2009-09-24, 11:33
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Där ser man alltså hur solna kan fördunkla en människas sinne. Hade du läst tråden bara några sidor tillbaka, hade du sett diskussionen om rubricering. Utifrån detta kan du själv få klura på vem som är "allmänt seg" av oss två.

Du förstår tydligen fortfarande inte. Jag har aldrig sagt att det inte är emot någon regel. Det bryter heller inte, konkret, mot någon regel. Poängen, vilket den gode Shuyin, förstod - är, att det är oklart och/eller tolkningsfråga.

I Solna bor det allt från rörisar till överläkare och allt från ajkare, till gårdare och göteborgare. Det har inget med saken att göra och uppbringningen visar att du bara är ute efter att tjafsa.
Citera
2009-09-24, 11:41
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Du förstår tydligen fortfarande inte. Jag har aldrig sagt att det inte är emot någon regel. Det bryter heller inte, konkret, mot någon regel. Poängen, vilket den gode Shuyin, förstod - är, att det är oklart och/eller tolkningsfråga.

Du verkar fortfarande inte förstå att jag inte någonstans har skrivit att du påstått att det inte skulle vara emot nån regel. Det jag påpekade var att diskussionen om regelbrott och tolkningsfrågan redan har tagits upp och att du, om du hade haft lite ork/vilja, hade kunnat läsa om det och sluppit upprepa frågan.
Citera
2009-09-24, 11:51
Medlem
Böter/avstängning/annan disciplinär åtgärd för Christensen, spika fast målburarna i fortsättningen, problemet löst.

Christensen är inte den första eller ende men den som blev tagen med handen i syltburken - bevis finnes, därav får han bli den som tar smällen. Gör andra det i fortsättningen gäller samma sak.

För mig är det nytt att sånt här förekommer, och jag förstår att alla vill vinna så mycket fördelar de kan när det handlar om fotboll på denna nivå. Med det sagt var det länge sen jag såg ett så uppenbart, medvetet och oförfalskat rent FUSK - det här har överhuvudtaget inte på en idrottsarena att göra. Det spelar ingen roll om det blivit färre mål eller ej, principen är densamma. Tänk bara ifall en hundrameterslöpare placerar sitt startblock 10 meter framför alla andra, "det går ju att göra"...

Alla IFK:are som klagar på storm i vattenglas och att alla gör det är sådana otroliga hycklare, för nu råkar det vara IFKs målvakt som åkt dit. Jag är 100% neutral i fråga om allsvenskan och hade skrivit samma sak oavsett om det vart Gefles målvakt som åkt dit.
Citera
2009-09-24, 11:51
Moderator
easy_dans avatar
Intressant vecka hittils:

-Bajen lyckas få en match stoppad pga. "hotfull stämning" , första gången det hänt i Sverige.

-Christensen hotas med avstängning sedan han tagit sig friheter att bestämma hur stort ett fotbollsmål är.

-Gnagets styrelse lånar ut pengar till klubben till ockerränta, 18% kontra marknadens 3-4%

-Allt och alla avgår i Malmö utan dom som ansvarar för den sportsliga delen.
Citera
2009-09-24, 11:58
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Helt jävla underbart att det finns dårar här i sportforumet som hetsar upp sig lika mycket som kvällspressen över något som alla som sysslar eller sysslat med fotboll på högre nivå vet förekommer väldigt ofta.

Helt sjukt kul att läsa om krav på poängavdrag, nedflyttning och/eller rejäla böter från SvFF samtidigt som ni i tid och otid klagar på samma organisation när de bryter matcher och ger rejäla böter för det som händer på läktaren.

Var i helvete har ni er jävla logik? Har ni något att tänka med?

Det är inte snyggt och det är inte fair play, men Kim är långt ifrån ensam om det i Allsvenskan men bara för att ni är för dumma för att ha reagerat på det innan Canal+ kameror råkade fastna för det så tror ni att det aldrig förekommit tidigare?

Jävla kvällsblaskanpajasar är ni. Ni beter er precis som Aftonhoran och Sexpressen men ni är uppenbarligen för dumma för att se det.

/feldgrau

Wow, take a chill pill. Uppenbarligen skäms du. Det hade jag också gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag anser inte att Kim eller Blåvitt eller Gud själv bör få något straff förrän någon visar mig en paragraf i regelboken som föreskriver att det han gjorde ska innebära ett straff.

Lite som att påstå att AIK bör straffas för att de spelar en så jääääävla tråkig fotboll. Inget jag skulle komma mig för att göra förrän det finns en paragraf om det, oavsett vad jag tycker.

Jisses vad efterbliven du är. Du jämför alltså uppenbart fusk med att spela tråkfotboll? Vad ska man egentligen tro om dig efter ditt skitinlägg?

Edit2: feldgrau, vad tror du händer med den som begår ett uppenbart brott, men som är så oförutsägbart och ovanligt så att det inte finns med i lagboken?
Senast redigerad av Cruachan 2009-09-24 kl. 12:15.
Citera
2009-09-24, 11:59
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Kim ska max ha ett gult kort i efterhand, allt annat är bara pajas och det tror jag alla håller med om. Kolla exempelvis på hockeyn, där kan man flytta hela jävla målburen och max få en 2a. Ska man då får flera matchers avstängning i fotboll för att man flyttat in stolparna något?
Skulle man granska alla situationer i en vanlig allsvensk match så skulle väl i sådana fall 15-20 spelare bli avstängda.

Uppenbarligen så är det ju helt tvärtom.

Ner med IFK i Superettan säger jag.
Citera
2009-09-24, 12:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

-Bajen lyckas få en match stoppad pga. "hotfull stämning" , första gången det hänt i Sverige.

-Christensen hotas med avstängning sedan han tagit sig friheter att bestämma hur stort ett fotbollsmål är.

-Gnagets styrelse lånar ut pengar till klubben till ockerränta, 18% kontra marknadens 3-4%

Minst sagt turbolent vecka.

Läste i AB att om domaren hade sett tilltaget så hade han ha agerat.
På vilket sätt skulle han agerat och hur skulle detta straff se ut?
Detta är ju en extremt medveten handling som är redan förväg planerad.
Detta måste domare ta med i sitt bedömande av straff väl?

Antar det är någon stackare som går igenom alla IFK matcher och kollar upp alla målchanser och ev. om det går se vart målet står.

Kusligaste av allt är skylla på att alla andra målvakter gör så, handlar om att man ska ansvar för sina egna handlingar och inte skylla på andra.
Och om dom andra står med handen i kakburken, så ska dom faan också ha straff.
Oavsett om det är mitt lag eller någon annans, hatar fuskare speciellt sånna här medvetna fusk.
Citera
2009-09-24, 12:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Kim ska max ha ett gult kort i efterhand, allt annat är bara pajas och det tror jag alla håller med om. Kolla exempelvis på hockeyn, där kan man flytta hela jävla målburen och max få en 2a. Ska man då får flera matchers avstängning i fotboll för att man flyttat in stolparna något?
Skulle man granska alla situationer i en vanlig allsvensk match så skulle väl i sådana fall 15-20 spelare bli avstängda.
Det tror jag inte på alls, de flesta situationer kommer inte långt mot anmäla eftersom det bedöms snabbt som nått som domaren hade koll på och bedömde.
Situationer som anses att domaren inte hade koll på kan tas upp i efterhand.
Nu är hela detta med flytta mål en "ny" företeelse för regelsystemet, därför måste man göra så här.
Gissar att det kommer regel om detta rätt snart, eller sorteras under någon annan redan befintlig regel.

Just denna minska målet är nått som jag inte accepterar i något lag.
Och skulle det komma fram att Covic gör likadant och det finns bevis för det, så kommer jag stå längst fram i ledet och påpeka detta om straff.

btw Ishockey har ju redan denna regel vad som händer om man flyttar buren och det ger 2minuter, men dom har ingen regel om man gör buren mindre.
Är helt övertygad att det skulle ge mer straff än 2min att göra isockey buren mindre.

Eller vad tror du
Citera
2009-09-24, 12:21
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Källa på det? http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=316564
Citera
2009-09-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Det är det och dessutom står det i tävlingsbestämmelserna att målet skall vara fast förankrat i marken. Att Örebro kanske bör bestraffas med böter är det inte en käft som tar upp.

Precis! Dessutom erkänner Alvbåge att han också gjort samma sak och på tanke på att Örebro spelar hälften av sina matcher på en arena med flyttbara stolpar kan man ju fundera på hur många gånger det kan ha hänt.

En annan fråga. Är det pga av konstgräset stolparna inte sitter fast? Är det samma sak på tex Borås Arena?
Citera
2009-09-24, 12:32
Medlem
http://www.svenskafans.com/fotboll/aik/artikel.asp?id=316687

En intressant/bra artikel om Christensen/IFKs fusk.
Citera
2009-09-24, 12:35
Medlem
Brullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Precis! Dessutom erkänner Alvbåge att han också gjort samma sak och på tanke på att Örebro spelar hälften av sina matcher på en arena med flyttbara stolpar kan man ju fundera på hur många gånger det kan ha hänt.

En annan fråga. Är det pga av konstgräset stolparna inte sitter fast? Är det samma sak på tex Borås Arena?

Tycker att det skulle vara sjukt om det var så. Naturgräs måste ju klippas och därför måste också målen kunna flyttas. Konstgräsplaner kan ha fasta stolpar tycker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in