2009-09-28, 22:25
Medlem
Fotzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
efter Tauers möte med mutumba kunde man tro Tauer köpte korv på månen, han hade inte en chans. Sen låtsades han vara skadan när han blev utbytt haha

Märkte också hur vackert han försöker fejka skadan.
Nae, Taur ska skickas tillbaka till Tyskland där han kan va deras sämsta spelare.
Citera
2009-09-28, 22:25
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Omgång 25 är klar, sämsta hittills.

Undrar om det kan bli en Alexandersson effekt. Har svårt att se det faktiskt. Sella har varit grym på högerkanten och det är bara att inse - hans styrka är att passa bollen, inte göra mål. Han har noll självförtroende när det gäller målskytte. Hur många matcher har han gått mållös nu?

räknas inte alexandersson som ett nyförv? man får väll inte värva nu?
Citera
2009-09-28, 22:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Så, vad finns det för platser kvar då? Mitten är (stabil) med Svensson och Mr "jag fick frispel och filmade" och på vänstern Bjarnasson varit riktigt bra på sistone. Så, mittfältet känns rätt intakt. Fördelen med Alex är väl att han kan spela precis överallt vid skador och avstängningar och det är ju dessvärre något Blåvitt är svenska mästare på just nu.

En rörlig anfallare hade varit grym. Stiller är grym i boxen men i Hyséns och Söders frånfälle är det dessvärre tomt.
Jag tror nog det är tänkt att han ska agera inhoppare. Han lär väl knappast vara redo för 90 minuter innan säsongen är slut..

Annars föreslår jag en variant på det jag sa innan. Tycker Bjarnason har varit riktigt bra när han har vandrat inåt i planen och får agera över hela planen, alltså in med honom som släpande anfallare. Han har också både kämpaglöden och spelsinnet för att efterträda Wernbloom. Då får man en fri plats på kanten där både Alexandersson och Bärkroth kan få lite utrymme.

Och att Stiller borde spela på topp för att han ska få gröta omkring i straffområdet sa jag redan innan han gjorde sin första träning med IFK. Ibland känns det som om man faktiskt har lite koll.
Citera
2009-09-28, 22:40
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
räknas inte alexandersson som ett nyförv? man får väll inte värva nu?

Han har inget kontrakt, då får man värva på hur man vill.
Citera
2009-09-28, 22:41
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Måste säga att jag var grymt imponerad av gais idag. Spong var kung på mitten och framåt ställde Lindström och Per Ericsson till det för Örebro precis hela tiden. Grymt bra spelat.

Fast måste ju erkänna att jag är mindre imponerad av Wanderson. Kan förstå om han vinner skytteligan för man kan ju lugnt säga att han sparar krafterna tills det vankas målchans..
Ja, Wandersson, trots sina 2 mål var verkligen inget att hänga i granen...

Även om jag glädjs åt vinsten måste jag säga att jag blev lite besviken på ÖSK, det var inte ett 'formtoppslag' som vi mötte så som spelet såg ut.
Citera
2009-09-28, 22:43
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Till DIF-skribenterna:

Varför Skriver,
Varför Skriver,
Varför skriver inte ni?!

Nu mår man som en bebis vid mammas tutte. Forza Gnaget!
För att alla inte hunnit hem från matchen? Det tar ett tag att ta sig från den äckliga betongförorten.

Vi var inte många som tog oss till Södra men vi var där höll igång jävligt bra med tanke på slakten på plan. Vad jag kunde se och många andra säger så var norra förvånansvärt tyst med tanke på situationen (förutom ett par toppar).
Dock har de väl fyllt på med medgångare och då är det jäkligt svårt att hålla i sången trots att man har trumma...

Edit: Snyggt TIFO även om ni hade märkbara problem att veckla ut det. Höll tummarna att skiten skulle fastna
Citera
2009-09-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Till DIF-skribenterna:

Varför Skriver,
Varför Skriver,
Varför skriver inte ni?!

Nu mår man som en bebis vid mammas tutte. Forza Gnaget!

Vad ska vi skriva? Ett utförlig matchrapport när ens lag viker ner sig som mest när det behövs som bäst? Om känslorna hur det ska bli att spela Superettan nästa säsong eller att ens värsta antagonister kommer ta SM Guld?

Vi var kassa, men ni var förvånadsvärt tysta för att vara så många och tabellplacering, för inte fan kan ni varit nervösa att vi skulle kvittera?
Citera
2009-09-28, 22:46
Bannlyst
Just nu får man känslan av att det här kan braka helt åt helvete. DIF åker linbana genom seriesystemet. Det är väl bara att lägga om planen på Stadion till grus alternativt göra damlaget sällskap på anrika Kristinebergs IP.

Korpen kanske vore något? Vi har ju spelet iaf.
Citera
2009-09-28, 22:47
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Han har inget kontrakt, då får man värva på hur man vill.
ok tack
Citera
2009-09-28, 22:47
Medlem
Little Feats avatar
Fy fan vad skön seger! Jag kände mig inte nervös innan match och inte blev man det efter man sett inledningen heller, dif var verkligen usla. AIK hade total lekstuga på sin högerkant och stackars (hoppa!) Tauer klev av pga "skada"

Flavio är kung och Ortiz bra som alltid nuförtiden.

Synd att vi på Norra var så dåliga idag bara, vi borde ha förnedrat dif ännu mer!

Också jävla skit att Ellos får in 2-1 tyvärr!
Citera
2009-09-28, 22:48
Medlem
moliss avatar
Fan vilken match!
Citera
2009-09-28, 22:56
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Det är väl ingen bedrift att slå seriens sämsta lag? Förlust mot ellos och ni är nere på jorden igen. Derbyt med stort D är Bajen-BP..vi får se om djurgårdarna i BP:s försvar viker ner sig som dom gjorde mot dif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in