2009-09-24, 14:53
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Det står ju även klart att Aik har en ekonomi som gör att det kan bli aktuellt med indragning av elitlicensen, i alla fall om SvFF använder sig av samma kriterier som mot Örebro, efter säsongen. Frågan är då, bör inte AIK kunna visa upp en rimlig handlingsplan redan nu, för det står ju nu ganska klart att det finns en utbredd okunskap runt hur man hanterar en ekonomi. Och vi vill ju inte hamna i den sitsen att aik först vinner SM-guld, sen blir av med elitlicensen och därmed även sm-guldet för att de fuskat sig fram.

Skulle SvFF ta guldet ifrån oss så kommer iallafall jag (och säkert fler med mig) att tända eld på SvFF's kontor.
Citera
2009-09-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Uppenbarligen är det ju örebros fel att inte stolparna var fast förankrade.....ner med dom i superettan bara.

vadå Örebros fel? de är väl inte Örebros fel...? betyder det då att tex, om det skulle vara riktigt gräs på Bern, att tex ena målvakten börjar gräva med en spade och bygger upp en ramp framför målet? vems fel är det? är det han som bygger rampen eller Örebros fel för att man kan göra så..?
Citera
2009-09-24, 15:00
Medlem
Citat:
Det står ju även klart att Aik har en ekonomi som gör att det kan bli aktuellt med indragning av elitlicensen, i alla fall om SvFF använder sig av samma kriterier som mot Örebro, efter säsongen. Frågan är då, bör inte AIK kunna visa upp en rimlig handlingsplan redan nu, för det står ju nu ganska klart att det finns en utbredd okunskap runt hur man hanterar en ekonomi. Och vi vill ju inte hamna i den sitsen att aik först vinner SM-guld, sen blir av med elitlicensen och därmed även sm-guldet för att de fuskat sig fram.

Oroa dig inte, AIK Fotboll AB har gått i konkurs långt innan det skulle vara något problem med elitlicensen. Aktiebolagslagarna är en aning striktare än elitlicensen, minst sagt.
Citera
2009-09-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Skulle SvFF ta guldet ifrån oss så kommer iallafall jag (och säkert fler med mig) att tända eld på SvFF's kontor.

Nu var mitt inlägg ett försök att visa hur onyanserad Kim-debatten är.

Men allvarligt, om ett lag som vinner SM-guld (och jag menar inte specifikt aik) och sen blir av med elitlicensen, de har lånat ihop pengar de inte kan betala tillbaka och därmed tagit ett SM-guld de inte borde kunna egentligen, vad händer då?
Säg att Häcken tar ett lån på 400 miljoner, vinner allsvenskan och sen blir utkastade, får de behålla SM-guldet? Bör de få behålla guldet?
Citera
2009-09-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simesime
Oroa dig inte, AIK Fotboll AB har gått i konkurs långt innan det skulle vara något problem med elitlicensen. Aktiebolagslagarna är en aning striktare än elitlicensen, minst sagt.

Ja men inget säger ju att AB delen går i konkurs i November och aik blir av med licensen i Mars.
Citera
2009-09-24, 15:08
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beffo
vadå Örebros fel? de är väl inte Örebros fel...? betyder det då att tex, om det skulle vara riktigt gräs på Bern, att tex ena målvakten börjar gräva med en spade och bygger upp en ramp framför målet? vems fel är det? är det han som bygger rampen eller Örebros fel för att man kan göra så..?
Om du läser regelboken så står det att stolparna ska vara fast förankrade.
Citera
2009-09-24, 15:17
Medlem
Citat:

aha okej,, de visste jag inte.. men okej då men jag kollade lite på svenskafans eller fotbollskanalen, kommer inte ihåg.. men där hade han själv sagt att han brukar göra så?,, så de är inte bara Örebro då som inte har stolparna fast förankrade. Hade ingen aning att det fanns en regel mot det, tog de för givet när han sa de, att stolparna inte var fast förankrade.. men jag vill inte påstå heller att felet ligger bara hos Örebro utan han ska väl inte få göra så ändå?..
Citera
2009-09-24, 15:31
Medlem
Chuck_Taylors avatar
Citat:

Varför försöker du få det att se ut som det var ÖSKs fel att Kim flyttar på stolparna?

Hur många mål är fast förankrade i Allsvenskan?
Citera
2009-09-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck_Taylor
Varför försöker du få det att se ut som det var ÖSKs fel att Kim flyttar på stolparna?

Alla förutom de på plastgräs, alltså i Örebro, Gävle och Borås.
Citera
2009-09-24, 15:38
Medlem
erikbes avatar
Tvångsnedflytta alla lag som envisas med plastgräs helt enkelt. Många bittra supportrar som kommer krypande efter en sån här chockkuppskandal

Fuskare

fusk

FuSKare

Öööhh

Hata

Påängavdraaag

Bengal
Citera
2009-09-24, 15:38
Medlem
Chuck_Taylors avatar
Citat:
Alla förutom de på plastgräs, alltså i Örebro, Gävle och Borås.

Ok. Förbundet lär ju veta om det och det har ju aldrig vart några problem tills IFK kom på besök.
Citera
2009-09-24, 15:39
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck_Taylor

Jag var ironisk......på samma sätt som dom som vill ha poängavdrag, avstängningar etc. Dock så har arenaägaren ett ansvar att rätt utrustning används
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in