2009-11-01, 14:57
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag blir så nedstämd när jag såg bilden i DN där AIK fans går längst en gata i Göteborg med en stor banderoll där det står HATA HATA HATA GÖTEBORG
Jag är rädd att detta kommer att urarta till rena upploppen.

Otroligt omoget av AIK fansen. Oavset vilka som vinner kommer det att bli kaos efter matchen.
Senast redigerad av Herr.Ståtlig 2009-11-01 kl. 15:32.
Citera
2009-11-01, 14:58
Medlem
SweTechs avatar
snillet_1 fortsätter att skriva OT inlägg och får härmed en tillsägelse.
Chattartade inlägg hålls i matchtråden.
//Moderator
Citera
2009-11-01, 16:06
Medlem
SweTechs avatar
Nä nu har du fått tillräckligt med chanser..
kolio får en tillsägelse för OT

//Moderator
Citera
2009-11-01, 17:00
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Götet och Kalmar vek så klart ner sig totalt. Jag förstår inte vad som hände med Gbg i andra? Dom såg nästan ointresserade ut? Förmodligen brände dom allt krut i första halvlek..hade Tobbes skott gått in så tror jag inte att gnaget kommit ikapp. Sämsta fotbollsåret någonsin för min del
Citera
2009-11-01, 17:02
Medlem
spleendids avatar
Ja, vad ska man säga. Även fast jag avskyr föreningen AIK kan jag inget annat än unna dessa tappra klacksnubbar lite glädje i sin inrutade lilla läktarvärld. Det här är framför allt deras dag, och just det kan man inte ta ifrån de. För har man stått där och stampat i rusk och regn, då orkar åtminstone inte jag vara bitter. Jag kapitulerar, och ger mig istället in i min egna lilla värld. Grattis!

Dessutom tycker jag mest synd om alla bajare som inte fick ett rätt denna eftermiddag.

Jag trodde att bitterheten skulle vara större: "Allsvenskan kan tyna bort i Göteborg ikväll om inte IFK vinner. Det vore tråkigt för avslutningen, och om AIK mot förmodan skulle ta hem serien i år får man huka sig i försvarsställning, gapflabba åt det enfaldiga klackpacket, och gotta sig åt att även dessa små obetydliga liv en väldigt vacker dag kommer att slockna bortom all vetskap av årets Allsvenska."

Men med facit i hand är jag ändå lättad. Nu har Stockholm fått sina tvillingar AIK och Djurgården med lika många SM-Guld, och hur gott luktar inte det, istället för ett par skrikande småbröder och en raljant storebror från Östermalm. Nej, tacka vet jag oavgjort.
Senast redigerad av spleendid 2009-11-01 kl. 17:05.
Citera
2009-11-01, 17:04
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Ja, vad ska man säga. Även fast jag avskyr föreningen AIK kan jag inget annat än unna dessa tappra klacksnubbar lite glädje i sin inrutade lilla läktarvärld. Det här är framför allt deras dag, och just det kan man inte ta ifrån de. För har man stått där och stampat i rusk och regn, då orkar åtminstone inte jag vara bitter. Jag kapitulerar, och ger mig istället in i min egna lilla värld. Grattis!

Dessutom tycker jag mest synd om alla bajare som inte fick ett rätt denna eftermiddag.

Jag gillar inte Allsvensk fotboll men man måste bli lite imponerad av prestationen att vända en avgörande match på bortaplan och vinna.
Grattis AIK.
Citera
2009-11-01, 17:16
Medlem
spleendids avatar
Sen kan man inte sluta imponeras av Djurgårdens resning. Tre raka segrar när det som bäst behövdes. Inför avslutningen var man inte ens i närheten av två raka. Det är ändå viss stolthet. Förmodligen mycket tack vare Jonsson. Den forne landslagsmannens blotta närvaro höjde väl hela laget. Starkt!
Citera
2009-11-01, 17:17
Medlem
Deedzs avatar
Fyfan va skönt!

Mutumba och Pavey, vilka karaktärer!

Sjukt grymt att Tjerna fick göra mål.
Citera
2009-11-01, 17:18
Medlem
SweTechs avatar
För er som inte kan hålla nivån..
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1043271

Håll er i den tråden så slipper ni tillsägelser.
//Moderator
Citera
2009-11-01, 17:20
Medlem
hazard simpsons avatar
Kul för gnagarna att få fira sina hjältar ännu en gång på råsunda i cupfinalen. Vem skrev manus till det? haha
Citera
2009-11-01, 17:21
Medlem
Viking-s avatar
Ja vad ska man säga, så fantastisk glädje, men endå så otroligt bittert att man inte hade möjligheten att vara där. Tjerna förtjänade att avgöra matchen.
Det här laget kommer att fastna i minnet rätt länge.
IFk goda tvåor, det har de förtjänat efter att ha spelat så bra trots sina skador, men jag väntade riktigt aldrig mig att IFK skulle vinna.
Stahre, många tränare som tagit guld i sina debutår?
Citera
2009-11-01, 17:29
Medlem
matte85s avatar
Grattis AIK och AIK fans

Man får väll lite motvillit säga grattis till alla AIKare. Imponerande att vända underläge till vinst i en guldmatch på bortaplan.

Nu måsta AIK fan lyckas i CL, har varit riktigt tunt med svenska lag som lyckats i CL sen mitt älskade HIF var där (även om HIF tyvärr skämde ut sig de sista matcherna i årets allsvenska, var nog bara hammarby som var sämre).

Men återigen, Grattis alla AIKare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in