2009-09-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Rami missar matchen mot MFF pga nackspärr, han har väl tittat för mycket på hur det går för aik i tabellen Castro-Tello har också nackspärr och verkar ev missa matchen också..börjar undra vad spelarna gör på träningarna

Kan det kanske vara så att dom råkat ut för en "nackspärr"?
Dvs spelar sjuka för att slippa stå till svars för dom sista matcherna som skickar ner dom en division.

Ett trick jag själv körde med som ungdomsspelare. När det var en tät match så var jag livrädd för vår träningsledare att jag som back skulle klanta till det för hela laget. Så vid någon duell i slutet av matchen så fick jag "ont".
Citera
2009-09-27, 16:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, först säger man fusk = fusk men sen när det gäller andra lag än IFK så ska det tydligen inte gå att granska i efterhand.

Syns ju klart och tydligt på repriserna vad som händer. Med tanke på att Christensen fick 40 sidor, det här borde väl få 10-20, och sen en filmning 30 och livstids avstängning. Bort med Bojan från plan, han filmade ju tidigare under säsongen.

Vad bra då att domaren hade tillgång till respriser från 10 olika vinklar.

Det är ju liksom inte så lätt för domaren att ge ett straff på någon som har flyttat in stolparna. När någon spelare filmar eller tacklar någon brutalt då kan ju domaren ingripa med frispark, gult eller rött kort.
Citera
2009-09-27, 16:45
Medlem
Hammarby känns som en otroligt oproffsig klubb.

"– Jag sitter i en bil på väg från bokmässan i Göteborg. Jag vill inte kommentera något som jag vet så lite om, säger Hammarbys ordförande Staffan Thorsell när Sportbladet når honom i pausvilan. "
Citera
2009-09-27, 16:46
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Kan det kanske vara så att dom råkat ut för en "nackspärr"?
Dvs spelar sjuka för att slippa stå till svars för dom sista matcherna som skickar ner dom en division.

Ett trick jag själv körde med som ungdomsspelare. När det var en tät match så var jag livrädd för vår träningsledare att jag som back skulle klanta till det för hela laget. Så vid någon duell i slutet av matchen så fick jag "ont".

Kan ligga något i det, är inte bara spelarna som gömmer sig när det osar katt:

"Jag sitter i en bil på väg från bokmässan i Göteborg. Jag vill inte kommentera något som jag vet så lite om, säger Hammarbys ordförande Staffan Thorsell när Sportbladet når honom i pausvilan"

Detta ang bengalerna mot MFF idag, bokmässan är viktigast så klart

edit: äh nån hann före
Citera
2009-09-27, 16:50
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Hammarby känns som en otroligt oproffsig klubb.

"– Jag sitter i en bil på väg från bokmässan i Göteborg. Jag vill inte kommentera något som jag vet så lite om, säger Hammarbys ordförande Staffan Thorsell när Sportbladet når honom i pausvilan. "

Jo det är ju det faktum att vår styrelseordförande inte sitter hemma framför tvn just nu som gör att det går dåligt, brutalt bra analys där.

Lust att motivera vad det gör för skillnad om det nu är så "oproffsigt"
Citera
2009-09-27, 16:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det är ju liksom inte så lätt för domaren att ge ett straff på någon som har flyttat in stolparna.

Nähä? Det är väl bara att stega fram och visa upp ostskivan? Vad är det som är svårt med det? Om domaren nu sett situationen. Tydligen gjorde han inte det gällande Kim. Tydligen inte heller gällande Daudas fula spark. I det ena fallet, som inte påverkat något matchskede ö h t skriks det om poängavdrag, degradering och avstängning. I det andra fallet, som ledde fram till ett mål skriks det ingenting.

Konsekvent.

Och sluta snacka om "i ögonblickets hetta", antingen sparkar man inte efter spelare när bollen är utom räckhåll, eller så gör man det.

/feldgrau
Citera
2009-09-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jo det är ju det faktum att vår styrelseordförande inte sitter hemma framför tvn just nu som gör att det går dåligt, brutalt bra analys där.

Lust att motivera vad det gör för skillnad om det nu är så "oproffsigt"

Ni är påväg ur Allsvenskan. Er ordförande ser inget intresse utav att följa lagets utveckling i slutskedet av serien, utan väljer att planera in ett besök på bokmässan i Göteborg.

Han vet dessutom inte vad det står i matchen och verkar således skita fullständigt i hur det går. Hade jag varit i hans sits så hade jag besökt Swedbank Stadion och visat att man brinner för klubben och visar engagemang. Det ger dessutom ett seriöst intryck.

Ett annat briljant citat av honom: "Med sådana här fans förtjänar vi inte att vara kvar i Allsvenskan".

Ridå, Bajsen!
Citera
2009-09-27, 16:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, först säger man fusk = fusk men sen när det gäller andra lag än IFK så ska det tydligen inte gå att granska i efterhand.
Ta du och sopa upp utanför din egen dörr först, för ser du en sådan här situation som fusk.
Så har du timmar framför dig att försvara allt erat "fusk" som ni skapat i era matcher, eller funkar detta bara på andra lag.
Rätt så korkat det du säger, låter bara som en bitter förlorare när du pratar så.

Finns inga likheter med de två olika incidenter, domaren bedömde att det var just situation.
Så ta upp det med domaren om du har problem med domslutet.

Kim´s fusk var utanför spelet därför är det mer eller mindre omöjligt för domaren se det.
Domaren var inte lång borta och titta på situationen och bedömningen var att det var en just närkamp som blev mål på.

Din bitterhet är rolig att skåda, för den ser så patetisk ut.
Citera
2009-09-27, 17:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Ni är påväg ur Allsvenskan. Er ordförande ser inget intresse utav att följa lagets utveckling i slutskedet av serien, utan väljer att planera in ett besök på bokmässan i Göteborg.

Han vet dessutom inte vad det står i matchen och verkar således skita fullständigt i hur det går. Hade jag varit i hans sits så hade jag besökt Swedbank Stadion och visat att man brinner för klubben och visar engagemang. Det ger dessutom ett seriöst intryck.

Kanske har missat det men var säger han att han inte vet vad det står i matchen?

Jag ser fortfarande inget problem i att styrelsens ordförande inte ser bortamatchen live på plats, det är antagligen inte ens särskilt vanligt. Jag menar han är ju varken VD eller sportsligt ansvarig inte sant?

så vilket syfte fyller han genom att vara på plats förutom att det enligt dig visar "engagemang"
Citera
2009-09-27, 17:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Din bitterhet är rolig att skåda, för den ser så patetisk ut.

Din bitterhet mot IFK är också ganska rolig att skåda.

0-4 sved lite väl mycket eller?

/feldgrau
Citera
2009-09-27, 17:35
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Det jag är mest chockad ja jag sa det chockad över är att IFK-supportrar har mage att klaga över att de avsiktligt får skit när de är förbundets största gullegris i världen.

En tveksam situation och direkt är allt fusk överallt.

Se detta som lite karma istället.
Va, förbundets största gullegris? Är nånting jag och alla andra missat.....gnaget är det och det vet alla!
Citera
2009-09-27, 17:52
Medlem
charmörens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nähä? Det är väl bara att stega fram och visa upp ostskivan? Vad är det som är svårt med det? Om domaren nu sett situationen. Tydligen gjorde han inte det gällande Kim. Tydligen inte heller gällande Daudas fula spark. I det ena fallet, som inte påverkat något matchskede ö h t skriks det om poängavdrag, degradering och avstängning. I det andra fallet, som ledde fram till ett mål skriks det ingenting.

Konsekvent.

Och sluta snacka om "i ögonblickets hetta", antingen sparkar man inte efter spelare när bollen är utom räckhåll, eller så gör man det.

/feldgrau

Fast jag tycker det kanske att fällningar som denna Dauda gjorde inte var så ful, brukar ju vara flera sådana situationer per match, fast den ledde ju fram till ett mål. Medans Kims stolpflytt var ganska så osportslig. Nu tycker jag jag inte att Kims stolpgrej ska få några repressalier men att jämföra den med Daudas fällning tycker jag va ett "missnöje över att förlora poäng"-grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in