2009-10-29, 01:38
  #10249
Medlem
feldgraus avatar
Håller med om uppskattningen och försöker mig på att utöka det hela med:

IFK Göteborg - runt 6 000
Malmö FF - runt 8 000

/feldgrau
Citera
2009-10-29, 01:39
  #10250
Medlem
var nyss inne och kollade oddset på att Aik eller Göteborg vinner Allsvenskan. Att Aik vinner står i 1,55 och att Göteborg står i 2,40. Vad har ni att säga om det? Tycker ändå att Aik står lite väl lågt. Visst dom vinner på oavgjort men Göteborg känns ändå starkast just nu?
Citera
2009-10-29, 01:43
  #10251
Medlem
Joel^_^s avatar
Ibland får jag känslan över att domarbasen och SVFF hatar ÖSK, det känns som dom sällan får ett domslut med sig.
Citera
2009-10-29, 01:44
  #10252
Medlem
Niroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennis116
var nyss inne och kollade oddset på att Aik eller Göteborg vinner Allsvenskan. Att Aik vinner står i 1,55 och att Göteborg står i 2,40. Vad har ni att säga om det? Tycker ändå att Aik står lite väl lågt. Visst dom vinner på oavgjort men Göteborg känns ändå starkast just nu?
Inget av lagen känns särskilt starka just nu. Vi var alldeles för dåliga idag och ifk imponerade verkligen inte mot hbk (förutom tobbes farsa har inga pengar)
Citera
2009-10-29, 01:51
  #10253
Bannlyst
Någon här frågade vem som skulle kunna tänkas gå på TFF-Gefle en oktoberkväll nu när "publikmagneterna" Hammarby är borta och Djurgården hänger på fallrepet? Jag, exempelvis. Jag skulle gå och se TFF-Gefle och jag skulle ta med både biljettpengar och vintermössa. Allt för våra blåa pågar.

Sen är det helt sonika som så att Allsvenskan avgörs på planen, inte genom hur många supportrar en klubb har eller hur maffiga tifon en supporterklubb kan häva ur sig. Jag ser alltså med tillförsikt fram emot våra nya allsvenskar Åtvidaberg och Mjällby till nästa säsong. Skönt att stockholmarna för en gångs skull fått en knäpp på näsan och jag hoppas vid allt som är heligt att IFK Göteborg kniper guldet. Jag ser hellre bucklan på Kamratgården än hos AIK. Varför? Tja, ni kommer väl att hävda att det beror på mitt 08-komplex. Nåväl...

Nu laddar vi om för en bättre placering än 9-10 nästa säsong. Övre halvan för Prahls pågar, tack. Jag vet att det retar skiten ur fotbolls-Sverige så det är givetvis extra krydda på pommesen.

// Roger P.
Citera
2009-10-29, 02:19
  #10254
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Frågan är ju också varför färre skulle gå och se TFF-Gefle än i år bara för att Hammarby och DIF spelar i en annan division...
Citera
2009-10-29, 02:21
  #10255
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Frågan är ju också varför färre skulle gå och se TFF-Gefle än i år bara för att Hammarby och DIF spelar i en annan division...
Jo, det är ju sant. Det känns inte som att TFF och Djurgården direkt konkurrerar om samma målgrupp, så att säga...

// Roger P.
Citera
2009-10-29, 03:03
  #10256
Medlem
LikeAGloves avatar
Mig veterligen har varenda solnasork gapat sig hesa så fort IFK har fått ett domslut med sig, man behöver inte bläddra långt bak i chattrådarna för att läsa kommentarer som "IFK har mutat domaren" osv

Igår är det endast tack vare Strömbergsson med bihang som AIK får med sig poäng, inte nog med ett bortdömt örebromål, Porokara berövas dessutom på en solklar straff

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01057/Offsidetva_1057714k.jpg
Citera
2009-10-29, 03:46
  #10257
Medlem
Bill Cliffs avatar
Det är fotboll. Hade Örebro fått första målet hade matchbilden sett fullständigt annorlunda ut. Den som säger att örebro hade vunnit med sitt bortdömda mål vet inte hur fotboll går till. Men det är klart, man kan ju alltid vara efterklok...
Citera
2009-10-29, 04:17
  #10258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove

Igår är det endast tack vare Strömbergsson med bihang som AIK får med sig poäng, inte nog med ett bortdömt örebromål, Porokara berövas dessutom på en solklar straff



HAHAHAHA.... Solklar straff? såg du ens situationen? snarare frispark till Jonsson
Citera
2009-10-29, 07:02
  #10259
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Håller med om uppskattningen och försöker mig på att utöka det hela med:

IFK Göteborg - runt 6 000
Malmö FF - runt 8 000

/feldgrau

Om det nu vore så, hur fan kom det då sig att mff hade under 8000 förra säsongen? MFF har inte en kärna på över 5000 resten är plast.

2008
mff-hbk 7486
mff-ösk 6651
mff-giffarna 6580
__________________
Senast redigerad av guldkorn 2009-10-29 kl. 07:05.
Citera
2009-10-29, 09:04
  #10260
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Mig veterligen har varenda solnasork gapat sig hesa så fort IFK har fått ett domslut med sig, man behöver inte bläddra långt bak i chattrådarna för att läsa kommentarer som "IFK har mutat domaren" osv

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01057/Offsidetva_1057714k.jpg
Ju fler gånger man ser den situationen ju troligare är det att linjedomaren blivit hotad/mutad inann matchen. Olsen är ju minst en meter onside.....inte en aikåare i närheten.....bara 2 spelare att hålla kolla på. Så usel får/kan man inte vara. Nån som tror på allvar att det hade hänt nåt annat lag i allsvenskan?
Ja förutom göteborg då, för vi fuskar ju jämt bla.bla,bla.bla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in