Någon här frågade vem som skulle kunna tänkas gå på TFF-Gefle en oktoberkväll nu när "publikmagneterna" Hammarby är borta och Djurgården hänger på fallrepet? Jag, exempelvis. Jag skulle gå och se TFF-Gefle och jag skulle ta med både biljettpengar och vintermössa. Allt för våra blåa pågar.
Sen är det helt sonika som så att Allsvenskan avgörs på planen, inte genom hur många supportrar en klubb har eller hur maffiga tifon en supporterklubb kan häva ur sig. Jag ser alltså med tillförsikt fram emot våra nya allsvenskar Åtvidaberg och Mjällby till nästa säsong. Skönt att stockholmarna för en gångs skull fått en knäpp på näsan och jag hoppas vid allt som är heligt att IFK Göteborg kniper guldet. Jag ser hellre bucklan på Kamratgården än hos AIK. Varför? Tja, ni kommer väl att hävda att det beror på mitt 08-komplex. Nåväl...
Nu laddar vi om för en bättre placering än 9-10 nästa säsong. Övre halvan för Prahls pågar, tack. Jag vet att det retar skiten ur fotbolls-Sverige så det är givetvis extra krydda på pommesen.
// Roger P.