2009-03-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ska bara svara på det fetstilta. Om du hade en aning om var dessa platser har varit så hade du också varit glad att DIF tackade nej. Det är för i helvete pinsamt att ens gå ut med de platserna. Ska vi ha en ny arena vill vi självklart vara nära vår gamla arena, vilket de andra 2 lagen är och inte bli utkastade till nåt jävla ghetto.

Nä jag har också förstått att det var skitplatser, men politikerna lovade väl endast att fixa mark, inte var det skulle vara? Det är trots allt så att alla tre lagen har fått mark, då ser jag inte hur stockholmslagen skulle vara mer motarbetade än andra? Eller ska du stämma in på Lemassvies märkliga konspirationsteorier om Robin hood skatter?
Citera
2009-03-05, 16:52
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Nä jag har också förstått att det var skitplatser, men politikerna lovade väl endast att fixa mark, inte var det skulle vara? Det är trots allt så att alla tre lagen har fått mark, då ser jag inte hur stockholmslagen skulle vara mer motarbetade än andra? Eller ska du stämma in på Lemassvies märkliga konspirationsteorier om Robin hood skatter?
Stockholms stad har aldrig lovat att ge bort någon mark till klubbarna. I Djurgårdens fall har man lovat hjälpa hitta lämplig mark till en arena men om DIF ska bygga så måste de köpa loss den, Nya Söderstadion finansieras och ägs av kommunen, och i Solna så har ju AIK inte mycket med projektet att göra.
Citera
2009-03-05, 18:58
Medlem
rosenqvists avatar
I år är det Gnagets år!

tror att top5 kommer att se ut såhär vid säsongsslut:

1. AIK
2. IFK Göteborg
3. Helsingborgs IF
4. Kalmar FF
5. Örgryte (hade varit roligt ifall de överraskar, som jag tror att de kommer göra!)
Citera
2009-03-06, 10:37
Medlem
Casabas avatar
Är det bara jag som inte tror på Helsingborg i år? De har väl inte speciellt starkt lag som det ser ut nu, verkligen inte starkare än förra året och de kommer förmodligen inte ha råd att göra någon värvning över huvudtaget som jag har förstått det. De har väl en riktigt kris ekonomiskt sett, såg nyss att de precis halverade H Larssons lön, vilket iof står för typ 50% av kosntaderna..
Citera
2009-03-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Stockholms stad har aldrig lovat att ge bort någon mark till klubbarna. I Djurgårdens fall har man lovat hjälpa hitta lämplig mark till en arena men om DIF ska bygga så måste de köpa loss den, Nya Söderstadion finansieras och ägs av kommunen, och i Solna så har ju AIK inte mycket med projektet att göra.

Ja ok, men fortfarande, hur innebär det att stockholms stad motverkar sina lag så himla mycket mer än alla andra städer? Tycker du själv att det idag känns vettigt att en stad ska finansiera tre olika arenor när vi befinner oss i en jättekris?
Citera
2009-03-06, 11:14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Tycker du själv att det idag känns vettigt att en stad ska finansiera tre olika arenor när vi befinner oss i en jättekris?

Vilka tre arenor pratar du om?
Citera
2009-03-06, 11:48
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vilka tre arenor pratar du om?
Han menar väl en var åt HIF, AIK och DIF. Det är väl det han skriver? Att en stad inte bör sponsra tre lag med varsin arena.
Citera
2009-03-06, 11:56
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Han menar väl en var åt HIF, AIK och DIF. Det är väl det han skriver? Att en stad inte bör sponsra tre lag med varsin arena.

Aik ligger för det första inte i stockholm, det har aldrig varit tal om att staden ska finansiera en arena åt dif och nya söderstadion är ju mer än bara en fotbollsarena för Hammarby.

Därav min fråga
Citera
2009-03-06, 13:15
Medlem
Citat:
Aik ligger för det första inte i stockholm, det har aldrig varit tal om att staden ska finansiera en arena åt dif och nya söderstadion är ju mer än bara en fotbollsarena för Hammarby.

Därav min fråga

Nä men för helvete, jag vet ju det, läs bakgrunden. För det första så var det inte jag som pratade från början om att staden motarbetar lagen, vilket alltså anspelar på att även aik är inblandat. De är ju inte ens en dal av staden. Jag har ju dessutom nämnt flera gånger att Hammarby redan får en arena, då återstår alltså Dif som kan välja mellan att spela på stadion, på Swedbank, Hammarbys arena bygga en egen på den plats där staden hjälper till med mark. I det läget har jag svårt att se att staden (återigen, inte mina ord, babbla inte om Solna) motarbetar fotbollen i stockholm på ett helt annat sätt än i andra städer.
Citera
2009-03-06, 13:29
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nä men för helvete, jag vet ju det, läs bakgrunden. För det första så var det inte jag som pratade från början om att staden motarbetar lagen, vilket alltså anspelar på att även aik är inblandat. De är ju inte ens en dal av staden. Jag har ju dessutom nämnt flera gånger att Hammarby redan får en arena, då återstår alltså Dif som kan välja mellan att spela på stadion, på Swedbank, Hammarbys arena bygga en egen på den plats där staden hjälper till med mark. I det läget har jag svårt att se att staden (återigen, inte mina ord, babbla inte om Solna) motarbetar fotbollen i stockholm på ett helt annat sätt än i andra städer.

Nej jag är mycket väl medveten om att det inte var du som började prata om att att staden motarbetar lagen, däremot förstår jag inte alls varför du drar in aik i det hela vilket det är du som gör i denna diskussion.

Jag förstår att du reagerar på gnäll om att fotbollen skulle vara motarbetad, delvis stämmer det....inte så mycket i arenafrågan dock utan mer i andra frågor, dessutom är det mesta av gnället djurgårdare som är sura för att dom inte får allt dom pekar på.

Men vad jag egentligen reagerade på är ditt påstående om

"Det är trots allt så att alla tre lagen har fått mark, då ser jag inte hur stockholmslagen skulle vara mer motarbetade än andra?"

Ser man nyktert på alla förslag dif fått är dom urusla, bara för att man får ett markförslag innebär det egentligen ingenting....dessutom har varken Hammarby eller aik "fått mark" beroende på hur man väljer att vrida diskussionen.

Kanske inte så genomtänkt text så eventuella tankevurpor får vi bena ut senare.
Citera
2009-03-06, 13:34
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
(babbla inte om Solna)

Det är Solna Stad med SvFF som fixar nya nationalarenan, Stockholms Stad är inte inblandat.
Citera
2009-03-06, 14:45
Medlem
Citat:
Nej jag är mycket väl medveten om att det inte var du som började prata om att att staden motarbetar lagen, däremot förstår jag inte alls varför du drar in aik i det hela vilket det är du som gör i denna diskussion.

Jag förstår att du reagerar på gnäll om att fotbollen skulle vara motarbetad, delvis stämmer det....inte så mycket i arenafrågan dock utan mer i andra frågor, dessutom är det mesta av gnället djurgårdare som är sura för att dom inte får allt dom pekar på.

Men vad jag egentligen reagerade på är ditt påstående om

"Det är trots allt så att alla tre lagen har fått mark, då ser jag inte hur stockholmslagen skulle vara mer motarbetade än andra?"

Ser man nyktert på alla förslag dif fått är dom urusla, bara för att man får ett markförslag innebär det egentligen ingenting....dessutom har varken Hammarby eller aik "fått mark" beroende på hur man väljer att vrida diskussionen.

Kanske inte så genomtänkt text så eventuella tankevurpor får vi bena ut senare.

Jag orkar absolut inte bena ut på ditt extremt jobbiga sätt och jag orkar inte heller med att analysera ord, stadsdelar what ever, min fråga var på vilket sätt stockholmslagen var mer motarbetade än andra. Jag har svårt att se det när alla lag (sen får du välja själv vilka du tolkar in där) har alternativ att spela på, antingen själva på befintlig arena, tillsammans med annat lag eller bygga nytt. I Göteborg sa Göran Johansson att han gräver upp spårvagnsspåren till Mölndal om IFK väljer att spela där, inget snack om egen mark, dålig eller bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in