2009-10-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Ja, främst för att det är ett annat sorts fusk. Ett fusk som över huvud taget inte finns med som en vanlig företeelse i spelet då man tar för givet att man inte ska göra så. Det finns reglementen för filmningar och armbågar och de bestraffas därefter. Men att manipulera målramarna gång på gång för att vinna fördelar är utanför spelet och gör så att lagen inte ens spelar på lika villkor. Det är som om det ena laget skulle manipulera det andras material, fullständigt oacceptabelt och mot allt vad fair play heter.

Precis. Att filma eller sätta en armbåge ändrar inga förutsättningar, att ändra målet gör det. Precis på samma sätt som att om man skulle måla om planen så att straffpunkten är längre bort och någon kanske missar. Eller göra mållinjen böjd osv.
Citera
2009-10-18, 18:52
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Precis. Att filma eller sätta en armbåge ändrar inga förutsättningar, att ändra målet gör det. Precis på samma sätt som att om man skulle måla om planen så att straffpunkten är längre bort och någon kanske missar. Eller göra mållinjen böjd osv.

Filma till sig en straff som Elfsborg sätter och därmed vinner matchen med 1-0 är i allra högsta grad att ändra förutsättningarna. Elfsborg vann endast pga denna filmningen t.ex. Kan du peka på en match blåvitt vunnit enbart pga stolpflytt? Nej just det, det har inte påverkat något öht.
Citera
2009-10-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Filma till sig en straff som Elfsborg sätter och därmed vinner matchen med 1-0 är i allra högsta grad att ändra förutsättningarna. Elfsborg vann endast pga denna filmningen t.ex. Kan du peka på en match blåvitt vunnit enbart pga stolpflytt? Nej just det, det har inte påverkat något öht.

Ja, men man hade lika gärna kunnat missa straffen. Att domaren är så patetiskt dålig är ju bara att tacka och ta emot för platskinesen.
Citera
2009-10-18, 19:07
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ja, men man hade lika gärna kunnat missa straffen. Att domaren är så patetiskt dålig är ju bara att tacka och ta emot för platskinesen.

Den stora frågan är då: varför ska inte Kim bara tacka och ta emot för att domarna är så patetiskt dåliga att de missar att han flyttar stolparna?

/feldgrau
Citera
2009-10-18, 19:10
Medlem
perzs avatar
Aik har 9st 1-0 vinster och har gjort lika många mål som Brommapojkarna. Jag tycker det är förjävla tråkigt rent ut sagt att man skall gå och vinna SM-guld på tråkig fotboll. Men men, alla poäng räknas och tabellen ljuger inte.

Spelar Aik väldigt tufft och fysiskt? Jag har inte sett så mycket av deras matcher, men det jag har sett har varit väldigt hetsigt från publik mot domare och motståndspelare, vilket smittat av sig på spelarna som spelade sjukt aggresivt i närkamper.
Armbågen var den avsiktlig? Det kan ha varit det fulaste jag har sett i Allsvenskan sen Thomas Rosenqvist gjorde karatespark på en Gaisspelares huvud.

Det blir spännande imorgon nere i Malmö. Jag tror Blåvitt har råd att kryssa den matchen. Men Malmö borde vara sjukt taggade på att förstöra Blåvitts guldchanser och 2-1 är nog mitt tips.
Citera
2009-10-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Den stora frågan är då: varför ska inte Kim bara tacka och ta emot för att domarna är så patetiskt dåliga att de missar att han flyttar stolparna?

/feldgrau
Det är väl snarare reglerna än domarna som är dåliga. Och det är nästan ännu värre
Citera
2009-10-18, 19:20
Medlem
One-Loves avatar
Citat:

Haha. Aha, bara för att han skulle kunnat missa så påverkade det ingenting? Vad i helvete spelar det för roll, han satte ju den.

Jag har förstått att du är lite av ett troll som bara skriver meningslösa inlägg för att provocera, inlägg som helt saknar substans. Jag kan förstå att du tycker att det är kul men vad får du ut av det?
*Du kommer aldrig bli tagen seriöst, även om du för en gångs skull skulle ha något vettigt att skriva.
*Du sprider uppfattningen(missuppfattningen?) om att gnagare är högst begränsade i sin tankeförmåga. Detta är något jag själv skulle akta mig för, jag ser gärna att folk respekterar min supportergrupp, något du absolut inte har något intresse av.
Citera
2009-10-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perz
Aik har 9st 1-0 vinster och har gjort lika många mål som Brommapojkarna. Jag tycker det är förjävla tråkigt rent ut sagt att man skall gå och vinna SM-guld på tråkig fotboll. Men men, alla poäng räknas och tabellen ljuger inte.
Citat:
Ursprungligen postat av perz
Jag har inte sett så mycket av deras matcher

Vad tur att du uttalar dig om att AIK spelar tråkig fotboll när du inte sett så mycket av våra matcher. Fast det klart, fotboll är ju bara kul när det blir mål så det räcker ju egentligen att se alla mål efteråt på Aftonbladets målservice.
Citera
2009-10-18, 20:41
Medlem
reitschules avatar
Alltså, om inte diskussionen handlar om vilken klubb som är Sveriges största, så handlar den om vilken som är den värsta. Är det verkligen en diskussion när alla bara sitter och skriker rakt ut? Vissa här är värre än fyra-åringar.
Ibland känns det som att en del supportrar har ögonbindlar på sig, att ens klubb inte kan göra fel oavsett om det handlar om skattebrott, registreringsfel, säkerhetsproblem på läktaren. Ni vet att klubben inte skulle försvara er in i döden, varför försöker ni då göra det för klubben? Att älska någonting handlar om att se båda sidor av det, både det vackra och det fula.

Att försvara fusk genom att säga "det har alltid varit så", eller "alla gör så" är ju helt meningslöst. Klart att vi ska stävja fusket inom fotbollen, precis som vi ska stävja idioter på läktare och i styrelserum.

Ni som hoppar på andra som känner kärlek för en annan fotbollsklubb än vad ni själva gör - känner ni bara folk som håller på samma klubb som ni själva?
Personligen är jag djurgårdare, men alla mina närmsta vänner är antingen gnagare eller bajare.
Förstår inte varför beteende som skulle anses vara socialt inacceptabelt eller till och med förtal i verkligheten vi alla andra lever i, anses vara helt lugnt på internet..
Citera
2009-10-18, 20:53
Medlem
P3RK3L3s avatar
Domarnas usla arbete drabbar alla lag lika mycket och därför känns allt det här jävla gnället om eventuella förfördelningar oerhört tröttsamt att lyssna på.

Det här är ett fotbollsforum men ibland känns den mer som typ ett fikarum på ett äldreboende i Örebro kanske, fullt med gnällkärringar.

Rant over.
Citera
2009-10-18, 20:58
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Domarnas usla arbete drabbar alla lag lika mycket och därför känns allt det här jävla gnället om eventuella förfördelningar oerhört tröttsamt att lyssna på.

Det här är ett fotbollsforum men ibland känns den mer som typ ett fikarum på ett äldreboende i Örebro kanske, fullt med gnällkärringar.

Rant over.
Det är ju så. Varenda jävel får för sig att om domarna blir bättre skulle just deras lag börja plocka poäng hit och dit.

Logiskt tänkande hör inte hemma på läktaren.
Citera
2009-10-18, 21:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Logiskt tänkande hör inte hemma på läktaren.

Damn right! Var skulle man i så fall få utlopp för sina aggressioner om man skulle tvingas tänka helt logiskt på läktarplats?

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in