2009-10-04, 15:17
Medlem
jansdieters avatar
Min startelva skulle nog bli

Öhrlund
Jonsson - Jos - Nisse - Tjerna
Özkan - Dulee - Ortiz - Mutumba
Obolo - Flavio

Skulle nog välja att ha Tjerna på vänsterbacken mest för rutinen och faktumet att han gjorde en bra jävla insats mot dif. Och då känns det inte helt rätt (eller lätt) att peta han inför den här matchen. Dessutom tror jag att han skulle kunna tillföra en ganska bra trygghet defensivt.

Väljer nog Özkan framför Pavey med tanke på att den förste iallafall har mera match i benen än den andra. Tycker dock inte att Özkan varit speciellt bra sedan han kom tillbaka från skadan.
Citera
2009-10-04, 15:29
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Jag hoppas att ni och dif åker ner iår. Men att bajen skärper till sig och får en nystart och går upp i allsvenskan 2010. Däremot dif, fyfaaan vad dom ska tappa mycket fans asså

Jag hoppas att vi och bajen åker ur.
Nästa år så blir det heta derbyn ajk-BP, BP-ajk.
Ni kommer dra in mycket pengar, å tanken på att ni ligger minus med
pengar nu. Ni vill att vi åke ner, det förstår jag det hade jag gort med.
Men ekonomin i ajk vill inte
Citera
2009-10-04, 15:30
Medlem
Var tvungen att gå in på Elfsborgs hemsida för att kolla om de skrivit någon inför-rapport. Slösurfar vidare in på spelarpresentationer och ser till min förtjusning att varje spelare har en spelarpresentation med frågor som:

Får man ta av det undre lagret på Aladdinasken innan det övre är färdigätet?
Vilken kändis skulle du vilja vara, om du inte fick vara dig själv?
Jordgubbar/Hallon?
Fräcka bilar/Fräcka båtar?

och så favoriten från Tacos profil:

Bästa maten: Tacos.

Det är tamejfan dags för ett Taco-tifo där tacon blir slukad av BA-råttan...
KROSSA ELFSBORG!
Citera
2009-10-04, 15:46
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Var tvungen att gå in på Elfsborgs hemsida för att kolla om de skrivit någon inför-rapport. Slösurfar vidare in på spelarpresentationer och ser till min förtjusning att varje spelare har en spelarpresentation med frågor som:

Får man ta av det undre lagret på Aladdinasken innan det övre är färdigätet?
Vilken kändis skulle du vilja vara, om du inte fick vara dig själv?
Jordgubbar/Hallon?
Fräcka bilar/Fräcka båtar?

och så favoriten från Tacos profil:

Bästa maten: Tacos.

Det är tamejfan dags för ett Taco-tifo där tacon blir slukad av BA-råttan...
KROSSA ELFSBORG!

Haha kollade också in på sidan, Emir Bajrami låter ganska tjock: Pizza/Hamburgare: Pizza, pizza, pizza, inget snack. Kebabpizza.
Citera
2009-10-04, 15:55
Medlem
Rubarth23s avatar
Halvtid i samtliga matcher nu,
BP-Bajen 0-1 Simon Helg 45'
Helsingborg-Häcken 0-0
Gefle-Halmstad 1-0 Daniel Westlin 2'
Citera
2009-10-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Jag hoppas att vi och bajen åker ur.
Nästa år så blir det heta derbyn ajk-BP, BP-ajk.
Ni kommer dra in mycket pengar, å tanken på att ni ligger minus med
pengar nu. Ni vill att vi åke ner, det förstår jag det hade jag gort med.
Men ekonomin i ajk vill inte

Du behöver inte oroa dig, vi låter Bajen vara kvar medan ni faller i förevig glömska. Bajen kan till skillnad från er bjuda på lite riktiga publikmatcher och är därmed en bättre kandidat att ha kvar i Allsvenskan. När det sen står klart att ni åker ur plundrar vi er på era bästa sponsorer och låter Bajen få resten, cirkeln är sluten. Det började för några minuter sen med 1-0 mot BP...
Citera
2009-10-04, 16:15
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Du behöver inte oroa dig, vi låter Bajen vara kvar medan ni faller i förevig glömska. Bajen kan till skillnad från er bjuda på lite riktiga publikmatcher och är därmed en bättre kandidat att ha kvar i Allsvenskan. När det sen står klart att ni åker ur plundrar vi er på era bästa sponsorer och låter Bajen få resten, cirkeln är sluten. Det började för några minuter sen med 1-0 mot BP...

Så sant, så sant. Hoppas verkligen att jyrgårn åker ner och aldrig mer går upp igen. Dom behövs ej i allsvenskan. sämre och tråkigare fans/lag får man leta efter
Citera
2009-10-04, 16:33
Medlem
Paperkorgs avatar
Ni har en syskonkärlek och det märks verkligen
Citera
2009-10-04, 16:45
Medlem
Evers1s avatar
3-1 till Elfsborg ikväll! De jävla råttorna från sthlm ska inte få några mer poäng. Elfsborg kommer plocka guldet
Citera
2009-10-04, 16:58
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Bajen skrällde rejält, oväntat. Den lilla chansen vi har nu är att dif-öis slutar oavgjort och att ingen av dom vinner något mer iår. Men det är nog att hoppas på för mycket
Citera
2009-10-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Min startelva skulle nog bli

Öhrlund
Jonsson - Jos - Nisse - Tjerna
Özkan - Dulee - Ortiz - Mutumba
Obolo - Flavio

Skulle nog välja att ha Tjerna på vänsterbacken mest för rutinen och faktumet att han gjorde en bra jävla insats mot dif. Och då känns det inte helt rätt (eller lätt) att peta han inför den här matchen. Dessutom tror jag att han skulle kunna tillföra en ganska bra trygghet defensivt.

Väljer nog Özkan framför Pavey med tanke på att den förste iallafall har mera match i benen än den andra. Tycker dock inte att Özkan varit speciellt bra sedan han kom tillbaka från skadan.
Tycker att de låter säkrare att ha Tjerna på kanten än Atta i mittförsvaret. Dessutom kommer AIK säkert inte gå lika högt upp med ytterbackarna som de brukar och då är Tjerna ett bra alternativ.

Varken Pavey eller Özkan känns som något särskilt bra alternativ men, men Pavey är de minst sämsta.

För övrigt tror jag på 2-0 till gnaget. Om ni förlorar den här matchen tar Ellos guldet
Citera
2009-10-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Ni har en syskonkärlek och det märks verkligen

Det handlar mer om att man aldrig någonsin kommer ta Bajen på allvar, så de kan gott få vara kvar. Å andra sidan tar man ju inte längre er på något större allvar med dagens styrelse, spelarmaterial och inte minst tränare. Dessutom är Bajen mer lika oss när det kommer till supporterskap, de har varit där i alla år trots uteblivna framgångar. Något som tyvärr inte ni mäktar med... Men se det från den ljusa sidan, hockeyn har ju börjat igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in