Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Nä men för helvete, jag vet ju det, läs bakgrunden. För det första så var det inte jag som pratade från början om att staden motarbetar lagen, vilket alltså anspelar på att även aik är inblandat. De är ju inte ens en dal av staden. Jag har ju dessutom nämnt flera gånger att Hammarby redan får en arena, då återstår alltså Dif som kan välja mellan att spela på stadion, på Swedbank, Hammarbys arena bygga en egen på den plats där staden hjälper till med mark. I det läget har jag svårt att se att staden (återigen, inte mina ord, babbla inte om Solna) motarbetar fotbollen i stockholm på ett helt annat sätt än i andra städer.
Nej jag är mycket väl medveten om att det inte var du som började prata om att att staden motarbetar lagen, däremot förstår jag inte alls varför du drar in aik i det hela vilket det är du som gör i denna diskussion.
Jag förstår att du reagerar på gnäll om att fotbollen skulle vara motarbetad, delvis stämmer det....inte så mycket i arenafrågan dock utan mer i andra frågor, dessutom är det mesta av gnället djurgårdare som är sura för att dom inte får allt dom pekar på.
Men vad jag egentligen reagerade på är ditt påstående om
"Det är trots allt så att alla tre lagen har fått mark, då ser jag inte hur stockholmslagen skulle vara mer motarbetade än andra?"
Ser man nyktert på alla förslag dif fått är dom urusla, bara för att man får ett markförslag innebär det egentligen ingenting....dessutom har varken Hammarby eller aik "fått mark" beroende på hur man väljer att vrida diskussionen.
Kanske inte så genomtänkt text så eventuella tankevurpor får vi bena ut senare.