2009-09-24, 09:59
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Idag räcker det med 0-0 för att gå om Bajen, det ska vi väl ändå klara av. :/

Sen vore det ultimata avslutet för denna säsong vara att vinna mot sorkarna på råttsunda och förstöra deras guldchanser.
En sådan sak skulle rädda hela den här säsongen! Inte för att jag tror det kommer hända, men fyfan vad det skulle sitta fint.

Bara så du vet så fortsätter allsvenskan i över en månads tid till efter derbyt.
Citera
2009-09-24, 10:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Det kanske han gör, men det går inte att bestraffa folk på hörsägen, inte blir du dömd för mord om du skulle säga i ett offentligt sammanhang att du har dödat.

.

Hörsägen? Om Alvbåge själv säger det är det knappast hörsägen.

Hört talas om Sture Bergwall? Dömd för flera mord enbart på sitt eget
erkännande.
Citera
2009-09-24, 10:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Bara så du vet så fortsätter allsvenskan i över en månads tid till efter derbyt.

Oj, är det sant?
Dock är det där den enda chansen Djurgården har att visa att man faktiskt vill stanna kvar och visa sina supportrar att man verkligen gör allt för att stanna och du förstod nog vad jag menade även om sarkasmen låg långt inne.
Citera
2009-09-24, 10:20
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Oj, är det sant?
Dock är det där den enda chansen Djurgården har att visa att man faktiskt vill stanna kvar och visa sina supportrar att man verkligen gör allt för att stanna och du förstod nog vad jag menade även om sarkasmen låg långt inne.

Ja på sätt och vis, men när det är så många som 7 matcher kvar så går det inte att peka på en enskild match så långt innan sista matchen som det avgörande momentet för ett missat guld. Lika lite som att jag skulle se det som att ni gav oss guldet om det skulle bli så att vi vinner derbyt och senare även guldet. Ett bidrag visst, men är det i den sista matchen det avgörs så är det enbart den matchen som räknas tycker jag. 2006 lyckades ni ju med andra ord spela bort oss från guldet genom att dra ner byxorna för Elfsborg och allt det där. Usch...
Citera
2009-09-24, 10:34
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
2006 lyckades ni ju med andra ord spela bort oss från guldet genom att dra ner byxorna för Elfsborg och allt det där. Usch...

Nej nej, det var ingen straff på den handsen.
Gamla minnen... Det enda lyckliga man har för tillfället. :/
Citera
2009-09-24, 10:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Man kan väl tycka vad man vill om Kims tilltag, men oavsett så är det emot reglerna och bör behandlas därefter. Argumentet att "alla andra gör det" funkar inte om det inte finns direkta empiriska bevis som håller för det, man får ta fall till fall tills man får bort problemet helt enkelt. Även om det slutar med att alla lag har reservmålvakter i varje omgång.

Jasså? Vika regler är det emot?
Citera
2009-09-24, 11:01
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80

Har du läst tråden eller är du bara från solna? Osportsligt uppträdande skulle det med lätthet kunna rubriceras som.

Edit: såg nu att du faktiskt är från solna. Det är ju bara för poetiskt.
Citera
2009-09-24, 11:05
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja det är ju bara ett problem med att lämna det nu... Och det problemet är jag. Men reglerna om målets storlek är väl ÖSK:s och domarens ansvar? I så fall är det ju dom som ska bestraffas.

Men som sagt. Olämpligt uppträdande finns ju och det skulle det ju mycket väl kunna räknas in i.

Det är det och dessutom står det i tävlingsbestämmelserna att målet skall vara fast förankrat i marken. Att Örebro kanske bör bestraffas med böter är det inte en käft som tar upp.

Hade det varit någon i Halmstad eller Kalmar som hade flyttat en stolpe så hade det inte blivit tillnärmelsevis lika mycket liv.

Jag tycker Örebro skall ha böter och Kim skall ha böter. Eftersom det inte står något om att man inte får flytta målet, men att det skall vara fast förankrat i marken så skulle det i sammanhanget vara förkastligt med en kollektiv bestraffning mot hela föreningen.
Citera
2009-09-24, 11:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Har du läst tråden eller är du bara från solna? Osportsligt uppträdande skulle det med lätthet kunna rubriceras som.

Edit: såg nu att du faktiskt är från solna. Det är ju bara för poetiskt.

Nej, jag är absolut inte från Solna. Jag bara råkar bo här eftersom det är nära till arbetet. Vad har det med saken att göra?

Jag har inte sagt att det inte skall rubriceras som något och jag har inte heller sagt att det inte skall bestraffa. Har du själv läst tråden eller är du bara allmänt seg?
Citera
2009-09-24, 11:18
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nej, jag är absolut inte från Solna. Jag bara råkar bo här eftersom det är nära till arbetet. Vad har det med saken att göra?

Jag har inte sagt att det inte skall rubriceras som något och jag har inte heller sagt att det inte skall bestraffa. Har du själv läst tråden eller är du bara allmänt seg?

Där ser man alltså hur solna kan fördunkla en människas sinne. Hade du läst tråden bara några sidor tillbaka, hade du sett diskussionen om rubricering. Utifrån detta kan du själv få klura på vem som är "allmänt seg" av oss två.
Citera
2009-09-24, 11:18
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hörsägen? Om Alvbåge själv säger det är det knappast hörsägen.

Hört talas om Sture Bergwall? Dömd för flera mord enbart på sitt eget
erkännande.

Nej, där har du rätt. Fel ordval av mig, men det jag menar är att det behövs empiriska bevis, man kan inte gå på vad folk säger.

Nej, har heller inte hört talas om honom. Men, exemplet var kanske inte klockrent, eftersom mord i domstolar ligger på en annan nivå än regelbrott inom fotboll.

---

Citat:

Det rekommenderas att läsa samtliga inlägg av mig i tråden, var jag förklarar mig. Om jag hade haft mer tid nu så hade jag gärna tittat i genom regelboken, gör det ibland men kan den inte utantill.
Citera
2009-09-24, 11:22
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Nej, där har du rätt. Fel ordval av mig, men det jag menar är att det behövs empiriska bevis, man kan inte gå på vad folk säger.

Nej, har heller inte hört talas om honom. Men, exemplet var kanske inte klockrent, eftersom mord i domstolar ligger på en annan nivå än regelbrott inom fotboll.

Det rekommenderas att läsa samtliga inlägg av mig i tråden, var jag förklarar mig. Om jag hade haft mer tid nu så hade jag gärna tittat i genom regelboken, gör det ibland men kan den inte utantill.

Då det redan är konstaterat vad Kim, eller någon annan spelare, skulle kunna dömas för under match, är den intressanta frågan om en förseelse som denna skulle kunna resultera i något retroaktivt straff.

Har du läst nåt om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in