Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nope bara grov inkompetens som vanligt, 7 miljoner eller var det nu va man satsade
Nu hoppas jag du skämtar, även om jag inte har några sympatier med AIK, eller är det minsta insatt i hur man bygger hemsidor med mera så kan det väl inte ens kosta en tiondel av det att anlita nån webdesigner eller vad det kallas för att snickra ihop en snygg och funktionell sida.
Nog om det nu.
Har sett sammandrag från alla arenor nu, och måste säga som jag gjorde för någon säsong sedan att kvalitén på gräsmattorna är under all kritik på flera arenor.
Det går inte att bara rycka på axlarna och säga " ja vadå vi har haft kallt och snö etc etc."
Kan man inte få en fin ( duglig ) matta till premiären, köp in en ny då, som man gjorde till Gamla Ullevi i år.
Om inte klubbarna själv vill ta ansvar för det så borde förbundet ha grundläggande krav för gräskvalité, annars får man spela på annan plan med bra gräs.
Jag vet inte vad det kostar att rulla ut nytt gräs, men någonstans måste man sätta en gräns för vad som är acceptabelt och den gränsen har passerats flera ggr denna säsongen.
Planskötseln verkar vara en del som många klubbar fortfarande tar väldigt lätt på, allt för att spara en peng, skäms man inte för att ta emot gästande lag på leråkrar?? Det finns säkerligen mycket man kan göra som inte behöver kosta så mycket heller, det finns många duktiga greenkeepers vid landets golfanläggningar att ta hjälp av t ex. Jaja, en dröm är det, snart är väl de flesta mattorna utbytta mot riktiga mattor, av plast dessvärre, allt för att spara lite deg....