Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Kim ska max ha ett gult kort i efterhand, allt annat är bara pajas och det tror jag alla håller med om. Kolla exempelvis på hockeyn, där kan man flytta hela jävla målburen och max få en 2a. Ska man då får flera matchers avstängning i fotboll för att man flyttat in stolparna något?
Skulle man granska alla situationer i en vanlig allsvensk match så skulle väl i sådana fall 15-20 spelare bli avstängda.
Det tror jag inte på alls, de flesta situationer kommer inte långt mot anmäla eftersom det bedöms snabbt som nått som domaren hade koll på och bedömde.
Situationer som anses att domaren inte hade koll på kan tas upp i efterhand.
Nu är hela detta med flytta mål en "ny" företeelse för regelsystemet, därför måste man göra så här.
Gissar att det kommer regel om detta rätt snart, eller sorteras under någon annan redan befintlig regel.
Just denna minska målet är nått som jag inte accepterar i något lag.
Och skulle det komma fram att Covic gör likadant och det finns bevis för det, så kommer jag stå längst fram i ledet och påpeka detta om straff.
btw Ishockey har ju redan denna regel vad som händer om man flyttar buren och det ger 2minuter, men dom har ingen regel om man gör buren mindre.
Är helt övertygad att det skulle ge mer straff än 2min att göra isockey buren mindre.
Eller vad tror du