.
Okej, med "rätt" motstånd tror jag AIK har stora möjligheter om vi behåller truppen.
Citera
2009-11-03, 21:19
Medlem
Citat:
AIK behöver köpa en målskytt för att verkligen utmana om att komma till CL. Och jag vet inte riktigt, Kalmar gick ju in i andra omgången, men Blåvitt gick in i första. Men tre omgångar är det
Citera
2009-11-03, 21:22
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
AIK behöver köpa en målskytt för att verkligen utmana om att komma till CL. Och jag vet inte riktigt, Kalmar gick ju in i andra omgången, men Blåvitt gick in i första. Men tre omgångar är det
Målvakt vet jag inte, Tomi är riktigt jävla bra när han är i form. Topp-3 i Allsvenskan då faktiskt.
Citera
2009-11-03, 21:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Målvakt vet jag inte, Tomi är riktigt jävla bra när han är i form. Topp-3 i Allsvenskan då faktiskt.

Därför han skrev målskytt skulle jag tro.
Ärligt talat skulle det inte förvåna om ni klarar er till gruppspel i CL i bara farten. Ni är jävligt tajta defensivt och det skulle definitivt strö salt i övrigas sår.
Citera
2009-11-03, 21:28
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Därför han skrev målskytt skulle jag tro.
Ärligt talat skulle det inte förvåna om ni klarar er till gruppspel i CL i bara farten. Ni är jävligt tajta defensivt och det skulle definitivt strö salt i övrigas sår.
Oj är inte fullt koncentrerad ollar CL.

Tror Flavio kan växa till en riktig målsytt, speciellt om Ivan stannar. Flavio är giftig i de viktiga matcherna.

Defensiven är ruskigt viktig för att klara sig till gruppen.
Citera
2009-11-03, 21:32
Medlem
Rubarth23s avatar
På tal om Norling tror jag han skulle göra bättre ifrån sig i en mindre klubb tex bp, då han gillar att spela fint spel istället för vad som krävs i en storklubb, rakare spel med resultat.
Egentligen spelar det inte så stor roll hur AIK spelar, bara resultaten kommer.

I bp har han ingen press och kan spela hur fint han vill

Norling kommer alltid vara en Legend i AIK.
Citera
2009-11-03, 21:42
Medlem
Citat:
Du läste fel, jag skrev inte målvakt, jag skrev målskytt.

Och om jag var AIK:are skulle jag allt va lite osäker på Maanoja. Man kliver inte bara in och är en allsvensk toppmålvakt efter att varit borta ett år. Vet du hur långt Maanoja kommit i rehabiliteringen?
Citera
2009-11-03, 21:48
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Du läste fel, jag skrev inte målvakt, jag skrev målskytt.

Och om jag var AIK:are skulle jag allt va lite osäker på Maanoja. Man kliver inte bara in och är en allsvensk toppmålvakt efter att varit borta ett år. Vet du hur långt Maanoja kommit i rehabiliteringen?
Jag vet, såg det sedan.

Med lite matcher i benen är han grym igen.

Benet är läkt, han hade kunnat spela redan i år om han inte fick ett bakslag då det var något om att han inte rört på benet tillräckligt och något hänt med tårna.
Han tvingades till operation för 1-2 månader sedan vilken gick bra.
Det var dock oklart om hur lång tid han kan lira och är det fortfarande vad jag vet.
Tills nästa säsong är han garanterat tillbaka i alla fall.
Citera
2009-11-03, 21:59
Medlem
Efter två dagars semester återvänder jag till svensk media för att intala mig själv att guldet faktiskt hände. Ser till min förtjusning att polischefen lovar böter till oss planstormare, härligt. Har inte hängt med i svängarna här men det verkar som att de flesta är överens om att AIK är värdiga vinnare, gott så.

Det ryktas förövrigt om att Ing-Britts beryktade guldpytt snabbt byttes ut mot en fiskrätt istället.
TORSK!

Går tillbaka till semestern nynnandes:
"Tjerna till Ballon d'Or tjalalalala"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in