2009-09-29, 00:09
Medlem
rocchis avatar
Må bra! Skål, AIK-vänner!

Även fast det kanske var det mest avslagna derbyt någonsin... Det här var inte AIK - djif, det här var AIK - Örgryte, ännu en transportsträcka, ännu en självklar 3poängare som bara ska spelas hem. Vet inte vad jag har gått och oroat mig för de senaste dagarna.

GNAGET I TOPPEN, djurgårn I BOTTEN - NI ÅKER UR!
Citera
Medlem
fgts avatar
Bra match av Gnaget idag samtidigt som Djurgården var riktigt ärke usla.
Hade inte Dembo gjort årets (?) match hade det varit 3/4-0 i halvtid.

Angående stämningen på Norra så kan jag inte annat än att hålla med. Riktigt usel stämning allt för ofta och boven i det dramat är de förbannat kassa ramsorna som vi kör.
De flesta ramsor går i valstakt och det blir alrig något tryck i dom utan förvandlas till ett gemensamt mummel.
Har stört mig på detta länge nu och nu är det dags att skriva av sig

Förutom det, så är jag så underbart nöjd över vinsten och att Djurgårdarna nu får uppleva det vi gick igenom 2004. Tycker inte synd om er alls!
Citera
Medlem
Krayziebones avatar
lyssna mutumbas garv när han snackar om Tauer haha
http://www.expressen.tv/nyheter/1.1723954/mutumba-nu-tar-vi-sm-guld
Citera
2009-09-29, 00:10
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Så hela serien är orättvis bara för att Sthlmslagen spelar som dom gör? Djurgården och Hammarby får skylla sig själv om dom inte har arena till att spela högrisksmatcher eller vad nu val av arenan beror på.

Att det skulle gå bättre för Djurgården hemma med tomma läktare istället för Råsunda har jag svårt att tro..näst sist och 40insläppta säger väldigt mycket.

Ja, jag anser att AIK har en enorm fördel med 2 hemmamatcher mer än alla andra lag. Förstår inte att de andra lagen tillåter detta, faktiskt. Personligen hade jag hellre sett samtliga stockholmsderbyn spelas på neutral plan (typ Nya Ullevi) istället för att ge AIK denna ytterligare fördel av hemmaplan. Tomma läktare vore kanske ingen hit, nej, så neutral plan är mitt förslag. Bara en idiot kan förbise särbehandlingen AIK får.

Jag har inte påstått att jag tror Djurgården ahde gjort bättre ifrån sig inför tomma läktare, eller ens på hemmaplan med det lag de har idag. Men av deras segrar i år så har 4 av 5 kommit på Stadion. Så att de skulle haft större chans där, och inför tomma läktare, det är inget jag tvivlar på.

För övrigt är jag inget surt djurgårds- eller hammarbyfan, utan inser bara vilken fördel AIK får av det här derbyförfarandet.
Citera
2009-09-29, 00:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
Peter Magnusson gnällde på domarn:

"När Obolo ligger ner så drar han en knytnäve mot mitt ben, eller om det är ryggen vet jag inte. För mig är det ett solklart rött, kort".

Om han inte ens vet var d träffa eller så har en en väldigt skumm rygg.

MEn vad gnäller han om? Han slet ju Obolo i håret precis innan.

Obolo blev väl tjurig för att ärthjärnan landade med dobbarna på axeln så att tröjan slets sönder.
Citera
2009-09-29, 00:13
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Ja, jag anser att AIK har en enorm fördel med 2 hemmamatcher mer än alla andra lag. Förstår inte att de andra lagen tillåter detta, faktiskt. Personligen hade jag hellre sett samtliga stockholmsderbyn spelas på neutral plan (typ Nya Ullevi) istället för att ge AIK denna ytterligare fördel av hemmaplan. Tomma läktare vore kanske ingen hit, nej, så neutral plan är mitt förslag. Bara en idiot kan förbise särbehandlingen AIK får.

Jag har inte påstått att jag tror Djurgården ahde gjort bättre ifrån sig inför tomma läktare, eller ens på hemmaplan med det lag de har idag. Men av deras segrar i år så har 4 av 5 kommit på Stadion. Så att de skulle haft större chans där, och inför tomma läktare, det är inget jag tvivlar på.

För övrigt är jag inget surt djurgårds- eller hammarbyfan, utan inser bara vilken fördel AIK får av det här derbyförfarandet.

Så att dom får 0 matcher på hemmaplan, personligen hade jag sett att IFK spelade samtliga matcher på vångavallen
Citera
2009-09-29, 00:14
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Obolo blev väl tjurig för att ärthjärnan landade med dobbarna på axeln så att tröjan slets sönder.

Jo men magnusson slet obolo i håret efter dobbarna hade kommit.
Var kuvisasoto (stavning) som landade me dobbarna
Citera
2009-09-29, 00:17
Bannlyst
Jag måste säga att jag aldrig i hela mitt liv tagit djurgårn allvarligt..
Citera
2009-09-29, 00:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Ja så kanske det var. Hur som helst jävligt onödigt att inte bara bredda benen när han landar.
Citera
2009-09-29, 00:19
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ja så kanske det var. Hur som helst jävligt onödigt att inte bara bredda benen när han landar.
Lär ju vart meningen, dom är ledsna över att bli krossade
Citera
2009-09-29, 00:20
Medlem
Aritzos avatar
Citat:

Fan att man missar sånt när man ser direkt på plats.
Citera
2009-09-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Fan att man missar sånt när man ser direkt på plats.

Man missar ju fan till och med målen, förutom just att det bli mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in