2009-04-16, 22:52
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
SÅ UNDERBAR SEGER!
Men vad är det med planerna längre upp i landet? Får ni aldrig se någon sol eller? Om planerna ska se ut så hos er ser jag hellre att ni har konstgräs så fin fotboll får tala istället för tjong & fasta situationer.

TUUUUNN SOM EN RÖGAD ÅL......
Gräset på gamla ullevi är det inget fel på........på konstgräs går det dessutom inte att spela fin fotboll
Citera
2009-04-16, 22:57
Medlem
Jerka^s avatar
Det har legat snö på planerna i Stockholm tills för två veckor sen. Det är svårt att få till en vettig gräsmatta på så kort tid. Men de blir nog fina lagom till sommaruppehållet.

Grimsta ska få konstgräs till nästa år. Lite trist men antagligen väldigt vettigt med tanke på hur det har sett ut ibland (om någon såg BP-Ljungskile i höstas så förstår ni vad jag menar).
Citera
2009-04-16, 23:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Det har legat snö på planerna i Stockholm tills för två veckor sen. Det är svårt att få till en vettig gräsmatta på så kort tid. Men de blir nog fina lagom till sommaruppehållet.

Grimsta ska få konstgräs till nästa år. Lite trist men antagligen väldigt vettigt med tanke på hur det har sett ut ibland (om någon såg BP-Ljungskile i höstas så förstår ni vad jag menar).

Bullshit, Söderstadions gräsmatta var nästintill perfekt redan förra omgången.

http://grusplan.svenskafans.com/UserFiles/Image/ATM/55.jpg

http://grusplan.svenskafans.com/UserFiles/Image/ATM/61.jpg

http://www.hammarbyfotboll.se/_upload/se/artiklar/Allsvenskan%202009/Gefle%20hemma/HFFvsGEFLE_P_427px_ale_03.jpg
Citera
2009-04-16, 23:09
Medlem
lukaszs avatar
Ville läsa ett referat på AIK´s hemsida, men det verkade vara helt uppåt väggarna med den, dessvärre .

Det ska väl vara www.aikfotboll.se eller är det ett försenat aprilskämt?
Citera
2009-04-16, 23:11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Ville läsa ett referat på AIK´s hemsida, men det verkade vara helt uppåt väggarna med den, dessvärre .

Det ska väl vara www.aikfotboll.se eller är det ett försenat aprilskämt?

Nope bara grov inkompetens som vanligt, 7 miljoner eller var det nu va man satsade
Citera
2009-04-16, 23:13
Medlem
funerals avatar
Citat:

Dock kommer jag aldrig kunna förstå snacket om konstgräsplaner när vintrarna bara blir mildare och mildare.Det verkar som om planerna är sämre nu än på 80-talet då vi hade riktigt kalla och snörika vintrar.......eller så är vaktmästarna latare idag än förr i tiden
Senast redigerad av funeral 2009-04-16 kl. 23:15.
Citera
2009-04-16, 23:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Även om man är TFFare så måste jag säga att det verkligen är skandal att Oferes mål blir bortdömt !
Nja. Förståeligt skulle jag säga. Det var ingen stor knuff han gav men den var jävligt osmidig. Hade han nöjt sig med att trycka till med axeln och armbågen så hade han fått fortsätta men nu satte han upp handen och visade upp för hela världen vad han gjorde.. Som sagt det var inte mycket men det var så övertydligt...
Citera
2009-04-16, 23:23
Medlem
gorgons avatar
Två föreningar från Gustav Eriksson Trolles trakter delar på serieledningen, är detta verkligen acceptabelt, känns både kränkande samt osmakligt!
Citera
2009-04-16, 23:25
Medlem
Tebos avatar
Citat:

Söderstadion var helt okej senast mot Gefle, visserligen släppte den lite men betydligt bättre än Råsunda och Stadion.
Citera
2009-04-16, 23:30
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Nope bara grov inkompetens som vanligt, 7 miljoner eller var det nu va man satsade
Nu hoppas jag du skämtar, även om jag inte har några sympatier med AIK, eller är det minsta insatt i hur man bygger hemsidor med mera så kan det väl inte ens kosta en tiondel av det att anlita nån webdesigner eller vad det kallas för att snickra ihop en snygg och funktionell sida.

Nog om det nu.

Har sett sammandrag från alla arenor nu, och måste säga som jag gjorde för någon säsong sedan att kvalitén på gräsmattorna är under all kritik på flera arenor.

Det går inte att bara rycka på axlarna och säga " ja vadå vi har haft kallt och snö etc etc."
Kan man inte få en fin ( duglig ) matta till premiären, köp in en ny då, som man gjorde till Gamla Ullevi i år.
Om inte klubbarna själv vill ta ansvar för det så borde förbundet ha grundläggande krav för gräskvalité, annars får man spela på annan plan med bra gräs.

Jag vet inte vad det kostar att rulla ut nytt gräs, men någonstans måste man sätta en gräns för vad som är acceptabelt och den gränsen har passerats flera ggr denna säsongen.

Planskötseln verkar vara en del som många klubbar fortfarande tar väldigt lätt på, allt för att spara en peng, skäms man inte för att ta emot gästande lag på leråkrar?? Det finns säkerligen mycket man kan göra som inte behöver kosta så mycket heller, det finns många duktiga greenkeepers vid landets golfanläggningar att ta hjälp av t ex. Jaja, en dröm är det, snart är väl de flesta mattorna utbytta mot riktiga mattor, av plast dessvärre, allt för att spara lite deg....
Citera
2009-04-16, 23:35
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lukasz
Nu hoppas jag du skämtar, även om jag inte har några sympatier med AIK, eller är det minsta insatt i hur man bygger hemsidor med mera så kan det väl inte ens kosta en tiondel av det att anlita nån webdesigner eller vad det kallas för att snickra ihop en snygg och funktionell sida.

Nog om det nu.

Har sett sammandrag från alla arenor nu, och måste säga som jag gjorde för någon säsong sedan att kvalitén på gräsmattorna är under all kritik på flera arenor.

Det går inte att bara rycka på axlarna och säga " ja vadå vi har haft kallt och snö etc etc."
Kan man inte få en fin ( duglig ) matta till premiären, köp in en ny då, som man gjorde till Gamla Ullevi i år.
Om inte klubbarna själv vill ta ansvar för det så borde förbundet ha grundläggande krav för gräskvalité, annars får man spela på annan plan med bra gräs.

Jag vet inte vad det kostar att rulla ut nytt gräs, men någonstans måste man sätta en gräns för vad som är acceptabelt och den gränsen har passerats flera ggr denna säsongen.

Planskötseln verkar vara en del som många klubbar fortfarande tar väldigt lätt på, allt för att spara en peng, skäms man inte för att ta emot gästande lag på leråkrar?? Det finns säkerligen mycket man kan göra som inte behöver kosta så mycket heller, det finns många duktiga greenkeepers vid landets golfanläggningar att ta hjälp av t ex. Jaja, en dröm är det, snart är väl de flesta mattorna utbytta mot riktiga mattor, av plast dessvärre, allt för att spara lite deg....
Bra inlägg! Lägg därtill att dom lite sämre lagen alltid har för vana att stoltsera med dålig plan....varför? Jo eftersom man spelar förhållandevis ofta tjongfotboll a la carte så är det en enorm fördel....se bara på ljungskile och deras korpplan förra året.Vad gör då fotbollsförbundet åt detta? Tja som alltid.....blundar såklart
Citera
2009-04-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Bra inlägg! Lägg därtill att dom lite sämre lagen alltid har för vana att stoltsera med dålig plan....varför? Jo eftersom man spelar förhållandevis ofta tjongfotboll a la carte så är det en enorm fördel....se bara på ljungskile och deras korpplan förra året.Vad gör då fotbollsförbundet åt detta? Tja som alltid.....blundar såklart

Jaha... men vad är DIF's ursäkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in