2009-09-29, 13:38
Medlem
Little Feats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag gråter på intet sätt. Jag tycker som sagt att han ska ta på sig
tröjan även i Göteborg.

Vad gäller Wernbloom stog det inget om Stockholm på hans tröja.

Men en WM-tröja kan ju anses aningen provocerande också, eller? (Personligen bryr jag mig inte)

Flavio säger att han inte förstod vad som stod på tröjan, och jag tror honom faktiskt. Han har varit i Sverige i sex veckor, tror knappast han kan läsa svenska.

F.ö. så fick jag en glimt av personen som hivade in den lilla spritflaskan. Han var mörk och kort och försvann snabbt till sin bil som stod parkerad utanför Norra.
Citera
2009-09-29, 13:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Men en WM-tröja kan ju anses aningen provocerande också, eller? (Personligen bryr jag mig inte)

Flavio säger att han inte förstod vad som stod på tröjan, och jag tror honom faktiskt. Han har varit i Sverige i sex veckor, tror knappast han kan läsa svenska.

F.ö. så fick jag en glimt av personen som hivade in den lilla spritflaskan. Han var mörk och kort och försvann snabbt till sin bil som stod parkerad utanför Norra.

Vafan, jag som trodde det var matchtröjan som han hade under den andra.
Näe, den där fadäsen var tyvärr inte mycket att komma med. Jag tror faktiskt inte heller Flavio fattade budskapet.
Citera
2009-09-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Han fick den kastat till sig av publiken på norra.

Läste du inte artikeln?

Så, gör det felet mindre? Eller ska du försöka säga att Flavios misstag är litet eftersom Wernbloom gjorde en liknande sak. Flytta fokus från egna misstag till andras, det börjar likna Freivalds.
Citera
2009-09-29, 13:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag tycker det varit rätt mycket gnagare hela tiden jag.
Sen närdå? 2005/2006 var det inte speciellt många. Under 2007 fanns det några som ganska snabbt försvann igen. under slutet av 2008 och framförallt har de krupit fram.
Citera
2009-09-29, 13:50
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, gör det felet mindre? Eller ska du försöka säga att Flavios misstag är litet eftersom Wernbloom gjorde en liknande sak. Flytta fokus från egna misstag till andras, det börjar likna Freivalds.

Eller att kasta sten i glashus som du gör. Precis som Freivalds och andra sossar.
Citera
2009-09-29, 13:57
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21

Vadå fel? Han har väl på sig vilken tröja som han vill. Sen är det väl inte fel att hata fuskklubbarna från göteborg.?
Citera
2009-09-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vadå fel? Han har väl på sig vilken tröja som han vill. Sen är det väl inte fel att hata fuskklubbarna från göteborg.?

Fuskklubbar? AIK är väl laget som sysslat mest med ekonomisk dopning sista tiden, kanske slutar med att innebandyn är enda sporten aik kan konkurrera i. Finns bara en klubb i landet där man kan komma undan med vad som helst, den har hemmaarenan i Solna.
Citera
2009-09-29, 14:06
Medlem
Kunde inte hålla mig från att kommentera tre inlägg:

Amex88 drar ett enormt intelligensbefriat påstående om just intelligens och om det skulle ha någon som helst korrelation med klubbtillhörighet. Självmål?

funeral undrar varför AIK är så särbehandlade av SvFF. Ett SvFF som gav det arrangerade laget IFK 70.000 kr i böter när deras fans (20000+?) stormade planen efter att ha vunnit SM-guldet, lägg på lite bengaler och annat smått och gott. Samma SvFF gav det ej arrangerande laget AIK 100.000 kr i böter när 7000 gnagare stormade planen, lägg på lite bengaler och annat smått och gott. Konsekvent, nja? Samma SvFF försöker lobba in AIK på deras egenbyggda arena till ockerhyra. Jag säger inte att IFK är bättre behandlade av SvFF men att säga att AIK är så mycket bättre behandlade än alla andra är aningen befängt enligt mig.

vf undrar varför inte Flavio står för budskapet han har på en t-shirt som han uppenbarligen inte förstår och således tycker vf att Flavio borde knalla in på Gamle Port iförd tröjan. Det är ungefär lika puckat som att påstå att Wernbloom borde vara med i någon firmauppgörelse tillsammans med WM bara för att han hade en sån t-shirt på sig (som han troligtvis även förstod)...

Extremt offtopic men ibland måste man.

Angående derbyt så kan jag säga att jag var nervös innan matchen i tron om att dif skulle rycka upp sig och iallafall kämpa sig till oavgjort men efter 2 minuter förstod man att det skulle bli spel mot ett mål. Maken till dålig inställning i ett derby har jag nog aldrig sett. Det är visserligen förståeligt då man har en sån loser till tränare. Som en annan gnagare uttryckte det: Jeglertz ser ut som en snubbe som ragglar ut från något dansbandspalats i Finnspång, svinpackad och utan hemsläp... Absolut inte som en tränare iallafall, speciellt med den där trötta 90-tals sweatshirten från Adidas.
Citera
2009-09-29, 14:16
Medlem
Äh, Flavios tröjja skiter jag i, han fattar väl inte vad det står på den, sånt händer.

Men det är lite lustigt att alla gnagare som var så jävla rättrådiga och gapade om avstägningar, tvångsnedflyttningar och vad det var för en vecka sen nu slätar över en inkastad flaska och ett knytnävslag med att det var en liten flaska och ett litet slag. Härlig dubbelmoral.
Antingen kastar man in eller så gör man inte det.
Citera
2009-09-29, 14:33
Medlem
csts avatar
Gör ett slag i saken, hör av er till SvFF och se till att obolo blir avstängd för sin knytnäve. Jag tycker det är skrämmande att behöva se såna våldstilltag på en arena.

Svenska Fotbollförbundet / The Swedish Football Association
Postadress: Box 1216 SE-171 23 Solna
Tel: +46-8-735 09 00
Fax: +46-8-735 09 01
E-post: svff@svenskfotboll.se
Citera
2009-09-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Äh, Flavios tröjja skiter jag i, han fattar väl inte vad det står på den, sånt händer.

Men det är lite lustigt att alla gnagare som var så jävla rättrådiga och gapade om avstägningar, tvångsnedflyttningar och vad det var för en vecka sen nu slätar över en inkastad flaska och ett knytnävslag med att det var en liten flaska och ett litet slag. Härlig dubbelmoral.
Antingen kastar man in eller så gör man inte det.

Jag känner hat mot han som kastade in flaskan. Den jävla horan ska portas från alla AIK-matcher på livstid.

Att göteborgare är lipsillar och myglare är dock inget nytt.
Senast redigerad av Sportsbetting 2009-09-29 kl. 14:48.
Citera
2009-09-29, 14:49
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Gör ett slag i saken, hör av er till SvFF och se till att obolo blir avstängd för sin knytnäve. Jag tycker det är skrämmande att behöva se såna våldstilltag på en arena.

Svenska Fotbollförbundet / The Swedish Football Association
Postadress: Box 1216 SE-171 23 Solna
Tel: +46-8-735 09 00
Fax: +46-8-735 09 01
E-post: svff@svenskfotboll.se

Haha. Nu är nivån hög! Det luktar HV71, "hela hallen" och allsång till Krut lång väg.

Den inkastade glasflaskan är ren idioti och går inte att bortförklaras. Den skyldige bör hittas och därefter galgas offentligt i halvtid under nästa match.

När det gäller Obolo-incidenten så föregås den av att jättebebisen Kuivasto kör ett jämfotahopp över hans ben, varefter Magnusson med retsamt uppsåt rycker tag i håret på Obolo när denne redan ligger och har ont. Att Obolo reagerar genom ett oerhört harmlöst utslag mot Magnussons smalben är en situation av flera som inträffar i majoriteten av de allsvenska matcherna. Att Magnusson sedan är osäker och hävdar att den fruktansvärda touchen kan ha träffat hans rygg gör inte hans historia mer trovärdig, om vi säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in